با این 5 ماسک جادویی خیار پوستتان را دگرگون کنید!

  • توسط: admin


 

آدرین- خیار، یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان است و به دلیل طبع سردی که دارد، تاثیرات شگفت‌انگیزی در خنک‌کردن بدن، به‌ویژه در فصل تابستان، دارد. اما خوردن خیار تنها راه برخورداری از فواید آن نیست. این میوه دارای خواص ضدالتهابی فراوانی است و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی ارزشمندی مانند ویتامین C و اسید فولیک می‌باشد. استفاده موضعی از این سبزی مغذی، راهی عالی برای درمان پوست شماست. خرید ماسک‌های گران‌قیمت برای بهره‌مندی از فواید خیار لازم نیست. شما می‌توانید به راحتی در خانه ماسک خیار بسازید و از فواید آن بهره‌مند شوید. در ادامه، با معرفی مزایای خیار برای پوست و راهنمای تهیه ماسک خیار، همراه باشید.

فواید خیار برای پوست

1- کاهش تورم و پف

به گزارش آدرین به نقل از راهنماتو، مطالعات نشان می دهند که خیار قادر است تورم و پف پوست را کاهش دهد. زمانی که در اثر کم خوابی با حلقه‌های تیره و پف در زیر چشمانتان مواجه شدید، می توانید از برش های سرد خیار برای کاهش پف زیر چشمتان کمک کنید.

2- بهبود آکنه

چربی و سلول های مرده پوست می توانند با مسدود کردن منافذ منجر به ایجاد آکنه شوند. خیار که یک ماده قابض خفیف است که می تواند به پاکسازی پوست، بسته شدن منافذ و در نهایت از بین بردن جوش های پوستی کمک کند.

3- مبارزه با پیری زودرس

بر اساس یک مطالعه، ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در خیار این خوراکی را به یک ماده ضد چروک تبدیل می کنند. خیار همچنین حاوی ویتامین C و اسید فولیک است. ویتامین C موجود در خیار توانایی تحریک رشد سلول های جدید را دارد و اسید فولیک به مبارزه با سموم محیطی که می توانند پوست شما را به پیری زودرس دچار کنند، کمک می کند.

4- تسکین تحریکات پوستی

خاصیت خنک کنندگی و ضد التهابی خیار به کاهش درد، قرمزی و تحریک ناشی از آفتاب سوختگی، نیش حشرات و بثورات کمک می کند.

5- هیدراتاسیون پوست

میزان آب موجود در خیار حدود 96 درصد است. آب به تنهایی برای مرطوب کردن پوست شما کافی نیست. اما شما می توانید برای رطوبت رسانی و تسکین پوستتان آب خیار را با سایر مواد مرطوب کننده مانند عسل یا آلوئه ورا مخلوط کنید.

طرز تهیه ماسک خیار برای تقویت پوست

1- ماسک ماست و خیار

نصف یک خیار را به صورت پوره درآورید و آن را با 2 قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید. این ماسک را روی صورتتان بمالید و پس از 10 دقیقه آن را بشویید. این ماسک به تسکین پوست های حساس و آسیب دیده کمک زیادی می کند.

 ماسک ماست و خیار

2- ماسک خیار و گوجه فرنگی

نصف گوجه فرنگی ، ¼ خیار پوست کنده و 2 قاشق غذاخوری جعفری تازه را به صورت پوره درآورید و با یکدیگر مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت و گردنتان بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. سپس صورتتان را با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید. این ماسک آکنه و لکه های پوستی را از بین برده و به روشن شدن پوست شما کمک می کند.

3- ماسک خیار یخ زده

یک عدد خیار رنده شده را با دو قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کرده و داخل قالب یخ بریزید و درون فریزر قرار دهید. پس از اینکه مواد داخل قالب کاملا یخ زدند، یخ ها را خارج کرده و با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید، از پیشانی شروع کرده و تا گردن حرکت کنید. ماساژ پوست با استفاده از خیار یخ زده بهترین راه برای کاهش پف پوست است. این ماده عروق خونی را منقبض کرده، تورم را کاهش می دهد و در نهایت منجر به کاهش پف می شود.

ماسک خیار یخ زده

4- ماسک خیار، ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با 2 قطره روغن درخت چای و یک قاشق غذاخوری خیار رنده شده مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورتتان بمالید و سپس با آب گرم بشویید. این ماسک با از بین بردن باکتری ها، به درمان آکنه کمک می کند. علاوه بر این به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی منجر به آرامش پوست و تسکین التهاب و قرمزی می شود.

 ماسک خیار، ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای

5- ماسک تخم مرغ، بادام، عسل، جو دو سر و خیار

⅓ خیار رنده شده را با یک عدد زرده تخم مرغ، 2 قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده، 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری جو دو سر آسیاب شده مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. این ماسک یک پاک کننده ملایم برای پوست های حساس است و عسل و زرده تخم مرغ موجود در آن به عنوان نرم کننده با خاصیت آبرسانی و تقویت سد دفاعی پوست عمل می کنند.

 

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار
5 روش عالی برای تمیز کردن بطری‌های روغنی
  • ۶ مرداد ۱۴۰۳
  • -
  • 2 بازدید
اخبار
10 مدل خط چشم جذاب و ترند 2024
  • ۵ مرداد ۱۴۰۳
  • -
  • 4 بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید