ساخت و پرواز هواپیمای نسل جدید F22 به واقعیت پیوست (تصاویر)

  • توسط: admin


YF-118 G که در دهه 1990 توسط Boeing Phantom Works در منطقه 51 توسعه یافت، یک سکوی آزمایشی پیشگام برای فناوری رادارگریزی بود، نه یک هواپیمای جنگی.

علیرغم ارتفاع محدود 20000 پا و حداکثر سرعت 300 مایل در ساعت، این هواپیما تا حد زیادی به ویژگی های پنهان کاری موجود در جنگنده های مدرن مانند F-22 Raptor و F-35 Lightning II کمک کرد. این هواپیما اکنون بازنشسته شده و در موزه ملی نیروی هوایی ایالات متحده به نمایش گذاشته شده است.

YF-118 G که مخفیانه توسط بوئینگ فانتوم ورکز توسعه داده شد، در منطقه 51 در دهه 1990 ساخته شد. Bird of Prey نه برای جنگ، بلکه به عنوان یک بستر آزمایشی برای فناوری های مختلف، به ویژه آنهایی که مربوط به رادارگریزی هستند، ساخته شد.

پرنده شکاری اولین بار در سال 1996 در منطقه 51 پرتاب شد و در مجموع 38 پرواز انجام داد. YF-118 G برای ارتفاعات کمتر با حداکثر سقف عملیاتی تنها 20000 فوت و حداکثر سرعت 300 مایل در ساعت طراحی شده است.

این هواپیما در غلبه بر تهدیدها مهارت خاصی نداشت و طراحان آن تاکید زیادی بر توانایی آن در پرواز نداشتند. آنها فقط به ویژگی های پنهان کاری که در این هواپیما شگفت انگیز بود علاقه داشتند.

بوئینگ می خواست روش های طراحی و ساخت جدیدی را کشف کند که سطح مقطع راداری را کاهش دهد، مفهومی که هنوز زمانی که بوئینگ ساخت جنگنده خود را آغاز کرد در حال توسعه بود.

این پرنده دارای بدنی بدون دم و بدون تثبیت کننده عمودی یا افقی بود. این یک انحراف کامل و رادیکال از طراحی هواپیماهای سنتی بود که بیشتر به رادارگریزی متکی بود تا آیرودینامیک.

این رپتور زمینه جدیدی را برای دیگر هواپیماهای رادارگریز در زرادخانه ایالات متحده ایجاد کرد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید