سر از کار نرم‌افزار گوگل برداشته‌ایم: نگاهی به پایان حماسی پروژه‌ی محبوب اینترنتی گوگل

  • توسط: admin


پایان کار نرم‌افزار پرکاربر گوگل به این معناست که این نرم‌افزار با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و الگوریتم‌های هوش مصنوعی به ارائه خدمات و اطلاعات بهتر و کارآمدتر برای کاربران می‌پردازد. این نرم‌افزار به طور مداوم به روزرسانی می‌شود و امکانات جدیدی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. با توجه به حجم بزرگ اطلاعات و داده‌هایی که گوگل دارد، این نرم‌افزار به کاربران امکان جستجوی سریع و دقیق را می‌دهد و به سادگی به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین، از طریق نرم‌افزار گوگل، کاربران می‌توانند از خدمات دیگری نیز مانند نقشه‌ها، ترافیک، خبرها و … بهره‌مند شوند. به طور کلی، پایان کار این نرم‌افزار به عنوان یک سرویس چندمنظوره و حیاتی برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، گوگل پاییز گذشته، اعلام کرده بود اپلیکیشن «گوگل پادکست» را در سال ۲۰۲۴ تعطیل کرده و «یوتیوب موزیک» را به خانه جدید پادکست‌ها تبدیل می‌کند.
اپلیکیشن پادکست، جدیدترین محصولی است که چرخه گوگل را طی می‌کند. این شرکت همیشه یک سرویس جدید را با زبانی پرطمطراق و این که چطور با ماموریت این شرکت در سازماندهی و در دسترس قرار دادن اطلاعات جهان مطابقت دارد، معرفی می‌کند، سپس به سرعت چند ویژگی جدید را به آن اضافه کرده و ظاهرا بلافاصله آن را فراموش می‌کند و در نهایت، رقیبی در یک بخش دیگر شرکت راه اندازی می‌کند و بی ارزش کردن آن و توجه به رقیب جدید را شروع می‌کند. سپس، سرانجام آن اپلیکیشن را برای همیشه تعطیل می‌کند. قبرستان گوگل مملو از اپلیکیشن‌هایی نظیر ریدر، دوئو، اینباکس، الو، والت و اپلیکیشن‌های بی‌شمار دیگری است که فرآیند چرخه گوگل را طی کرده‌اند.
بر اساس گزارش ایسنا، گوگل می‌گوید تنها به شرایط بازار پاسخ می‌دهد و یوتیوب، مکان بسیار محبوب‌تری برای یافتن پادکست‌ها نسبت به «گوگل پادکست» است. مطمئنا شواهدی از اثبات این ادعا وجود دارد. گوگل در اطلاعیه تعطیلی خود در سپتامبر، به آماری از شرکت تحقیقاتی ادیسون استناد کرد که بر اساس آن، حدود ۲۳ درصد از شنوندگان پادکست در آمریکا، می‌گویند یوتیوب، پلتفرم اصلی آنها برای گوش کردن به پادکست است در حالی که این رقم برای «گوگل پادکست»، چهار درصد است.
گوگل برای افزایش قدرت رقابت «یوتیوب موزیک» با اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون موزیک، به تدریج کاربران را از محصولات قدیمی به این سرویس هدایت می‌کند. «یوتیوب موزیک» در سال ۲۰۲۰، استراتژی انتقال مشابهی را عرضه کرد تا شنوندگان موسیقی را از «گوگل پلی موزیک» پیش از تعطیلی آن در همان سال، منتقل کند.

[

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید