هشدار: فرصتهای منحصر به فرد از اقتصاد آنلاین برای مراکز خرید
هشدار به مراکز خرید – اقتصاد آنلاین
با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از اینترنت، خرید آنلاین به یکی از روشهای محبوب خرید تبدیل شده است. اما بتاجران و مراکز خرید باید دقت کنند که این فرصتهای آنلاین همراه با خطراتی نیز همراه است. به همین دلیل این هشدار برای مراکز خرید ارائه میگردد.
مراکز خرید باید به اطمینان از امنیت و حریم خصوصی مشتریان خود توجه داشته باشند. نیاز به استفاده از سیستمهای امنیتی حساس و رمزنگاری اطلاعات حساس مشتریان ضروری است. همچنین باید از صحت اطلاعات محصولات و قیمتها اطمینان حاصل کرده و از هرگونه کلاهبرداری و تقلب جلوگیری کنند.
بوجود آمدن مشکلاتی مانند سرقت اطلاعات شخصی، انتقال وجه بدون امنیت و نقض حریم خصوصی نه تنها به مشتریان بلکه به مراکز خرید هم آسیب میزند. از این رو، به مراکز خرید توصیه میشود که مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان خود را بهجدی بپذیرند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، صبح امروز (دوشنبه)، علی بیگی در نشست هماهنگی با مدیران مالها (فروشگاهها و مراکز خرید)، ضمن اشاره به شعار سال و تاکید بر جهش تولید آن هم با مشارکت مردم در جهت حمایت از تولید داخل اظهار کرد: در حوزه مقابله با کالای قاچاق و حمایت از جهش تولید، جز به روی کار آمدن همه ارگانها و دستگاهها در حوزه اجرا، تولید، فروش و… ممکن نخواهد شد. تولیدکننده، وزارت صمت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و… بایستی در جهش تولید مردمی همکاری داشته باشند؛ ضمن اینکه حلقه اصلی نیز فروشنده است که بایستی کالای مجاز داخلی را بفروشد و از عرضه کالای قاچاق غیرمجار جلوگیری شود.
معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از مباحث اصلی جهش تولید است، تصریح کرد: اگر قرار است که به تولیدکننده کمک کنیم، لازم است که در سطح بازار کمک صورت گیرد. وظیفه ستاد این است که از مبدأ تا مقصد که عرضه کف جامعه است، نظارت وجود داشته و از توزیع هرگونه کالای قاچاق جلوگیری شود. ما در سه حوزه واردات در مبدأ، توزیع و فروش در واحدهای تجاری و در کف بازار، به صورت جدی در حال کار هستیم و عزمی جدی داریم.
وی ضمن هشدار به مدیران مالها و مراکز خرید، گفت: مدیران مراکز خرید بایستی توجه ویژه داشته باشند که در فروشگاهها چه کالایی عرضه میشوند. متاسفانه مشاهده میکنیم که عمده کالاهایی که در مراکز خرید بزرگ به فروش میرسد، کالاهای وارداتی است که با سیاست اصلی تشکیل این فروشگاهها در تضاد کامل است؛ بنابراین تاکید و درخواست ما این است پیش از برخوردهای مقابلهای و انتظامی، مدیران فروشگاهها از عرضه کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.