آب گازدار با بدن انسان چه می کند ؟ مفید یا مضر!

  • توسط: admin


 

راهنماتو- «آب آبه دیگه! گازدارش دیگه چیه؟!» در حال حاضر، آب گازدار یا سودا به عنوان یک گزینه محبوب بین مردم جا افتاده است. افرادی که تمایل دارند به دور از نوشیدنی‌ های یکنواخت یا نوشابه‌ های معمولی، به دنبال یک الگوی متفاوت می‌ گردند، به سراغ آب گازدار می‌ روند.

به گزارش آدرین به نقل از راهنماتو، از آنجایی که آب گازدار به عنوان یک منبع آبی مفید برای بدن شناخته می‌ شود، تعداد زیادی از افراد از آن استفاده می‌ کنند. اما آیا این نوشیدنی ممکن است بر سلامت دندان و سیستم گوارش تأثیر منفی داشته باشد؟

بهتر است اول بدانیم که:

آب گازدار چیست!؟

آب گازدار یا سودا یا آب کربناته آبی است که دی اکسید کربن در آن حل شده است! معمولا این نوشیدنی را در کنار آبمیوه‌های مختلف مصرف می‌کنند اما اگر شما طالب این هستید که نوشابه خوردن را کنار بگذارید می‌توانید به آن رجوع کنید. حس گز گز آن وقتی می‌نوشید شما را یاد نوشابه می‌اندازد.

آب گازدار را با آب معدنی اشتباه نگیرید. از آنجا که مقداری مواد شیرین کننده در آن موجود است اگر دیابت دارید یا در حال کاهش وزن هستید آن را جایگزین آب نکنید. در مورد اینکه آیا به مینای دندان آسیب می‌رساند یا خیر، محققان طی پژوهش‌هایی به نتیجه رسیده‌اند که آب گازدار برای دندان خیلی خطرناک نیست ولی به آن صورت هم ایمن نیست که همیشه از آن استفاده کنید. میزان امن بودن آن در مقایسه با نوشابه درنظر گرفته می‌شود که خب نسبت به آن مناسبتر است.

آب گازدار

چه اثری روی معده می‌گذارد؟

اگر شما سیستم گوارش حساسی دارید و دچار معده دردهای مکرر می‌شوید آب گازدار می‌تواند از این نظر تاحدودی شما را اذیت کند! گاز موجود در آن نمی‌تواند آرامش معده شما را فراهم کند پس بهتر است از آب معمولی استفاده کنید.

تاثیر آب گازدار بر روده چیست؟

در مقابل نتایجی هم نشان می‌دهد که استفاده از آب گازدار برای کسانی که مبتلا به یبوست هستند مفید عمل کرده است چون حرکات روده با مصرف آن منظم تر می‌شود.

اگر به حالت تهوع دچار شدید آب گازدار کمک خیلی خوبی است تا از آن خلاصی پیدا کنید.

آیا آب گازدار مینای دندان را خراب می‌کند؟

تنها آب گازدارهایی که قند مصنوعی دارند می‌توانند خطری برای دندان ایجاد کنند. با این همه آب گازدار از بقیه نوشیدنی‌های گازدار خیلی کم خطرتر است.

آب گازدار روی اشتها چه تاثیری دارد؟

با خوردن آب گازدار شما برای مدتی احساس سیری خواهید کرد. و این به دلیل ماندن طولانی‌تر غذا در معده است.

در پایان اگر علاقمند به استفاده از آب گازدار هستید بهتر است هنگام خرید توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشید که از شیرین کننده‌های مصنوعی در آن به کار نرفته باشد.

منبع

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید