مبارزه جدید: تلگرام در برابر واتس‌اپ!

  • توسط: admin


جنگ جدید بین تلگرام و واتساپ نه تنها یک رقابت تجاری است بلکه نمایانگر مسابقه‌ای بر سر حفظ حریت اطلاعات کاربران است. واتساپ، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسانی در جهان، به تازگی تصمیم گرفته تا بخشی از حریم خصوصی کاربران خود را محافظت نکند و اطلاعات آن‌ها را با شرکت مادری خود، فیسبوک، به اشتراک بگذارد. این تصمیم نه تنها با ناراضی‌گی بسیاری از کاربران مواجه شد بلکه باعث جابجایی بسیاری از افراد به پلتفرم‌های دیگری مانند تلگرام شد.

تلگرام، به دلیل پشتیبانی از رمزگذاری قوی و حفظ حریم خصوصی کاربران، به عنوان یک جایگزین مناسب برای واتساپ معرفی شده است. این رقیب جدید با ارائه قابلیت‌های جدید و پیشرفته مانند کانال‌ها و ربات‌ها، توانسته است با جذابیت خود بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

بنابراین، جنگ جدید بین تلگرام و واتساپ نشان‌دهنده نبردی بزرگ میان دو پلتفرم معتبر و این‌گونه رقابت می‌تواند بهبود کیفیت خدمات پیام‌رسانی را برای کاربران فراهم آورد.

به گزارش آدرینبه نقل از ایسنا، همه کاربران در تلگرام اکنون می‌توانند حساب خود را به یک حساب تجاری (بیزنس) تبدیل کنند تا به ویژگی‌هایی دسترسی پیدا کنند که یافتن و تماس با آنها را برای مشتریان راحت‌تر می‌کنند. شرکت‌ها همچنین می‌توانند ساعت فعالیت خود را در پروفایل خود نمایش دهند و موقعیت مکانی خود را در در نقشه، سنجاق کنند. با قرار گرفتن ساعت فعالیت شرکت‌ها در پروفایلشان، مشتریان با یک نگاه، می‌توانند بررسی کنند که آیا آنها همچنان باز هستند یا تعطیل شده اند.
شرکت‌ها در تلگرام تجاری، می‌توانند صفحه آغازین خود را سفارشی کرده و اطلاعاتی را درباره محصولات و خدماتشان در چت‌های خالی، نمایش دهند و به مشتریان این امکان را فراهم کنند که پیش از تماس با آنها، ببینند چه عرضه می‌کنند. برای راحت‌تر کردن پاسخ به درخواست‌های متعدد، حساب‌های تلگرام تجاری همچنین می‌توانند پیامهای از قبل تنظیم شده را طراحی و ذخیره کند تا بتوانند پاسخ‌ها به مشتریانشان را با سرعت ارسال کنند.
البته شرکت‌ها می‌توانند پیام‌های استقبال و خداحافظی را از قبل بنویسند که به صورت خودکار، برای مشتریانی ارسال می‌شود که با آنها تماس می‌گیرند. شرکت‌ها می‌توانند از ربات تلگرام برای چت کردن با مشتریانشان استفاده کنند. همه این ویژگی‌ها رایگان است اما تنها برای کاربرانی که با پرداخت ماهانه پنج دلار، از اشتراک «تلگرام پریمیوم» استفاده می‌کنند.
بر اساس گزارش انگجت، تلگرام علاوه بر معرفی ویژگی‌های مختص شرکت‌ها، اعلام کرده است به صاحبان کانال‌هایی که حداقل هزار مشترک دارند، ۵۰ درصد از درآمد به دست آمده از تبلیغات به نمایش درآمده در کانال‌هایشان را می‌دهد. بر اساس اطلاعاتی که پیش از این توسط پاول دوروف، موسس تلگرام منتشر شده، این شرکت از وضعیت مالی خوبی برخوردار است و می‌تواند این پرداخت را انجام دهد. وی به فایننشیال تایمز گفته است انتظار دارد این اپلیکیشن پیام‌رسان تا سال آینده، سودآور شود و در حال حاضر، سرگرم بررسی عرضه اولیه عمومی است.

[

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید