خورش ماست اصفهان، ترکیبی بی نظیر + طرز تهیه

  • توسط: admin


 

«خورشه یا دسر؟! یه خورش که دسر هم هست! باور نمی‌کنی؟!» خورش ماست اصفهان یکی از محبوب‌ ترین دسر های این منطقه است. احتمالاً اسمش را شنیده‌ اید، اما ممکن است هنوز به درست کردن آن نپرداخته باشید. این خورش با طعم منحصر به فرد خود جلب توجه کرده و مورد علاقه بسیاری از افراد است. شاید شما هم یکبار به تجربه آن پرداخته‌ باشید، و اگر هنوز نکرده‌ اید، پیشنهاد می‌ شود این تجربه را امتحان کنید. خواهید دید که چقدر خورش ماست اصفهان لذیذ و خاص است!

به گزارش آدرین به نقل از راهنماتو، این خورش، که همزمان نام دسری را هم به خود اختصاص داده است، ترکیبی منحصر به فرد از گوشت گوسفندی و مواد مختلف است. با ویژگی‌ هایی چون حضور گلاب، شکر، و مغز های مختلف، این خورش به عنوان یک دسر نیز شناخته می‌ شود. سرو شدن این خورش به صورت سرد و داشتن طعم شیرین آن باعث محبوبیت بیشتر آن می‌ شود. بنابراین، هر چه نامی برای این خورش برگزینید، مهمترین امر این است که در اولین فرصت آن را امتحان کرده و از لذت طعم منحصر به فردش بهره‌ مند شوید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
پیاز متوسط ۱ عدد
شکر ۱/۲ پیمانه
گلاب ۱ قاشق سوپ خوری
مغز گردو ۱ قاشق  غذا خوری
خلال بادام ۱ قاشق غذا خوری
خلال پسته و زرشک برای تزیین
ماست پر چرب ۳ پیمانه
گوشت گردن گوسفند ۲۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۱ قاشق سوپ خوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

خورش ماست

طرز تهیه:

در ابتدا به یک قابلمه احتیاج دارید. آن را پر از آب کرده پیاز را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید یا اینکه به خلال‌های درشت برش بزنید و به همراه زردچوبه و گوشت گوسفندی درون قابلمه بریزید. حداقل 2 ساعت نیاز دارید که گوشت حسابی بپزد و نرم شود.

وارد مرحله‌ی حساس شدیم! اگر گوشت استخوان دارد کاملا از آن جدا کنید و در یک ظرف دیگر حسابی آن را بکوبید. تا جان در بدن دارید گوشت را مشت و مال بدهید تا جایی که گوشت کش بیاید و رنگ آن هم کمی کرم رنگ بشود. گفتم مرحله‌ی حساسی است، پس آن را جدی بگیرید و کوتاه نکنید!

یک قابلمه‌ی دیگر هم احتیاج دارید! برای چه کاری؟! عرض می‌کنم. ماست را به همراه شکر داخل آن بریزید و خوب هم بزنید و بعد روی گاز قرار بدهید. در حین اینکه ماست حرارت می‌بیند شما هم همچنان به هم زدن ادامه بدهید تا شاهد ایجاد حباب‌هایی روی ماست باشید! حواستان هم به حرارت گاز باشد، نباید خیلی بالا برود شعله گاز ملایم باشد و شما هم مشغول دید زدن ماست باشید و تا خواست بجوشد گوشت‌هایی را که به زحمت کوبیدید و تغییر ماهیتشان را مشاهده کردید داخل آن بریزید! باز هم به هم زدن ادامه بدهید! غافل شدن کار خوبی نیست! بعد از ترکیب شدن خوب مواد با هم، گردو، خلال بادام و زعفران دم کرده، گلاب و کمی نمک را هم داخل قابلمه بریزید. چند دقیقه دیگر هم که هم بزنید دیگر کار شما تمام می‌شود. باید قابلمه را از روی گاز بردارید و خورش ماست خوش عطر و طعمتان را داخل ظرف مخصوص سرو بریزید. روی آن را با هرچه که دوست دارید تزیین کنید و داخل یخچال بگذارید.

نکته مهم دوم هم اینجاست. خورش ماست برای اینکه دسری خوشمزه باشد حداقل باید 12 ساعت در یخچال استراحت کند.

مطمئن باشید که یک بار خوردن خورش ماست ده‌ها بار شما را عاشق خواهد کرد.

این خورش به دلیل داشتن مواد مفید و مغذی یک وعده‌ی غذایی کامل به حساب می‌آید. نوش جان

 

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید