کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی: چابکی در دست یابی نیست!

  • توسط: admin


ضمن اینکه کمیسیون مربوطه از عملکرد قابل توجهی برخوردار نیست، تاکنون نتوانسته در نتیجه عدم موفقیت در پیگیری‌های خود، اعتماد جمع گسترده‌ای از اهالی گردشگری را جلب کند.‌ اگر فرض بگیریم که کمیسیون گردشگری اتاق اهواز قادر بوده به صورت زیرپوستی موفقیت‌هایی را کسب کند، اما اطلاع رسانی آن با ضعف گسترده‌ای روبرو است. کما اینکه در سایت اتاق و بخش معرفی کمیسیون، تا این لحظه فاقد اطلاعات مفید و حتی خالی از محتوا است. به طور مثال صورتجلسه های منتشر شده مربوط به کمیسیون گردشگری اتاق اهواز مربوط به سال۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۹ است.
با توجه اینکه در هفته صنایع‌دستی قرار داریم، اتاق اهواز تاکنون نتوانسته نقشه راهی برای برون رفت مشکلات مربوط به بسته‌بندی، برندسازی و بازرگانی صنایع‌دستی فراهم بیاورد.
هنگامی که کمیسیون گردشگری اتاق اهواز در اطلاع‌رسانی عملکرد کیفی خود عاجز بوده و ناتوان از ارتباط گیری با توده مردم هستند، چگونه میتوانند در تعیین روش‌های کیفی برای توسعه گردشگری و نقش آفرینی بین بخش خصوصی و دولت موفق باشند؟
این اتاق نه در اجرا با فکر و نوآور هستند و نه در ایده پردازی. که اگر چنین بود باید با مشاوره دادن‌هایش به مدیریت ارشد استان هم تصمیم‌ساز می‌بود و هم تصمیم‌گیر و هم جریان ساز.
البته کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز، نه در این دوره، بلکه در دوره‌های گذشته هم نخواسته که موفق باشد.
اما چرا کمیسیون گردشگری در اتاق‌های بازرگانی ایران تشکیل شده است؟ چون به منظور ارائه و بروز نقش مشورتی اتاق ایران به قوای سه گانه کشور، کمیسیون‌های اتاق از جمله کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر که اعضای اصلی آن مرکب از هیئت نمایندگان اتاق ایران هستند با بکارگیری مشاوران مجرب در سه حوزه گردشگری، ورزش و هنر سعی در ارائه راهکارهای مناسب برای تسهیل و حل مشکلات موجود دارند.
این کمیسیون باید از کلیه صاحبنظران بخش خصوصی و تشکل‌ها و بخش دولتی در جلسات، نشست‌ها و کارگروه‌های خود بهره‌گیری کند تا در راستای بهبود محیط کسب و کار و اشتغال گامی هرچند کوچک بردارند.
بررسی قوانین ویزا و محدودیتهای آن در زمینه تورهای ورودی و خروجی و گردشگران سلامت و بررسی مسائل فرهنگی و مذهبی برای تسهیل ورورد گردشگر خارجی و رفع موانع آن در حدود قوانین اسلامی‌ و تدوین شاخص‌های رتبه بندی مراکز گردشگری (شامل موزه ها، مراکز اقامتی و پذیرایی، CIP فرودگاهی و …) از جمله وظایف کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی است.‌
بررسی و تحقیق در زمینه شناسایی موانع و مشکلات موجود در صنعت گردشگری و ارائه راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی و حل مسایل موجود به منظور بهبود، توسعه و ترویج صنعت گردشگری و ایجاد هماهنگی لازم با دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط جهت برقراری ارتباط موثر با تشکل‌های بخش خصوصی برای از جمله اهداف کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی محسوب می‌شود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید