سامسونگ با قهرمانی جدید، همچنان اپل را شکست داد

  • توسط: admin


سامسونگ با معرفی دستاوردی جدید، باز هم نشان داده است که در رقابت با اپل، به عنوان یکی از برترین شرکت‌های فناوری جهان حضور قدرتمندی دارد. توسعه و معرفی محصولات با کیفیت و نوآوری بالا، از ویژگی‌های اصلی این شرکت است که باعث جلب توجه مشتریان و اعتماد آن‌ها شده است.

در مقایسه با اپل، سامسونگ توانسته است با قابلیت‌ها و امکانات جدید، بازار را به خود جلب کند و توانمندی‌های بالقوه خود را نشان دهد. این دستاورد جدید، نشانگر پیشرفت‌های بزرگ این شرکت است و همچنین نشان می‌دهد که اپل نمی‌تواند با توانایی‌هایی که سامسونگ ارائه می‌دهد، رقابت کند.

به طور کلی، سامسونگ با دستاوردهای جدید خود، نشان داده است که همچنان یکی از پیشتازان و پیشروان در صنعت فناوری و ارتباطات است و قطعا از این به بعد نیز با ایده‌های نوآورانه‌ای مشتریان خود را از خود مسحور خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، رقابت سامسونگ و اپل در مقطع کنونی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. البته با تنگاتنگ‌تر شدن این رقابت، هم مصرف‌کنندگان و هم شرکت‌ها سود می‌برند، چراکه نتیجه‌ای به‌جز پیشرفت عرصه گوشی‌های هوشمند ندارد. حالا بین جدیدترین اخبار تکنولوژی خبر سبقت سامسونگ از اپل و کسب جایگاه بزرگ‌ترین فروشنده گوشی هوشمند به چشم می‌خورد؛ خبری که احتمالاً باری دیگر بحث بین طرفداران این دو غول فناوری را داغ‌تر کند.
شکست اپل توسط سامسونگ در سهم بازار

پیش‌تر اپل در سپتامبر سال ۲۰۲۳ عنوان شرکت برتر در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان را به دست آورد و در مناطقی مشخص مثل اروپا به‌شدت موفق ظاهر شد. حالا به گزارش Korea Times با استناد به آمار و ارقام مربوط به فوریه امسال، شرایط تغییر پیدا کرده است. به گزارش این نشریه، سامسونگ با در اختیار گرفتن ۲۰ درصد از بازار، عنوان بزرگ ترین فروشنده گوشی در جهان را از اپل تصاحب کرد و سهم اپل از این بازار در این ماه ۱۸ درصد بود.
به‌صورت دقیق‌تر، اپل در این ماه مجموعاً ۱۷.۴۱ میلیون دستگاه آیفون شامل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس فروخت. این در حالی است که فروش سامسونگ به ۱۹.۶۹ میلیون دستگاه می‌رسید. باید اشاره کرد که فروش حدودی ۲۰ میلیون دستگاهی سامسونگ همه گوشی‌های آن را در بر می‌گیرد؛ حتی پایین‌رده‌ترین گوشی این شرکت که قیمت آن فقط ۸۰ دلار است.البته همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سامسونگ و اپل بسته به شرایط هر بازه زمانی جایشان را با همدیگر عوض می‌کنند. به‌عنوان مثال، علت رشد فروش اپل در سپتامبر گذشته به‌خاطر عرضه آیفون ۱۵ بود. از طرفی دیگر، علت این‌که سامسونگ توانست در ماه فوریه جایگاه اول را از اپل تصاحب کند، عرضه سری پرچمدار گلکسی S۲۴ بود. Korea Times گزارش می‌کند این شرکت کره‌ای تا به اینجا موفق به فروش ۶.۵۳ میلیون دستگاه از گلکسی S۲۴ شده است.
داده‌های ژانویه ۲۰۲۴ نشان می‌دهند که Samsung اخیراً سهم خود در بازار آمریکا را از ۲۰ به ۳۶ درصد رساند و Apple در همان حال، با کاهش سهم خود از ۶۴ درصد به ۴۸ درصد مواجه شد. البته در این باید به تفاوت‌های بین مدل کسب‌وکار این دو شرکت توجه کرد. در حالی که اپل فقط سری آیفون را طی چرخه مشخصی عرضه می‌کند، سامسونگ همواره در طول سال گوشی‌های مختلف در محدوده‌های قیمتی متفاوت روانه بازار می‌کند.
همچنین نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که به‌صورت کلی فروش گوشی هوشمند در سطح جهانی کاهش محسوسی به خود دیده است و این کاهش به‌خصوص در چین به چشم می‌آید. در آخر، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره رقابت این دو شرکت بزرگ حوزه موبایل چیست؟

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید