قهرمان بی ام و و آئودی از راه پیدا شد
رقیبان سرسخت بی ام و و آئودی همواره به دنبال ارتقاء و بهبود خودروهای خود برای جلب توجه و تصاحب بازار هستند. این دو شرکت معتبر و محبوب در بازار خودروهای لوکس، با ارائه محصولات با کیفیت و طراحی های زیبا، توانسته اند جایگاه خود را در صنعت خودروسازی به عنوان برندهای برتری ایجاد کنند.
اخیراً نقشه های جدیدی از مدل های بی ام و و آئودی به چشم خورده است که ایده های نوین و نوآورانه را به تصویر می کشند. این دو شرکت تلاش دارند با اضافه کردن تکنولوژی های پیشرفته و امکانات مدرن، خودروهای قدرتمند و زیبا را به بازار معرفی کنند.
بنابراین، رقیبان سرسخت بی ام و و آئودی همیشه در تلاشند تا با ارائه محصولات خلاقانه و خوش طعم، مشتریان را جلب کنند و با رقابت سخت و فشرده، جایگاه خود را در بین برندهای معتبر خودروسازی تثبیت کنند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، نسل بعدی خودروی پلاگین هیبریدی مرسدس بنز، E کلاس جدید با کد ۵۳ خواهد بود که در هر دو سبک بدنه سدان و استیشن واگن در دسترس است. مرسدس E کلاس به نوعی برادر کوچکتر مدل S محسوب میشود و به تازگی دستخوش تغییرات AMG، بازوی قدرتمند و اسپرت این برند آلمانی شده است.
نسل قبل AMG E ۵۳ حدود ۴۳۰ اسب بخار قدرت داشت، در حالی که جایگزین آن، پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژ تقویت شده دارد که ۴۴۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. موتور احتراقی مذکور در حال حاضر همراه با یک موتور الکتریکی ۱۶۱ اسب بخاری کار میکند که مجموع خروجی را به ۵۷۷ اسب بخار میرساند.
با فعال کردن حالت Race Start، خروجی ترکیبی به ۶۰۳ اسب بخار قدرت به صورت موقت افزایش مییابد. گشتاور این پیشرانه جدید به ۷۵۰ نیوتن متر رسیده که نسبت به نسل قبل با ۵۲۰ نیوتون متر گشتاور، افزایش چشمگیری داشته است.
این مشخصات برای ثبت شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در ۳.۸ ثانیه کافیست، البته که مدل استیشن واگن به دلیل سنگینتر بودن، ۰.۱ ثانیه کندتر است. حداکثر سرعت هر دو مدل به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، اما پکیج سفارشی AMG این محدودیت را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت برای سدان و ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت برای استیشن واگن تغییر میدهد.
E کلاس جدید از سیستم پلاگین هیبریدی استفاده میکند و در زیر کف صندوق عقب آن، یک بسته باتری با ظرفیت ۲۱.۲۲ کیلووات ساعت نصب شده است. مرسدس ادعا میکند که این باتری برای پیمودن بیش از ۱۰۰ کیلومتر مسافت (براساس WLTP) بدون مصرف بنزین کافی است. این بسته باتری انرژی خود را به موتور الکتریکی تعبیه شده در گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جهت صرفه جویی در فضا میرساند.
در مقایسه با کلاس E عادی، این خودرو دارای بدنه مستحکمتر، ترمزهای بزرگتر و فرمان پذیری چرخهای عقب به صورت استاندارد است.
E کلاس جدید با گلگیرهای جلوی عریضتر، جلوپنجره مشبک روشن و اگزوز چهارگوش، طراحی تهاجمیتری دارد. جالب اینجاست که اکسل جلو کمی عریضتر از یک کلاس E معمولی است.
یک E ۶۳ جدید نیز در راه است و انتظار میرود که آن نیز یک سیستم پلاگین هیبریدی دریافت کند. متأسفانه، پیشرانه V ۸ قدرتمند در حال حذف شدن است تا فضایی برای یک موتور شش سیلندر باز کند.
همانطور که انتظار میرود، مرسدس AMG فقط این سدان را به ایالات متحده میآورد. این خودرو قرار است در اواخر سال جاری به دست فروشندگان برسد و قیمت آن نزدیک به عرضه اعلام میشود.