نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۴: حاضران و صحنههای فوقالعاده؛ گزارش ویژه از روز دوم با ویجیاتو!
نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۴ امسال از تاریخ ۳۱ مرداد کار خود را آغاز کرده است و تا ۲ شهریور ادامه دارد. من به عنوان نماینده ویجیاتو در این نمایشگاه حضور داشتم تا از نزدیک به تجربه دموی برخی از بازیهای حاضر بپردازم و گفتگویی با تعدادی از استودیوها و ناشرهای داشته باشم. متن پیش رو گزارشی از تجربه روز دوم نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۴ است.
امروز صبح یک روز مهم در طول نمایشگاه گیمزکام بود. از طرفی وارد یکی از مهمترین سالنهای نمایشگاه شدم و از سوی دیگر، دعوت ایکسباکس و بتسدا برای شرکت در یک مصاحبه مهم با کارگردان خلاقیت بازی استارفیلد و نمایشی اختصاصی از بازی ایندیانا جونز را داشتیم.
شبیهساز زندگی، خلق شده با آنریل انجین ۵
ماجراجویی امروز ما از سالن شماره ۷ گیمزکام آغاز شد، جایی که بزرگترین غرفه گیمزکام یعنی ایکسباکس در آن حضور داشت و در کنار آن، جمعیت عظیمی را شاهد بودیم که در یک صف بسیار طولانی، منتظر تجربهی بازی جدید استودیو Krafton یعنی inZOI بودند. ظاهرا این بازی توانسته تا نظر بسیاری از گیمرهای علاقهمند به این سبک و حتی طرفداران سری بازیهای سیمز را به خود جلب کند و صف طولانی تجربه این بازی، نشان دهنده این موضوع بود. جالب است بدانید که این صف تا ساعتها ادامه داشت و برای تجربه دمویی کوتاه باید تا نزدیک به ۳ ساعت یا حتی بیشتر صبر میکردید.
سالن شماره ۷ در تسخیر ردموندیها
امسال مایکروسافت بارها و بارها تاکید کرده که بزرگترین غرفه گیمزکام را روی صحنه نمایشگاه آورده است. باید بگویم که این توصیف واقعا بیراه نبوده و شاهد یک بخش باشکوه در این بخش از نمایشگاه بودیم. این بخش با غرفههای کوچکتری از بازیهای محبوب ایکسباکس تزئین شده بود و مجسمههایی از بازیهای موردانتظار این شرکت بزرگ، از جمله شخصیت دووم اسلیر قابل تماشا بود.
مصاحبه با آقای Tim Lamb، تهیه کننده خلاقیت ارشد بتسدا گیمز
طی این مصاحبه که به زودی در سایت ویجیاتو منتشر میشود، با آقای تیم لمب در رابطه با بسته الحاقی جدید بازی استارفیلد یعنی Shattered Space صحبت کردیم. طی این گفت و گو مشخص شد که تمامی مراحل بازی داخل یک سیاره کاملا دست ساز اتفاق خواهد افتاد که از نظر زیست بوم و رویدادهای تصادفی یک تجربه تمام و کمال خواهد بود. ظاهرا بازی یک تجربه مبتنی بر وحشت است که جامپاسکرها و لحظات هیجان انگیز بسیاری به همراه خواهد داشت و مهمتر از همه آن که مبارزات این بخش، عمدتا روی نبردهای کوتاه برد خلاصه شده تا بازیکن حس وحشت بیشتری را تجربه کند. جالب است بدانید که وسیله نقلیه جدید بازی یعنی REV-8، تاثیر چندانی روی مراحل شما نداشته و قرار نیست تا حداقل داخل این بسته الحاقی، ماموریتهای منحصر به فردی داشته باشد.
نمایش بازی Indiana Jones پشت درهای بسته
یکی دیگر از اتفاقات جذاب این غرفه، نمایش انحصاری بازی ایندیانا جونز بود که متاسفانه به ما اجازه فیلمبرداری یا عکس برداری از آن را ندادند. تمرکز اصلی این نمایش روی گیمپلی و حل پازلهای متنوع و جذاب این بازی بود. مبارزات بازی بیشتر روی مبارزات نزدیک و تن به تن متمرکز خواهد بود و سیستم جذابی برای دفع حملات و پری کردن ضربات در نظر گرفته شده است. اگرچه شما میتوانید از اشیاء داخل محیط برای مبارزات استفاده کنید و یا حتی سلاحهای دشمنان خود را برداشته و به آنها شلیک کنید.
یکی از نکاتی که در این نمایش وجود داشت و چندان با آن ارتباط برقرار نکردم، حرکت بازی از دوربین اول شخص به زاویه سومشخص است که اگرچه به صورت کلی جالب است، اما در طولانی مدت و خصوصا در رویدادهای کوتاه مثل پرش از روی موانع آزاردهنده به نظر میرسد.
سفر به سرزمین آفتاب و Assassins Creed Shadows
داخل سالن ۶، بسیاری از استودیوها مثل بندای نامکو، یوبیسافت، 2K و غیره حضور داشتند و این فرصت استفاده کردم تا نگاهی به تجربه هندزآف (غیرقابل کنترل) بازی AC: Shadows داشته باشم. طی این نمایش حدودا ۳۰ دقیقهای، فرصت پیش آمد تا مسئول نمایش یوبیسافت، گیمپلی هر دو شخصیت نائویی و یاسوکه را نشان دهد که به نظر خروجی نسبت به چیزی که تا به امروز از بازی دیدهایم بهتر بود.
گیمپلی یاسوکه و نائویی به شکل باورنکردنیای متفاوت از هم به نظر میرسد و هر چه نائویی این امکان را دارد که در محیط به سرعت جابهجا شده و حتی روی سقف و محیطهای تاریک مخفی شود، یاسوکه مبارزات سنگین و عمدتا خشنی از خود به جای میگذارد. یکی از نکات جالب بازی که مسئول یوبیسافت به آن اشاره کرد، تغییر فصلها و آب و هوای پویای بازی بود که تاثیر چشمگیری داخل بازی میگذاشت.
برای مثال، ماموریتی داخل بازی وجود داشت که نائویی برای رسیدن به هدف خود از رودخانه استفاده میکرد، اما با تغییر فصل به زمستان شنا کردن ممکن نبود و در عوض، دشمنان شما به محیطهای بسته و گرمتری پناه میبرند که مبارزات شما را به شکلی متراکم جلو میبرد.
سفر به کهکشانهای خیلی خیلی دور در Star Wars Outlaws
به لحظات پایانی روز دوم نزدیک میشدم و برای آخرین ایستگاه، تصمیم گرفتم که سری به غرفه بازی Star Wars Outlaws بزنم. در این بخش به من اجازه داده شد که بین یکی از ماموریتهای قابل بازی که شامل مبارزات فضایی، بخش هک کردن و دزدی بود، یکی را انتخاب کنم و از آن جا که به اکشن بازی علاقه داشتم، حالت سوم را انتخاب کردم.
راستش را بخواهید به شخصه نتوانستم خیلی با جهان بازی و مبارزات آن ارتباط برقرار کنم. کنترل نیکس که به عنوان همراه شما داخل بازی حضور دارد کار بسیار سختی است و فرمان دادن به او سرعت گیمپلی و مبارزات بازی را کاهش میدهد. در کل با توجه به تجربهی بسیار کوتاهی که از این بازی داشتم، انتظاراتم چندان برآورده نشد و نتوانستم از کلیت تجربه این بازی لذت ببرم.
دنیای لگویی
یکی دیگر از بخشهای جذاب نمایشگاه که برای بخش انتهایی گزارش امروز میتوانیم به آن اشاره کنیم، غرفه لگو بود، جایی که بسیاری از شخصیتهای ویدیو گیمی در آن حضور داشتند و شاهد یک نمایش رنگارنگ از شخصیتهای محبوب بودیم.
گزارش ویجیاتو از روز دوم گیمزکام اینجا به پایان میرسد. اما در انتهای این هفته میتوانید منتظر گزارشهای دیگر و نمایش اختصاصی از غرفهها و بازیهای مختلف باشید. پس حتما در روزهای آتی سایت ویجیاتو را دنبال کنید.
- برچسب ها: