ولو از دلایل ساخته نشدن بازی Half-Life 2: Episode 3 می‌گوید

  • توسط: admin


یکی از بزرگ‌ترین سوالات طرفداران سری Half-Life این است که چرا Half-Life 2: Episode 3 هرگز ساخته نشد. در ادامه سازندگان پاسخ می‌دهند.

اخیرا در یک مستند ویژه بیستمین سالگرد این نسخه، تیم توسعه‌دهنده ولو و گیب نیوئل، مدیرعامل شرکت، توضیحاتی درباره این موضوع ارائه کردند. طبق گفته‌های دیوید اسپیر، یکی از توسعه‌دهندگان، دلیل اصلی لغو این پروژه، نیاز به تمرکز تیم بر روی بازی Left 4 Dead بود. او توضیح داد که برنامه فشرده انتشار این بازی، تمام توجه و منابع تیم را به خود اختصاص داد.

او گفت:

ما می‌توانستیم Episode 3 را بسازیم، اما وقتی پروژه Left 4 Dead تمام شد، زمان زیادی گذشته بود و تصمیم گرفتیم که به جای ادامه اپیزودها، روی یک موتور جدید برای مجموعه کار کنیم.

یکی دیگر از دلایل لغو سومین اپیزود، به گفته نیوئل، ناتوانی در یافتن انگیزه‌ای قوی برای ادامه پروژه بود. او اظهار داشت:

این که فقط داستان را ادامه دهیم کافی نیست. ما نمی‌توانستیم صرفا به این دلیل که بازیکنان می‌خواهند پایان داستان را بدانند، اپیزود بعدی را بسازیم. اگر این کار را می‌کردیم، از تعهدمان به بازیکنان کوتاهی کرده بودیم.

هرچند که اپیزود سوم ساخته نشد، اما تیم ولو به اهمیت اپیزودها در توسعه دیگر بازی‌های موفق اشاره کرد. طبق گفته نیوئل، بدون اپیزودها ممکن بود بازی‌هایی مانند Portal 2، Left 4 Dead 2 و حتی Dota هرگز به وجود نیایند. او توضیح داد که تجربیاتی که از توسعه اپیزودها به دست آمد، منجر به بهبود فرآیند توسعه و ایجاد آپدیت‌های سریع‌تر در دیگر پروژه‌های ولو شد.

مستند همچنین جزئیاتی از طراحی‌های لغوشده سومین اپیزود، مانند تفنگ یخی ارائه داد. این سلاح قرار بود به بازیکنان امکان ساخت موانع، صعود از بلندی‌ها و ایجاد سکوهای موقت را بدهد.

اگرچه Half-Life 2: Episode 3 هرگز منتشر نشد، اما تجربیات و دستاوردهای حاصل از توسعه این پروژه، مسیر بازی‌سازی ولو را متحول کرد و به خلق بازی‌های جدید کمک کرد. حالا طرفداران به جواب این سوال که سال‌ها بی‌پاسخ مانده بود،رسیدند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید