کدام نسخه از بازی Silent Hill، در نسخه بعدی، با ریمیک اپدیت خواهد شد؟

  • توسط: admin


زمانی که ریمیک سایلنت هیل ۲ معرفی شد، خیلی‌ها انتظار نداشتند تا Bloober Team و کونامی بتوانند بازی خوبی به اندازه نسخه اصلی تحویل طرفداران بدهند. بلوبر تیم به عنوان توسعه‌دهنده پروژه هرگز در سطحی بالا کار نکرده بود که بشود مسئولیت ریمیک اثری افسانه‌ای مانند سایلنت هیل ۲ به آن‌ها واگذار کرد. از طرفی کارها و تصمیمات کونامی طی دهه اخیر باعث شده بود تا این شرکت جایگاه چندان خوبی بین گیمرها و طرفداران نداشته باشد. با این دلایل، قطعا داشتن شک و تردید برای موفقیت ریمیک سایلنت هیل ۲ کاملا درست بود، ولی در نهایت همه چیز به خیر و خوشی تمام شد. به همین دلیل در این متن از ویجیاتو قصد داریم تا گزینه‌های مناسب فرانچایز سایلنت هیل را برای ریمیک بعدی بررسی کنیم. با ما همراه باشید.


ریمیک سایلنت هیل ۲ از بلوبر تیم واقعا معرکه است. این بازی نوعی ریمیک به حساب می‌آید که در کنار وفاداری به عنوان اصلی، ایده‌ها و نشانه‌های تازه‌ای برای ارائه دارد. همین مسئله باعث می‌شود این بازسازی تجربه‌ای پیشرفته‌تر و گسترده‌تر از نسخه اصلی که خود شاهکاری فراموش نشدنی بود باشد. نه‌تنها نقاط قوت نسخه اصلی دست نخورده باقی مانده، بلکه از خیلی جهات پیشرفت‌های فوق‌العاده داشتند که بسیار چشم‌نواز هستند. تلاش‌های بلوبر تیم در نهایت یک بازی ترس و بقایی عالی شد که در حد ریمیک‌هایی نظیر رزیدنت اویل ۲ و دد اسپیس عمل کرد.  

در حال حاضر سوالی که پیش می‌آید این است، هدف بعدی بلوبر تیم و کونامی چیست؟ با توجه به موفقیت ریمیک اخیر، بعید نیست که در آینده دوباره شاهد همکاری بلوبر تیم و کونامی درون فرانچایز ترسناک روان‌شناختی سایلنت هیل باشیم. در حقیقت، شانس خوبی برای مشاهده یک ریمیک سایلنت هیل دیگر توسط بلوبر تیم داریم، چون دو بار به این مسئله توسط استودیوی لهستانی اشاره جزئی شده است. برای مثال مدیرعامل استودیو یعنی Piotr Babieno اخیرا در یک مصاحبه اذعان داشت که این آخرین ماجراجویی آن‌ها با کونامی نیست. کمی قبل‌تر هم طی مصاحبه‌ای دیگر، درباره احتمال ساخت ریمیک‌های جدید سایلنت هیل از کارگردان پروژه یعنی Maciej Glomb سوالی پرسیده شد. او در این رابطه گفت: «باید منتظر باشیم و ببینیم، ولی از نظر من هرگز نباید هرگز گفت». قطعا این جواب نشانه تایید نیست، اما چنین جوابی توسط استودیوی لهستانی کمی غیرمنتظره بود.

الان که سایلنت هیل ۲ منتشر شده و مورد تحسین منتقدین و گیمرهای سراسر جهان قرار گرفته، واقعا تعجب‌آور است اگر کونامی چراغ سبز حداقل یک ریمیک دیگر را به بلوبر تیم ندهد. اما اگر چنین اتفاقی بخواهد رخ بدهد یک سوال بزرگ دیگر به ذهن خطور می‌کند، ریمیک کدام نسخه این فرانچایز باید ساخته شود؟ بازسازی سایلنت هیل ۲ با وجود این که دومین بازی سری است قطعا کار درستی بود. مشخصا فشار بسیار بالایی روی کونامی برای موفقیت این اثر وجود داشت، چون نه‌تنها ریمیک اثری دوست داشتنی و افسانه‌ای است، بلکه اولین عنوان فرانچایز بعد مدت‌ها غیبت داخل دنیای ویدیوگیم هم به حساب می‌آید. از لحاظ داستان‌سرایی هم بهترین گزینه همین نسخه محسوب می‌شد، چون توسعه‌دهندگان نیاز نداشتند تا تغییرات عظیمی در این بخش ایجاد کنند و بیشتر تمرکز روی پیشرفت و ارتقا دادن تجربه گیم‌پلی و جنبه‌های تکنیکال بود.

سایلنت هیل ۱ و ۳ هر دو به بلوبر تیم اجازه می‌دهند تا با همین رویکرد مسیر را پیش بگیرند. این آثار به ترتیب سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ عرضه شدند، یعنی درست مانند نسخه دوم توسعه‌دهندگان باید زمان زیادی برای ارتقای گیم‌پلی، طراحی، صداگذاری، جلوه‌های بصری و بقیه جنبه‌هایشان بگذارند. اما از لحاظ داستانی هیچ کدام از نسخه‌های اول و سوم شهرت و اعتبار سایلنت هیل ۲ را ندارند، ولی با این حال طرفداران قابل توجهی از همان موقع انتشار جمع کرده‌اند. وجود طرفداران دوآتیشه باعث می‌شود تا بلوبر تیم آزادی عمل و خلاقیت بیشتری در زمینه اقتباس و برداشت از آن‌ها را داشته باشد.

اما آیا مسئله محبوبیت کمتر داستان این عناوین نسبت به نسخه دوم دوباره باعث ایجاد شک و تردید می‌شود؟ به نوعی می‌شود گفت بله، اما کار فوق‌العاده استودیوی لهستانی با ریمیک نسخه دوم اعتماد بالای طرفداران را جلب کرده است. همچنین اگر مانند این پروژه توسعه‌دهندگان نسخه‌های اصلی هم وارد مراحل ساخت بازی شوند (مانند ماساهیرو ایتو طراح موجودات و آکیرا یامائوکا آهنگساز سایلنت هیل ۲) می‌توانیم به آینده سری امیدوار باشیم. طی سالیان اخیر ما موارد زیادی را مشاهده کردیم که ریمیک با کمی فاصله گرفتن از بازی اصلی حتی توانسته تجربه‌ای بهتر ارائه بدهد. این مورد چیزی‌ست که امیدواریم با ریمیک‌های آینده سری سایلنت هیل هم در صورت ساخت مشاهده کنیم.

هر دو نسخه اول و سوم گزینه‌های هوشمندانه‌ای برای پروژه بعدی محسوب می‌شوند، ولی می‌توانیم به نوعی سایلنت هیل ۴ را هم وارد داستان کرد. نسخه چهارم حکم اثری تقریبا جدا از سری را دارد و در عین حال نسبت به سایلنت هیل ۱ و ۳ که هنوز عناوین فوق‌العاده‌ای هستند، بیشتر به پیشرفت و ارتقا یافتن نیازمند است. اما باید در نظر داشته باشیم این فرانچایز تازه ماجراجویی بازگشتش را شروع کرده، پس منطقی نیست که یکی از بازی‌های کم طرفدار مجموعه ریمیک بعدی سری بشود.

جدای از نسخه‌های اصلی سری، عناوین اسپین‌آف قابل توجهی (حداقل روی کاغذ) هم در فرانچایز سایلنت هیل مانند Origins، Downpour، Shattered Memories و Homecoming برای بازسازی وجود دارند. واضح است که هر کدام از این عناوین هواداران به خصوصی برای خود دارند، اما وقتی بحث موفقیت پیش می‌آید، می‌بینیم تقریبا همه آثار مذکور شکست خورده‌اند. به دلایل مشابه، بعید است کونامی مانند نسخه چهارم سراغ بازسازی این بازی‌ها برود.

طبق گزارشات مختلف کپکام در حال حاضر روی ریمیک‌ رزیدنت اویل زیرو و Code Veronica کار می‌کند، اما این مسئله چند سال بعد از توسعه چند نسخه اصلی فرانچایز رخ داده. زمانی که کونامی بتواند عناوین اصلی فرانچایز سایلنت هیل را به خوبی و با موفقیت عرضه کند، آن زمان می‌شود به ایده ساخت ریمیک اسپین‌آف‌ها هم نگاهی داشته باشد. در حال حاضر اما، مشاهده هر چیزی جز ریمیک سایلنت هیل ۱ و ۳ قطعا شوکه کننده خواهد بود. مهم‌تر از همه این است که ساخته شدن یک سایلنت هیل دیگر به فروش خوب ریمیک فعلی وابستگی دارد. خوشبختانه امید بالایی به این مورد وجود دارد چون بلوبر تیم و کونامی کار معرکه‌ای با عرضه اخیر خود کرده‌اند. امیدواریم که بتوانیم بقیه ورودی‌های سری را هم با ظاهری تر و تازه خیلی زود مشاهده کنیم.

خب دوستان نظر شما چیست؟ به نظر شما ساخت یک ریمیک دیگر از فرانچایز سایلنت هیل کار درستی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید