این ۳ لقمه متفاوت و خوشمزه برا مدرسه کودکان عالی است

  • توسط: admin
این ۳ لقمه متفاوت و خوشمزه برا مدرسه کودکان عالی است


تغذیه مناسب در دوران کودکی اهمیت زیادی دارد. مواد مغذی حیاتی در فرآیند رشد و توسعه کودکان نقش مهمی ایفا می‌ کنند. برخی از غذا های مدرن، علاوه بر اینکه ارزش غذایی کمی دارند، ممکن است باعث کاهش انرژی و بی‌ حالی در کودکان شوند. این کمبود انرژی می‌ تواند تأثیرات منفی روی یادگیری و رشد شناختی کودکان بگذارد.

به گزارش آدرین به نقل از مجله اکالا، در اینجا سه نمونه از لقمه‌ های صبحانه‌ ای که به عنوان گزینه‌ هایی با ارزش غذایی مفید و با طعم و رنگی جذاب برای کودکان معرفی می‌ شوند، آموزش داده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه شوید.

 

لقمه تخم‌مرغ آبپز

ترکیب تخم‌مرغ آبپز، کاهو، گوجه فرنگی، کمی سس با نان، ترکیبی بسیار جذاب و خوشمزه است. همه مواد فوق را می‌توانید با کمک تکه‌ای نان لقمه کنید. اگر کودکان بدغذایی دارید، می‌توانید از انواع نان‌های کوچک و فانتزی ساندویچی کمک بگیرید و با کمک آن نان‌ها لقمه‌های جذاب و متفاوت‌تری برای کودکان دلبندتان آماده سازید.

لقمه تخم‌مرغ و سویا

سویا حاوی پروتئین است و اغلب کودکان طعم آن را دوست دارند. کمی سویا را بخیسانید و در مقداری روغن تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. حال تخم‌مرغ را با کمی نمک بهم زنید و به سویا بیفزایید. به همین راحتی محتوای لقمه جذاب شما آماده است. آن را در تکه‌ای نان یا نان ساندویچی به همراه کمی کاهو و گوجه قرار دهید.

لقمه تخم مرغ و سبزیجات

سبزیجاتی با رنگ‌های متنوع و مطابق با سلیقه کودکتان انتخاب کنید. به طور مثال ترکیب ذرت، هویج آب‌پز و نخود‌فرنگی ترکیب بسیار خوشمزه و جذابی است. کافی است برای تهیه این لمقه هویج را نگینی خرد کنید، با مقداری دانه ذرت و نخود فرنگی درون کی آب ۸-۱۰ دقیقه ابپز کنید.

حال تخم مرغ را با چنگالی بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و به ترکیب رنگی فوق بیفزایید. همه مواد را بهم زنید سپس درون تابه کوچکی بپزید و آن را با انواع نان لقمه کنید.

۳ نکته طلایی که در برنامه تغذیه کودک باید به آن دقت کنید!

در این بخش به ۳ نکته طلایی برای تهیه لقمه برای کودکان اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

روزانه ۱-۲ میوه تازه را پوست بگیرید و با برش‌های متفاوت کمی جذاب‌ترشان کنید و در ظرف تغذیه کوکتان قرار دهید.

استفاده روزانه از مغز‌های خام بدون نمک (آجیل) را جدی بگیرید و در حتما در رژیم غذایی کودکتان جای دهید.

اگر کودک شما به محصولات لبنی حساسیت ندارد باید روزانه مقداری شیر و ماست مصرف کند.

مواد غذایی که کودکان باید روزانه از آن‌ها استفاده کنند چیست؟

برخی مواد غذایی نیاز است روزانه به کودکان داده شود. از جمله این مواد غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لبنیات: انتخاب لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی انتخاب مناسبی برای کودکان است. شیر، ماست، پنیرو تهیه غذا‌های ساده‌ای مانند فرنی و شیربرنج برای دریافت نیاز‌های لبنی بدن مفید است.

غلات: نان سبوس‌دار، ذرت بو داده، کینوا و برنج قوه‌ای منبع خوبی برای تامین غلات در بدن است.

پروتئین: برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن کودک می‌توانید از انواع غذا‌های دریایی، گوشت، مرغ بدون چربی، سویا، لوبیا، نخود، آجیل‌های بدون نمک و تخم مرغ استفاده کنید.

سبزیجات و میوه: انواع سبزیجات رنگی را بخرید و با ترکیب کردن رنگ‌ها کنار هم بشقابی جذاب برای کودکتان بسازید. کودکان را به خوردن انواع میوه‌های تازه و خشک تشویق کنید و آبمیوه‌های صنعتی و کارخانه‌ای به آن‌ها ندهید.

تغذیه کودکان در سنین رشد را جدی بگیرید و حتما استفاده از مواد غذایی سالم و مغذی را جایگزین مواد غذایی مضر کنید.

 

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید