کارگردان بازی Blue Prince قصدی بر ادامهی توسعه این عنوان را ندارد
بازی Blue Prince به کارگردانی «Tonda Ros» سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشته است. این اثر مستقل توانسته جوایز و تحسینهای فراوانی را کسب کند. در مراسم Golden Joystick Awards این عنوان توانست جایزهی بهترین بازی مستقل را دریافت کند و همچنین نامزد بهترین بازی سال و بهترین داستانپردازی شود. علاوه بر این، نامزدی در دو بخش بهترین بازی مستقل و بهترین اثر اولیه در The Game Awards 2025 هم برای این بازی رقم خورد.
همکاری اخیر با iam8bit باعث عرضه محصولات جانبی Blue Prince شده که برای یک بازی مستقل، موفقیتی خاص محسوب میشود. بهزودی آخرین بهروزرسانی این بازی منتشر خواهد شد که شامل حالت کمکرنگ (Color Assist)، امکان تغییر چینش دکمهها، مینیگیم Dirigiblocks و اضافه شدن یک گربه به Mount Holly است.
کارگردان «بلو پرینس» در گفتوگوی خود توضیح داد که روند توسعهی این بازی بیش از هشت سال به طول انجامید و حتی پس از انتشار، بالغ بر یک سال زمان صرف رفع ایرادات و ارائهی محتواهای تازه شد. او تاکید کرد که بلو پرینس همچنان بخش بزرگی از زندگی شغلی او را به خود اختصاص داده است و برای عرضه نسخه مک و آپدیت نهایی هم وقت زیادی صرف شد. به گفته او، مدیریت جزییات و اطمینان از کیفیت محصولات جانبی مثل کلید نمادین بازی، اهمیت زیادی داشته است.

او اشاره کرد که طراحی Blue Prince به گونهای صورت گرفته تا پلیرها بارها با رمز و رازهای جدید روبهرو شوند و پرسشهای بیپاسخ بخشی از هویت اثر باشد. او نه تنها از پاسخ دادن به این سوال که آیا تمام رازهای بازی کشف شدهاند طفره رفت، بلکه تاکید کرد ابهام و در پی آن اکتشاف، جذابیت اصلی بلو پرینس است. این بازی بهخاطر ترکیب المانهای روگلایک و معمایی واکنشهای متفاوتی میان طرفداران ایجاد کرده است. برخی از بازیکنان از تصادفی بودن و غیرقابل پیشبینی بودن روند حل معماها انتقاد داشتهاند، اما Ros اعتقاد دارد این ویژگی بخشی از هویت بازی و الهامگرفته از بازیهای رومیزی است.
او همچنین درباره چالشهای بومیسازی Blue Prince به زبانهای دیگر صحبت کرد و آن را پروژهای طاقتفرسا دانست که نیازمند تیمی متخصص در حوزه واژهپردازی بومی است. با وجود علاقه خود به این ایده، Ros معتقد است که این کار ممکن است سالها زمان ببرد و او ترجیح میدهد پروژههای جدیدی را تجربه کند. Ros تاکید کرد که قصد ندارد دنبالهای برای Blue Prince بسازد و همواره به دنبال خلق آثار جدید و متفاوت است. او افزود که ساخت اولین بازی سهبعدی او را با دشواریهای زیادی روبهرو کرد و احتمال دارد پروژه بعدی او دوبعدی و با ژانری متفاوت باشد.

در نهایت، Ros به نقش ژانر معمایی در شکلگیری علاقه او به مهندسی و منطق اشاره کرد و حضور این ژانر را در جوایز بازیها ضروری دانست. او اعتقاد دارد که بازیهایی چون Blue Prince میتوانند اهمیت این سبک را بیش از پیش نمایان سازند و الهامبخش نسلهای جدید شوند.

- برچسب ها:











