هزینه ۲۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری کرج برای تملکات و ساخت بزرگراه شمالی/ تبعات راه اندازی اتوبوس های تندرو
اقتصاد آنلاین؛ گروه استان ها_ «مجتبی حاجی قاسمی» دبیر و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج، ظهر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سهم دولت در این این پروژه ۵۰ درصد میباشد اما ۴۰۰ میلیارد اوراق در دوره قبل شورا داده که ۲۵۰ میلیارد آن وصول شد و در این دوره تاکنون نزدیک ۱۰۰۰ میلیارد توسط دولت پرداخت شده است.
حاجی قاسمی افزود: در واقع دولت با رقمی در حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان ( بیست همت ) شریک ۵۰ درصدی پروژه ای شده است که شهرداری ۲۰ همت آن را پرداخت کرده است. پیمانکار زمان بهره برداری پل B1 را اردیبهشت اعلام کرده است که از نظر من خوشبینانه است و زمان بیشتری برای بهره برداری از این پل لازم است .
وی با اشاره به انتقاداتی که در مورد اتوبوس های بی آر تی مطرح می شود، گفت: قطعا پروژه اتوبوس های تندرو مورد نیاز شهر بوده و شورا پای آن می ایستد، بحث تبعات با اشتباه بودن اجرای این پروژه فرق دارد.
حاجی قاسمی در خصوص پروژه های عمرانی در حال اجرای شهر کرج اظهار کرد: کدام پروژه عمرانی است که تبعات نداشته باشد و مردم برای تردد با مشکل مواجه نشده باشند، هر پروژه ای قبل و بعد از اجرا تبعاتی دارد.
وی در خصوص اجرای پروژه خط ویژه اتوبوس های تندرو شهر کرج که چند ماهی است مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است، گفت: قطعا پروژه اتوبوس های تندرو مورد نیاز بوده و شورا پای آن می ایستد، و اسناد پشتیبان دارد و موضوع تبعات با اشتباه بودن اجرای پروژه فرق دارد.
دبیر و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در خصوص پروژه پیاده راه امامزاده حسن کرج گفت: بنده به این پروژه رای ندادم اما من هم از این پروژه دفاع می کنم، چرا که پیشرفت کار مناسب است.
در ادامه این نشست “حسین مهاجری” عضو شورای اسلامی شهر کرج در خصوص موضوع حمل و نقل عمومی شهر کرج به ویژه نظرات اقشار مختلف مردم در خصوص اجرای پروژه خط ویژه اتوبوس های تندرو عنوان کرد: اساساً حمل و نقل عمومی در همه کشورها در اولویت است و این موضوع در مورد شهر کرج نیز، صدق می کند، چراکه در شورا نگاه عدالت محور به حمل و نقل عمومی داشتیم.
وی ادامه داد: راه اندازی اتوبوس های تندرو، موضوعات مختلفی کاهش آلودگی هوا، اتلاف وقت شهروندان را به دنبال داشته است و مورد اقبال مردم قرار گرفته، چراکه سفرهای درون شهری هزینه کمی داشته است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج در خصوص پروژه پارک رود کرج، گفت: قبل از ورود شورای ششم و همچنین دستگاه قضا، محدوده رودخانه کرج در تصرف دیگران بود، به جهت اینکه رودخانه کرج جزو هویت های شهر کرج محسوب می شود، با اجرای پروژه پارک رود، رودخانه در اختیار مردم قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در گذشته معتادین در این منطقه حضور داشتند که با اجرای این پروژه پاکسازی آن انجام شده، افزود: بخشی از فاضلاب در حال انجام است، در بخشی دیگر تصفیه خانه افتتاح شده است و جمع آوری فاضلاب هایی که داخل رودخانه می شود در حال انجام است و موضوعات زیست محیطی و رفع تصرفات و اصلاح و تصفیه فاضلاب را داشتیم، بر همین اساس جزو پروژه های موفق بود.
مهاجری با بیان اینکه از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از فاز سوم این پروژه ۷۰۰ متر آن تکمیل شده است و پل عبوری تعریف شده، ضمن اینکه دو پارکینگ نیز، جانمایی شده است.
وی در خصوص موضوعات زیست محیطی این پروژه گفت: اگر حق آبه، آبگیر بیلقان تا پل فردیس را تامین کنیم، موضوع زیست محیطی آن هم حل می شود.
“فاطمه منعمی” عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: استخدام پرسنل قطار درون شهری کرج باید به صورت کارشناسی انجام شود و راه قانونی طی شود، اکنون تعداد نیروهای مورد نیاز وجود دارد و نیازی به جذب نیروی جدید ندارد. مقرر شده است نیروهای راهور قطار شهری جهت آموزش های لازم به اصفهان اعزام شوند.
“محمد اسدیان” رئیس مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج نیز عنوان کرد: مرکز پژوهش ها، بازوی تعقل و تفکر در شورا محسوب می شود، ۸۳ گزارش در این خصوص در سایت بارگذاری شده است که یکی از آنها شایسته گزینی در دستگاه ها و نهادهای است.
وی متذکر شد: یکی از گزارش های مرکز پژوهش ها، موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران، ساماندهی دست فروشان و موارد دیگری است که توسط مرکز پژوهش های شورا انجام شده است.
- برچسب ها: