نرخ قالیشویی به بالاترین سطح افزایش یافته است! – رونق اقتصاد آنلاین
با گسترش استفاده از اینترنت و افزایش فعالیتهای آنلاین، بسیاری از کسب و کارها نیاز به تطبیق با چالشهای جدید دارند. یکی از این نمونهها، افزایش نرخ قالیشویی است. با توجه به افزایش هزینههای مواد اولیه، نیروی کار و هزینههای مربوط به مشاغل دیگر، صاحبان کسب و کارهای قالیشویی برای حفظ سود و پاسخ به نیازهای مشتریان ممکن است اقدام به افزایش نرخ خدمات خود کنند.
باید توجه کرد که افزایش نرخها معمولاً به دلیل عوامل مختلفی اتفاق میافتد و باید به عنوان یک نتیجه طبیعی از تغییرات در بازار دیده شود. این امر نشان از توانایی شرکتها برای تطبیق با شرایط جدید و تضاد با موفقیتشان در دنیای رقابتی فعلی است. بنابراین، مشتریان باید از این تغییرات آگاه شوند و در نهایت به عنوان یک بخش ضروری از اقتصاد آنلاین، با این تغییرات مواجه شوند.
به گزارش آدرینبه نقل از ایسنا، حجت محمدی با بیان اینکه تقاضای قالیشویی نسبت به سال قبل حدود ۲۰ درصد کمتر شده، گفت: حتی کسانی که تقاضای قالیشویی دارند هم تعداد فرش کمتری برای شستشو میدهند. علت کاهش تقاضا هم به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بر میگردد.
همچنین به گفته وی در میانه امسال نرخ قالیشویی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و این نرخها اخیرا ابلاغ شد. علت افزایش نرخ قالیشویی هم تورم و افزایش هزینههای مواد مورد نیاز برای شستوشو است.
محمدی در پایان با بیان اینکه خشکشوییهای آنلاین همچنان ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه صنف قالیشویی نیستند و فقط از اتحادیه کسبوکارهای مجازی مجوز دریافت میکنند که این موضوع مورد انتقاد اتحادیه است، تصریح کرد: اتحادیه در این زمینه نامهنگاریهای زیادی داشته، اما هنوز به نتیجه نرسیدیم. توصیه ما این است که اگر مردم میخواهند از خدمات قالیشویی استفاده کنند، در سایت اتحادیه از مجوزدار و معتبر بودن واحد مطمئن شوند و همچنین در صورت بروز مشکل به لحاظ قیمت، خرابی و غیره در بخش شکایت، از واحد خاطی شکایت کنند. اما اگر واحدی مجوز اتحادیه را نداشته باشد، امکان ثبت شکایت و پیگیری وجود ندارد.
او همچنین به شهروندان هشدار داد که فریب تخفیفهای ۵۰ درصدی را نخورند، چراکه این بحثهای تبلیغاتی معمولا با هدف سوء استفاده انجام میشود.
- برچسب ها: قالیشویی