هشدار کمبود شیرخشک / در ماه های آینده شیر خشک گران می شود ؟

  • توسط: admin


به گزارش آدرین به نقل از به گزارش تسنیم، رئیس انجمن تولید کنندگان شیر خشک اطفال هشدار داده است که به دلیل تغییر نرخ ارز مواد اولیه شیر خشک، قیمت این مواد هفت برابر شده است. او افزوده که این افزایش ناگهانی در نرخ ارز دولتی مواد اولیه باعث کمبود شیر خشک در ماه‌ های آینده می‌ شود. هانی تحویل‌ زاده اظهار کرد که این افزایش قیمت به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به وقوع پیوسته و تولید کنندگان در معضل مالی قرار گرفته‌ اند.

۳ چالش اساسی تولیدکنندگان شیرخشک کشور

تحویل‌زاده ادامه داد: تغییر نرخ ارز مواد اولیه شیرخشک فشار نقدینگی زیادی به شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک نوزادان وارد می‌کند؛ از سوی دیگر هفته گذشته بانک مرکزی اعلام کرد که به ازای هر محموله‌ای که وارد گمرک و ترخیص می‌شود شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک فقط دو ماه فرصت دارند که نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و ۴۲۰۰ تومانی اقدام کنند که این موضوع نیز فشار مالی بسیار زیادی به تولیدکنندگان وارد کرده، زیرا از زمانی که ماده اولیه از گمرک ترخیص شود تا زمانی که به کارخانه برسد و آزمایش و تولید و پخش شود و پول آن از داروخانه‌ها وصول شود حدود ۷ تا ۸ ماه به طول می‌انجامد و شرکت‌های تولیدکننده نمی‌توانند در بازه زمانی دوماهه نقدینگی موردنیاز را تأمین کنند.

هشدار کمبود شیرخشک در ماه‌های آینده در صورت عدم رفع مشکلات

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال گفت: مسئله دیگر قیمت‌گذاری دستوری سازمان غذا و دارو است که بدون این که مدارک جدیدی از ما بگیرد خودش رأساً اقدام به قیمت گذاری شیرخشک کرده و قیمتی به شیرخشک داده که به نفع تولیدکنندگان نیست و ادامه تولید با این روند امکان‌پذیر نیست؛ اگر این مشکل ادامه‌دار شود و مسائل ذکر شده حل نشود هشدار می‌دهیم که در ماه‌های آینده باز هم دچار مشکل کمبود شیرخشک در سطح کشور خواهیم شد.

 

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید