نیسان کم شد؛ راه های افزایش سوددهی در اقتصاد آنلاین
سوددهی یکی از مفاهیم اساسی در اقتصاد است که نشان دهنده میزان سود و کارایی یک شرکت یا سازمان است. افزایش یا کاهش سوددهی نیسان نشاندهنده عوامل مختلفی میباشد که میتواند به تحولات در بازار، هزینهها، فروشها، یا مدیریت و تصمیمگیریهای نامناسب برگردد. از آنجا که نیسان یکی از برندهای معروف در صنعت خودروسازی است، کاهش سوددهی آن میتواند نشان دهنده مشکلات و چالشهایی باشد که این شرکت با آن مواجه است. این مشکلات میتوانند از جمله افزایش تولیدات رقیبان، کاهش تقاضا، یا افزایش هزینههای تولید بوده و نیاز به اقداماتی برای بهبود عملکرد و سوددهی نیسان را القا کند. این مقاله به بررسی دلایل کاهش سوددهی نیسان پرداخته و راهکارهایی برای بهبود عملکرد این شرکت ارائه خواهد داد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ماکائو بیزنس، براساس گزارش جدید مالی نیسان، حجم فروش پیش بینی شده به 3.44 میلیون واحد، درآمد خالص به 12.6 تریلیون ین (81.6 میلیارد دلار) و سود عملیاتی به 530 میلیارد ین کاهش یافته است. انتظار میرود درآمد خالص این خودروساز برای سال مالی 2023 به 370 میلیارد ین برسد.
این شرکت قبلاً درآمد 13 تریلیون ین، سود عملیاتی 620 میلیارد و درآمد خالص 390 میلیارد ینی را برآورد کرده بود.
این شرکت گفت که این تجدید نظر به دلیل حجم کمتر فروش و هزینههای بالاتر پرداخت شده به تامین کنندگان قطعات و عوامل دیپر انجام شده است.
نیسان پیش از این در ماه فوریه پیشبینی حجم فروش خود را از 3.7 میلیون به 3.55 میلیون کاهش داده بود و دلیل آن «اختلال موقت لجستیک و تشدید رقابت» بود.
این خودروساز ژاپنی روز جمعه بار دیگر تاکید کرد که بر اساس طرح تجاری جدید خود، قصد دارد حجم فروش جهانی سالانه خود را تا پایان سال مالی 2026 به میزان یک میلیون دستگاه افزایش دهد و تغییر تولید خود را به خودروهای الکتریکی را تسریع بخشد.
در بیانیه نیسان آمده است: «نیسان برای اجرای موفقیتآمیز این طرح، راههای کارآمدتری را برای همکاری با تأمینکنندگان اتخاذ خواهد کرد».
طبق استراتژی اعلام شده در ماه گذشته نیسان قصد دارد تا سال 2030 مدلهای الکتریکی را با قیمتی مشابه خودروهای موتور احتراقی سنتی تولید کند.
پیشتر ماکوتو اوچیدا مدیرعامل نیسان در 25 مارس گفت که نیسان مشکلاتی را در بازار چین تجربه کرده است.
اوچیدا گفت: صادقانه بگویم، ما در آنجا از نظر حجم فروش با مشکل مواجه شدهایم. در پنج ماه گذشته، اوضاع تا حدودی بهبود یافته است. اما همچنان ظرفیت ما بیش از این است. با همکاری با شرکای سرمایه گذاری مشترک (در چین)، ما به بهینه سازی سطح تولید خود و کار با محصولاتی که به ما امکان رشد در بازار را میدهند، ادامه خواهیم داد.
چین سال گذشته و به لطف تسلط جهانی خود در بازار خودروهای برقی با پشت سر گذاشتن ژاپن به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان معرفی شد.
غولهای ژاپنی از جمله تویوتا و نیسان نیز نسبت به همتایان چینی خود مانند BYD در خودروهای برقی محتاطتر عمل کردهاند و در عوض روی مدلهای هیبریدی میکنند.
نیسان قرار است 9 مِی، نتایج ارزیابی سالانه خود را منتشر کند.
- برچسب ها: چين ژاپن ماکوتو اوچیدا نیسان