مقصران حوادث برقی، کجا هستند؟

  • توسط: admin


تکلیف مشترکان خسارت‌دیده برق به کجا رسید؟

اختلالات برق در هر جامعه‌ای می‌توانند منجر به خسارات بسیار زیادی شوند. مشترکانی که از این خسارات رنج می‌برند باید برای جبران خسارت‌هایشان به یک مرکز قانونی و مربوطه مراجعه کنند. این مراکز معمولاً شامل شرکت‌های برق، سازمان‌های مرتبط با انرژی یا دولتی هستند. مشترکان باید اطلاعات کاملی از خسارت وارده و مدارکی که این خسارت‌ها را ثابت می‌کند را به این مراکز ارائه کنند. پس از بررسی مدارک و برقراری ارتباط با مشترکان، مراکز مربوطه به تعیین میزان خسارت و جبران آن می‌پردازند. اگر مشترکان با تصمیم مراکز قانونی موافق نباشند، می‌توانند به دادگاهی مراجعه کرده و حقوق خود را از طریق قضاوت حاکم دریافت کنند.

به گزارش آدرینبه نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالامیر یاقوتی مدیر کل دفتر امور مشتریان توانیر در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های خسارت برق به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تعداد کل پرونده‌های ثبت شده در سامانه بیمه خسارت مشترکین توانیر ۴۷۶۳ مورد بوده که از این تعداد ۴۴۹ پرونده در حال بررسی و تعداد ۴۹۵ پرونده دارای نقص مدرک است. سایر پرونده‌ها نیز رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.
او در ادامه با اشاره به میزان خسارات پرداخت شده در سال ۱۴۰۲ گفت: همچنین تا ابتدای اسفند ماه قریب به ۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیان دیدگان پرداخت یا آماده پرداخت بوده است. به طوری کلی نیز هزینه خسارت به زیان دیدگان سال ۱۴۰۲ نیز بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت که از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان حق بیمه صندوق بیمه حوادث طبیعی توسط توانیر از مشترکان اخذ و به‌حساب خزانه واریز شده است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید