یوبیسافت: روند شخصیتهای دوگانه ممکن است در فرنچایز اساسینز کرید ادامه یابد
بازی Assassin’s Creed Shadows موفق شد فراتر از محاسبات یوبیسافت ظاهر شود و درآمد این شرکت را از پیشبینیهای این شرکت بیشتر کند. یکی از نقاط قوت این عنوان، علاوه بر حضور در ژاپن فئودال که مدتها منتظرش بودند، امکان انتخاب و جابجایی بین دو شخصیت اصلی، یعنی نائوئه و یاسوکه بود. این ویژگی باعث شد تجربه بازی برای پلیرها متنوعتر و چالشبرانگیزتر شود.
یوبیسافت پیشتر در بازی Assassin’s Creed Syndicate با شخصیتهای جیکوب و ایوی فرای به سراغ شخصیتهای دوگانه رفته بود، اما تفاوت آنها بیشتر ظاهری بوده است. این بار در Shadows هر کدام از دو شخصیت مسیر و تواناییهای متفاوتی دارند؛ نائوئه بر مخفیکاری تمرکز دارد و یاسوکه قدرت و مبارزه مستقیم را نمایش میدهد. این تفاوت عمیقتر باعث شده واکنشها نسبت به این سیستم متفاوت باشد. سیمون لمه-کمتوا، دستیار کارگردان بازی، اعلام کرد اعتراضات اولیه باعث نشده یوبیسافت این ایده را کنار بگذارد و ممکن است باز هم به سراغ آن برود:
شخصیتهای دوگانه میتواند باعث شکلگیری اختلافات عجیبی بین طرفداران شود. مثلا عدهای فقط یکی از شخصیتها را دوست دارند و از وقتگذرانی با دیگری لذت نمیبرند. این موضوع در «سیندیکیت» هم وجود داشت اما در «شدوز» تشدید شده است. با این وجود ما از ابتدا این موضوع را میدانستیم و آماده بودیم.
در سری اساسینز کرید معمولا شخصیت اصلی باید هم در مخفیکاری و هم در نبرد رودررو استاد باشد. در «شدوز» اما هر شخصیت فقط بخشی از مهارتها را دارد و حتی در بعضی صحنهها تلاش یاسوکه برای انجام حرکات پارکور به شوخی و ناکامی تبدیل میشود. این ساختار جدید بسته به سلیقه بازیکن ممکن است موجب علاقه به یکی از دو شخصیت شود.

با وجود انتقادات اولیه دربارهی موضوعاتی چون نژاد یاسوکه، بازی Assassin’s Creed Shadows هم در فروش و هم در جلب رضایت طرفداران عملکرد خوبی داشته است. اکنون یوبیسافت اعلام کرده اگر دلیل روایی و جذابیت کافی وجود داشته باشد، باز هم در نسخههای آینده سری اساسینز کرید ممکن است از ساختار شخصیتهای دوگانه استفاده کند.

- برچسب ها:











