رهگیری تازه در عالم دیجیتال: گوگل و عواید اقتصادی آنلاین
گوگل به عنوان یکی از بزرگترین موتورهای جستجوی اینترنتی، همیشه در حال بهروزرسانی و تغییرات است. اخیراً، این شرکت یک تغییر جدید در سیاستهای خود اعلام کرده که ممکن است بر قطعی و برخورداری از برخی امکانات مالی تأثیر بگذارد. به گفتهی گوگل، این تغییر به جهت بهبود کیفیت جستجوها و جلب اعتماد کاربران در اطلاعات ارائه شده انجام شده است. بر اساس این تغییر، محتوای با کیفیت و اطلاعات دقیق در جستجوهای گوگل اولویت بیشتری خواهد داشت و از سایتها و منابعی که اطلاعات تکذیب شده یا نادرست ارائه میدهند، کمتر حمایت خواهد کرد. این تغییر برای کسب و کارهای آنلاین، به ویژه کسب و کارهایی که به صورت اصلی از ترافیک گوگل بهره میبرند، میتواند تأثیرات مثبت یا منفی داشته باشد.
به گزارش آدرینبه نقل از دیجیاتو، برای فعالکردن احراز هویت دومرحلهای گوگل، دیگر نیاز نیست که کاربران شماره تماس خود را وارد کنند. گوگل روند فعالکردن احراز هویت دومرحلهای را سادهسازی میکند تا کاربران ضمن داشتن امنیت، سادهتر بتوانند با حسابهای خود کار کنند.
گوگل درحال سادهسازی فرایند فعالکردن احراز هویت دو مرحلهای (۲FA) است. بهجای آنکه کاربران ابتدا شماره تماس خود را برای فعالکردن وارد کنند، اکنون میتوانند از یک راهکار دیگر مانند استفاده از یک برنامه احراز هویت یا یک کلید امنیتی سختافزاری استفاده کرده و آن را به حساب خود اضافه کنند.
فعالکردن احراز هویت دومرحلهای گوگل سادهسازی میشود
رویکرد گوگل میتواند احراز هویت دو مرحلهای را ایمنتر کند. این رویکرد به کاربران امکان میدهد از تأیید صحت پیامکی که امنیت کمتری دارد، استفاده نکنند. آنها میتوانند ازطریق برنامههایی مانند Google Authenticator، رمز عبور یکبار مصرف زماندار را وارد کنند یا میتوانند از یک کلید امنیتی سختافزاری استفاده کرده و مسیر را طی کنند.
گوگل این تغییرات را برای همه کاربران سازمانی و همچنین برای کاربرانی که حساب شخصی گوگل دارند، اعمال میکند. از زمانی که گوگل در سال گذشته به کاربران اجازه ساخت رمز عبور را داده است، این شرکت شاهد استفاده از بیش از ۴۰۰ میلیون حساب کاربری بوده است.
بیشک کاربران از رویکردهایی که به سادهسازی فرایندها کمک و درعینحال امنیت کاربران را تأمین میکنند، استقبال میکنند.
- برچسب ها: گوگل