مدیران سابق بازی Perfect Dark با تاسیس استودیوی جدید به 2K Games پیوستند
در جریان تعدیل گسترده نیروها توسط مایکروسافت در تیرماه سال ۱۴۰۴ (جولای ۲۰۲۵)، نزدیک به ۹۰۰۰ نفر شغل خود را از دست دادند و در همین راستا پروژهی مورد انتظار ریمیک بازی Perfect Dark هم متوقف شد. استودیو اصلی این پروژه یعنی The Initiative بهطور کامل تعطیل شد اما استودیوی Crystal Dynamics که بهعنوان همکار در توسعه این بازی حضور داشت، تلاش کرد با عقد قراردادی با شرکت Take-Two، پروژه را نجات دهد. با این حال، مذاکرات به نتیجه نرسید؛ زیرا مایکروسافت و Take-Two بر سر مالکیت امتیاز Perfect Dark به توافق نرسیدند.
با این وجود، به نظر میرسد شرکت Take-Two توانسته منفعتی از این گفتگوها کسب کند. دارل گالاگر، رییس سابق The Initiative و کارگردان بازی Perfect Dark یعنی برایان هورتون، با تاسیس یک استودیوی جدید به زیرمجموعه ۲K Games پیوستند. جیسون شرایر، خبرنگار معروف بلومبرگ، این خبر را اعلام کرد و «گالاگر» هم در صفحه لینکدین خود آن را تایید کرد:
خوشحالم اعلام کنم که به عنوان معاون ارشد و رییس استودیو به ۲K ملحق میشوم تا استودیویی جدید را تاسیس و نظارت فرصتی جاهطلبانه را بر عهده بگیرم، [کاری] که تا بهحال تجربه نکردهام. به شدت به قدرت همافزایی افراد بزرگ با چشماندازی جسورانه ایمان دارم و بیصبرانه منتظرم تا به تیم استثنایی ۲K بپیوندم!
دارل گالاگر در سال ۲۰۱۸ استودیوی The Initiative را تاسیس کرد و این مجموعه تنها یک پروژه شناختهشده داشت؛ همان ریمیک Perfect Dark که متوقف شد. قبل از حضور در مایکروسافت، او در شرکتهایی چون Activision – Square Enix و Crystal Dynamics هم سابقه فعالیت دارد.
برایان هورتون هم حضور خود در استودیو جدید ۲K را تایید کرد و عنوان معاون و رییس بخش خلاقیت را بر عهده گرفت. هورتون پیشتر در استودیوهایی نظیر Crystal Dynamics – Insomniac Games و Infinity Ward فعالیت داشته است.

اگرچه پروژه جدید ۲K Games بهاحتمال زیاد دنبالهای بر Perfect Dark نخواهد بود، اما بسیاری منتظرند ببینند نتیجه کار چه شباهتهایی با این بازی پرطرفدار خواهد داشت. به گفته تد لیچفیلد، نسخه ریمیکشدهی Perfect Dark در سال ۲۰۲۴ بسیار تحسینبرانگیز بوده است و لغو ناگهانی آن توسط مایکروسافت ناراحتیهای زیادی به دنبال داشت.
در پی این تعدیل بیسابقه، فیل اسپنسر رییس بخش ایکسباکس ادعا کرد که وضعیت کسبوکار بازیهای مایکروسافت «هرگز تا این اندازه قدرتمند نبوده است».

- برچسب ها:











