سیتروئن از کانسپت رادیکال ELO رونمایی کرد + تصاویر و مشخصات

  • توسط: admin


کانسپت تازه ELO از برند فرانسوی سیتروئن، تصویری از آینده خودروهای چندمنظوره را پیش چشم می‌گذارد. اما این کانسپت چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش تجارت نیوز، سیتروئن از یک کانسپت جسورانه در کلاس خودروهای خانوادگی پرده برداشته است که نشانه‌هایی روشن از شکل‌گیری نسل جدیدی از خودروهای کوچک اما بسیار کاربردی با فضای داخلی هوشمندانه دارد.

واقعیت‌های نام‌گذاری سیتروئن ELO

کانسپت سیتروئن ELO که نام آن به شکلی نامرسوم از حرف دوم واژه‌های «استراحت»، «بازی» و «کار» گرفته شده است، تنها کمی از جدیدترین نسل C3 سوپرمینی طولانی‌تر است، اما از چیدمان نشیمن به سبک مک‌لارن F1 با جایگاه صندلی راننده در مرکز بهره می‌برد. جایگاهی بلند و مسلط که حس فضای باز و دید عالی را به راننده می‌دهد.

در ردیف دوم، سه صندلی در کنار هم قرار گرفته و دو صندلی دیگر هم امکان نصب در جلوتر از آن‌ها را دارند، تا در صورت نیاز یک آرایش شش‌نفره شکل بگیرد.
دسترسی به این دو صندلی از طریق یک مجموعه درهای کشویی دوتایی بسیار عریض انجام می‌شود.

این دو صندلی حتی قابلیت جدا شدن هم دارند و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان صندلی پیک‌نیک استفاده کرد. کابین همچنین امکان تبدیل به فضای خواب برای دو نفر را دارد. صندلی راننده نیز هنگام توقف خودرو می‌تواند به‌صورت کامل یعنی ۳۶۰ درجه بچرخد.


کاهش هزینه‌های تولید به سبک سیتروئن

به‌جای نمایشگر لمسی مرسوم، ELO از نسخه به‌روزشده نمایشگر موسوم به Smartband استفاده می‌کند؛ سیستمی که نخستین بار در کانسپت شهری Oli سال ۲۰۲۲ دیده شد. این نمایشگر در امتداد بخش پایینی شیشه جلو کشیده شده است. سیتروئن در این رابطه می‌گوید: این روش نسبت به هدآپ‌دیسپلی‌های معمول، راهکاری مقرون‌به‌صرفه‌تر برای نمایش اطلاعات در میدان دید راننده به شمار می‌آید.
دیگر تمهیدات کاهش هزینه که نشانه‌هایی از امکان تولید انبوه ELO را در خود دارد، شامل یکسان‌بودن سپرهای جلو و عقب است. این رویکرد به کاهش هزینه تولید قطعات و در نتیجه پایین نگه داشتن حق بیمه کمک می‌کند.

در طراحی ELO، چرخ‌ها تا حد ممکن به گوشه‌های بدنه رانده شده‌اند و خودرو از سطح شیشه‌ای عظیمی به وسعت ۴.۵ متر مربع بهره می‌برد. این شیشه‌ها از لبه‌های پایینی بدنه آغاز می‌شوند و به شکلی خمیده ادامه پیدا می‌کنند تا حس فضا و نور در کابین به حداکثر برسد.

با وجود آن‌که گفته می‌شود ELO به‌صورت کامل قابلیت حرکت دارد، سیتروئن هنوز اندازه باتری یا توان موتور برقی این کانسپت را اعلام نکرده است. در همین حال، منابع داخلی شرکت از افزایش تقاضا برای گزینه‌ای کاربردی‌تر در برابر موج فراگیر و مد روز شاسی‌بلندها خبر می‌دهند.

برای مطالعه بیشتر گزارش «مرسدس GLB 2026 رونمایی شد» را در تجارت‌نیوز بخوانید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید