چگونه به جلسه کاری پایان دهیو ؟ معرفی راه درست
به گزارش آدرین به نقل از فرارو- همسر من و من، قبل از خواب فرزندانمان، تجربه “مراسم ختم” را به این عملکرد تشبیه میکنیم. این روتین با هدف آسودگی همه اعضای خانواده اجرا میشود و با یک تعظیم کوچک و زیبا روز را به پایان می بریم. به نظر می رسد که جلسات کاری نیز باید به همان سبک با آداب و سنت های خاص خود به اتمام برسند. اگر روش های صحیح و نادرست برای به پایان رساندن جلسات کاری وجود داشته باشد – که البته متخصصان مدیریت این موضوع را تأیید میکنند – انتخاب راه نادرست ممکن است منجر به کاهش بهرهوری کارکنان و کاهش سلامت روانی آنها شود.
به گزارش فرارو به نقل از بلومبرگ، “استیون روگلبرگ” استاد علوم سازمانی، روانشناسی و مدیریت در دانشگاه کارولینای شمالی میگوید: “یکی از رایجترین اشتباهاتی که روسا در جلسات مرتکب میشوند غفلت از پایان مناسب است. اگر جلسه را به درستی به پایان نرسانید حضار تعجب میکنند که چه تصمیمی گرفته شده و ممکن است به شدت ناامید شوند”.
در آن زمان اکثر افراد تا زمانی که به سوی بیرون از اتاق جلسه کاری هدایت شوند و یا تا زمانی که به جلسه بعدی برسند به صحبت درباره آن جلسه ادامه خواهند داد. در عوض، راه درست آن است که سه تا پنج دقیقه پیش از زمان پایان اعلام شده برای جلسه کاری فرایند به پایان رسیدن را آغاز کنیم. در طول این بازه زمانی هر فردی که هدایت جلسه را برعهده دارد باید به طور خلاصه آن چه در جلسه مطرح شد را بیان کند و هم چنین بگوید اقدامات بعدی چه خواهند و چه فردی به طور مستقیم مسئول تکمیل وظایف آتی خواهد بود. این موارد باید به طور خلاصه و عنوان بندی شده مطرح شوند. هم چنین، تعیین ضرب الاجلهای مشخص ضروری است. علاوه بر آن، باید آن چه از شرکت کنندگان در جلسه انتظار میرود نیز بیان شوند.
اگر پایان زمان تعیین شده برای جلسه کاری فرا رسیده باشد و هنوز موارد در دستور کار، مورد بحث قرار نگرفته باشند باید مواردی که قرار است در آینده مورد بحث قرار گیرند مطرح شوند. هم چنین، باید گفته شود که آن موارد چه زمانی مورد بحث قرار خواهند گرفت.
روگلبرگ در نهایت میگوید که روسا باید در مورد پایان دادن به جلسات به موقع بهتر عمل کنند. جلساتی که بیش از اندازه به طول میانجامند و دیرتر از موعد پیشتر تعیین شده به پایان میرسند ممکن است باعث ایجاد نارضایتی در میان حضار شوند و باعث شود آنان با عجله به جلسه بعدی برسند و نگران دیر شدن رسیدگی به وظایف و کارهای دیگر شوند. چنین احساس نگرانی، خستگی و عجلهای بر بهره وری کارها در کلیت آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.
بنابراین، دفعه بعدی که یکی از حضار جلسه با پرسشی باعث میشود جلسه بیش از اندازه به طول انجامد با یک لبخند مودبانه موضوع مطرح شده توسط او را رد کنید و پیشنهاد دهید که آن فرد پرسش یا موضوع مطرح شده اش را از طریق ایمیل پیگیری کند.
- برچسب ها: جلسه کاری