پرتفوهای زیان‌ده: رویکرد اساسی برای انقضای بیمه تجارت‌نو

  • توسط: admin


عدم تمدید پرتفوهای زیان‌ده یک رویکرد مهم در صنعت بیمه تجارت‌نو محسوب می‌شود. این رویکرد به معنای قطع همکاری با مشتریانی است که سابقه‌ی بالای زیان‌دهی در بیمه را دارند و احتمال زیان‌دهی آن‌ها بسیار بالاست. این روش به منظور حفظ پایداری مالی شرکت‌های بیمه و جلوگیری از خسارت‌های بزرگتر در آینده به کار می‌رود.

عدم تمدید پرتفوهای زیان‌ده به شرکت‌های بیمه این امکان را می‌دهد تا ریسک زیادی را کاهش دهند و برنامه‌های مطلوبتری برای مشتریان با ریسک پایین ارائه دهند. این اقدام می‌تواند به بهبود سودآوری و مدیریت ریسک در صنعت بیمه کمک کند و از زیان‌های بزرگ ناشی از پرداخت خسارت‌های بالا برای شرکت‌های بیمه پیشگیری کند. به عبارت دیگر، این رویکرد بهبود عملکرد و پایداری شرکت‌های بیمه را تضمین می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ علی سلطانی، اظهار داشت که باتوجه به آخرین داده‌های منتشر شده، صنعت بیمه در سال گذشته رقمی نزدیک به 280 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده که این آمار به این معناست که صنعت رشدی 60 درصدی نسبت به سال 1401 را تجربه کرده است.

وی، بیان کرد: یکی از معیارهای شفافیت در صنعت بیمه انتشار منظم و قابل‌رصد آمار عملکرد تمامی شرکت‌های بیمه‌ خصوصی و دولتی بوده و از آنجایی که بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای کشور بورسی هستند آمار و اطلاعات آنها به صورت ماهانه منتشر شده و امکان دسترسی و مقایسه آمار وجود دارد؛ اما دسترسی به آمار و اطلاعات بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای بدلیل موانع قانونی تاکنون محقق نشده است.

سرپرست معاونت فنی اموال شرکت بیمه تجارت‌نو،با اشاره به تغییرات مدیریتی این شرکت درسال گذشته، گفت: با ترسیم چارچوب‌های حرفه‌ای جدید توسط مدیرعامل شرکت،سیاست پرداخت کامل خسارت‌های معوق وعدم تمدید پورتفوهای زیان ده بخصوص در رشته درمان در دستور کار معاونت فنی قرار گرفته و با جدیت دنبال می شود.

سلطانی، افزود: شرکت بیمه تجارت‌نو درسال گذشته رشد قابل‌توجهی درپرداخت خسارت درمان تجربه کرده که بخش عمده آن مرتبط با تسویه خسارت های معوق این رشته درسال 1401 بوده و در رشته بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو نیز خسارات تمام پرونده‌های دیات تا قبل از پایان سال 1402 پرداخت شد و در بخش خسارت مالی نیز تقریبا خسارت معوقی مدت‌داری وجود ندارد.

معاون فنی اموال شرکت بیمه تجارت‌نو، عدم تمدید پرتقوهای زیان ده را یکی از سیاست‌های مهم شرکت بیمه تجارت‌نو برشمرد و گفت: آمار صنعت بیمه نشان می‌دهد که بیش از 63 درصد حق بیمه تولیدی صنعت مربوط به رشته‌های ثالث و مازاد، حوادث راننده و درمان است اما سهم این رشته‌ها از حق بیمه تولیدی شرکت بیمه تجارت نو نزدیک به 56 درصد است.

وی، با اشاره به بالا رفتن تعرفه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: میانگین رشد حق‌بیمه تولیدی صنعت بیمه در رشته بیمه درمان درسال گذشته بیش از 85 درصد بوده که بخشی از آن ناشی از تورم است، اما حق‌بیمه تولیدی شرکت در رشته درمان درسال گذشته تغییری نسبت به سال 1401 نکرده که نشاندهنده هدف‌گذاری و نقش‌آفرینی شرکت بیمه تجارت نو به سمت رشته‌های اموال و تنوع بخشی پورتفو است.

سلطانی در ادامه اضافه کرد:درحال حاضر و براساس آمار اولیه، بیشترین میزان رشد حق بیمه تولیدی صنعت در رشته باربری مربوط به شرکت بیمه تجارت‌نو بوده و در رشته کشتی نیز این شرکت یکی از بازیگران مهم محسوب می‌شود.

وی، ادامه داد: از نظر شاخص رشد حق بیمه تولیدی در رشته بیمه کشتی، میانگین رشد صنعت بیمه حدود 18 درصد بوده اما شرکت بیمه تجارت‌نو رشدی نزدیک به 80 درصد در حق بیمه تولیدی رشته بیمه کشتی در سال گذشته داشته و در میان 4 شرکت اول صنعت بیمه در حوزه بیمه‌های کشتی قرار دارد.

سرپرست معاونت فنی اموال شرکت بیمه تجارت‌نو اظهارداشت: در رشته مهندسی، میانگین رشد صنعت بیمه حدود 60 درصد بوده است، اما رشد رشته بیمه مهندسی در شرکت بیمه تجارت‌نو در سال گذشته بیش از 200 درصد بوده و در رشته بیمه هواپیما نیز موفق به جذب پورتفوی مورد نظر، شده است.

سلطانی، تاکید کرد که فروش شرکت‌های بیمه‌ای به معنای فروش تعهد بیشتر بوده و ضروری است تا کیفیت ایفای این تعهدات نیز در سال های آینده مشخص شود.

وی، بیان کرد: بازار بیمه کشور بر اساس منطق تحمیلی بازار و به صورت طبیعی در بلند مدت به سمت شرکت‌های بیمه‌ای حرکت می‌کند که پایین‌ترین نرخ را ارائه می‌کنند، اما نکته مهم اینجاست که باید توقع سهامداران، سیاست‌های فنی شرکت و چارچوب‌های استراتژیک هیات مدیره را به نحوی با شرایط بازار متوازن کرد.

به گفته سلطانی، شرکت بیمه تجارت‌نو علاوه بر حرکت در کنار بازار تلاش می کند تا نرخ‌ها را فنی و با محاسبه صحیح ارائه کرده و در کنار آن امکان رقابت هم داشته باشد؛ به این معنا که رقابت را به نحوی پیش ببرد که هم سیاست‌های شرکت برای توسعه رعایت شود و هم از کسب سهم بازار بیمه عقب نماند.

تجارت‌نو، پیشرو در ارائه بیمه ماهواره

معاون فنی اموال شرکت بیمه تجارت‌نو، رشد بیمه‌نامه‌های مهندسی را مرهون صدور بیمه‌نامه ماهواره برای اولین بار درکشور دانست و توضیح داد: بیمه‌نامه‌های ماهواره با کمک و حمایت و پشتیبانی بیمه مرکزی به کیک صنعت بیمه اضافه شده است.

وی تصریح کرد این بیمه‌نامه‌ها در سنوات گذشته در کشور روسیه صادر شده است.

سلطانی، توضیح داد: درحال حاضر با حمایت بیمه مرکزی بیمه‌نامه ماهواره به عنوان محصولی جدید در کشور طراحی شده و توسط شرکت بیمه تجارت‌نو برای ماهواره‌های غیرنظامی که در صنایعی همچون هواشناسی، ژئوفیزیک و تصویربرداری استفاده می شوند، صادر می‌شود.

سرپرست معاونت فنی اموال شرکت بیمه تجارت‌نو، اذعان داشت که شرکت بیمه تجارت‌نو در ارائه بیمه‌نامه ماهواره پیشرو بوده و با طراحی این محصول آن را در اختیار بخش خصوصی، دولتی و شرکت‌های دانش بنیانی که در ساخت ماهواره فعال هستند قرار داده است.

سلطانی،سهم بیمه تجارت‌نو از بازار بیمه کشور را بین یک تا دو درصد اعلام و افزود: حفظ و جذب بیمه گذاران بزرگ بویژه برای شرکت‌های بیمه‌ای کوچک‌تر که سهم کمتری از صنعت بیمه دارند از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بیمه تجارت‌نو هم با ارائه سرویس‌های مناسب به بیمه‌گذاران بزرگ خود، در این راستا تلاش‌ می کند.

سلطانی،اذعان داشت که بیمه گذاران بزرگی همچون بانک تجارت و زیرمجموعه‌های آن، شرکت نفت و گاز پارسیان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت نفت سپاهان از جمله بیمه گذاران بزرگ شرکت بیمه تجارت‌نو هستند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید