چرا ما همیشه به سفارشات دیر می‌رسیم؟ – معضل تأخیر در اقتصاد آنلاین

  • توسط: admin


در دنیای پررقابت امروزی، آدرینبه یکی از روش‌های اصلی تجارت و تبادل اطلاعات تبدیل شده است. با این حال، گاهی اوقات مشتریان با تأخیر در تحویل سفارش‌های خود مواجه می‌شوند. این موضوع می‌تواند از عوامل مختلفی ناشی شود، از جمله نقص در زنجیره تامین، مشکلات لجستیکی، تأخیر در پردازش سفارشات، نوسانات بازار، یا حتی حجم بیش از حد سفارشات.

یکی از دلایل شایع برای تأخیر در تحویل سفارش‌ها، افزایش نیاز مشتریان به خرید آنلاین در دوره‌های پرفروش می‌باشد. این افزایش ناگهانی تقاضا ممکن است منابع و ظرفیت تولید و تحویل را برای کسب و کارها غیرقابل پیش‌بینی کند. در نتیجه، سفارشات دیرتر تحویل داده می‌شوند.

بنابراین، برای کاهش این تأخیرات، شرکت‌ها باید به بهبود مدیریت زنجیره تامین، افزایش ظرفیت تولید و تحویل، بهینه‌سازی فرآیندها و استفاده از فناوری‌های نوین مدیریت سفارشات توجه کنند. این اقدامات می‌توانند به بهبود عملکرد و خدمات شرکت‌ها در حوزه آدرینکمک کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، تاخیر در ارسال کالا یکی از مشکلاتی است که معمولا فروشگاه‌های اینترنتی درگیر آن هستند و بین این فروشگاه‌ها، دیجی‌کالا برای همین مساله با انتقاد مواجه می‌شود. معمولا هم کاربری در شبکه‌های اجتماعی از این که کالایش هنوز به دستش نرسیده یا دیرتر از زمانی که مشخص کرده بوده برایش ارسال شده، گله می‌کند و خیلی‌ها هم با او همراهی می‌کنند.

از بین رفتن هیجان تحویل گرفتن کالا و دیر رسیدن آن ناراحت‌کننده است اما گاهی اتفاقاتی در راه ارسال افتاده که ما از آن بی‌خبریم.
از میان تمام سفارش‌هایی که دیجی‌کالا دارد تنها 6 تا 7 درصد با تاخیر ارسال می‌شوند. اما دلیل این تاخیرها چیست؟

تاخیر فروشنده‌ها
حوادث غیرمترقبه
کمبود موجودی انبار
بالا رفتن فروش هنگام برگزاری کمپین‌ها و در مناسبت‌های خاص

وقتی فروشنده‌ دیر کرده است
دیجی‌کالا تیمی به نام دیجی‌اکسپرس دارد که لجستیک این بازار آنلاین یعنی ارسال را برعهده دارد. براساس آمار و ارقامی که این تیم دارد دلیل بخشی از دیر رسیدن کالاها، عملکرد فروشنده‌هاست.
تعداد زیادی از کالاهایی که کاربران از دیجی‌کالا سفارش می‌دهند اگر در انبار دیجی‌کالا نباشد، توسط فروشنده تامین می‌شود. در این مسیر ممکن است سفارشی دیرتر ارسال شود.
چرا این اتفاق می افتد؟ معمولا دلیل اصلی این است که فروشنده کالا را دیرتر از موعد مقرر به انبار می‌رساند و وقتی این اتفاق می‌افتد تمام فرایند ارسال دچار مشکل می‌شود.
غیر از این دلیل، در بحث لجستیک هم ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. بیشتر هم حوادث غیرمترقبه مثل وضعیت آب و هوایی و تصادف است که نمی شود جلوی آنها را گرفت.
جبران می‌کنیم
دیجی‌اکسپرس برای تاخیر فروشنده‌ها و مشکلات لجستیک راهکارهایی دارد. وقتی کالایی یک روز دیرتر از زمان مقرر به انبار می‌رسد در دیجی‌اکسپرس تلاش‌ می‌کنند که این تاخیر در رسیدن کالا، برای کاربر به چند ساعت برسد. در واقع با شبکه لجستیکی که دیجی‌اکسپرس دارد به شکلی برنامه‌ریزی می‌شود که تاخیر جبران شود. برای مشکلاتی مثل تصادف یا برف و باران هم سیستم را به شکلی تعریف می‌کنند که قابلیت جبران یک سری احتمال‌ها و خطاها را داشته باشد.
با همین راهکارها از آن 6 تا 7 درصد تاخیر در ارسال دیجی‌کالا که خواندید، 2  درصد توسط دیجی‌اکسپرس جبران می‌شود و برای بقیه موارد راهکارهایی مثل تعیین زمان جدید تحویل و همراهی بیشتر با کاربر در نظر گرفته می‌شود تا کسی ناراضی و دست خالی از دیجی‌کالا برنگردد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید