راز جدید بطری‌های نوشابه: پشت پرده تحول درپوش‌ها بر اساس مقررات تازه اتحادیه اروپا

  • توسط: admin


به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از یورونیوز، باز کردن نوشابه‌ای سرد در یک روز گرم یکی از لذت‌های بزرگ زندگی است، اما تابستان امسال اروپا تجربه متفاوتی خواهد داشت. بطری‌های پلاستیکی در اروپا به دلیل قوانین جدید اتحادیه اروپا در حال تغییر هستند. عرضه این بطری‌ها از ماه جولای در اروپا گسترده خواهد شد.

طراحی جدید درپوش بطری‌ها

طراحی جدید کاملاً ساده است. در کنار درپوش‌هایی که می‌پیچند و باز می‌شوند، نوارهای پلاستیکی اضافه‌ای قرار می‌گیرد که درپوش را به بطری متصل می‌کند.

کوکاکولا یکی از اولین شرکت‌هایی است که این تغییر را پذیرفته و در یک سال گذشته این طراحی را در سراسر اروپا عرضه کرده است. اگنیس فیلیپی (Agnese Filippi)، مدیر کوکاکولا ایرلند گفت: «این تغییر کوچک پتانسیل تأثیرگذاری بزرگی دارد و تضمین می‌کند که مصرف‌کنندگان بطری‌های ما را بازیافت می‌کنند و هیچ درپوشی رها نمی‌شود».

نظر مصرف‌کنندگان چیست؟

کوکاکولا و سایر شرکت‌های بزرگ نوشیدنی همیشه به همین راحتی آماده تغییر طراحی بطری خود نبودند. هنگامی که اتحادیه اروپا در سال 2018 قوانین لازم برای تغییر را برای اولین بار اعلام کرد، آن‌ها با این ادعا که این امر منجر به افزایش استفاده پلاستیک می‌شود و برای تولیدکنندگان هزینه دارد، واکنش نشان دادند.

حال که این طراحی در سراسر قاره عرضه شده است، برخی از مصرف‌کنندگان هم از طراحی جدید ناراحت هستند. آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از برخورد درپوش با صورتشان و سخت‌تر شدن نوشیدن شکایت کرده‌اند.

علت این طراحی جدید چیست؟

برای همه کشورهای اتحادیه اروپا اجباری است که تا ژوئیه درپوش‌های نامتصل برای بطری‌های پلاستیکی نوشیدنی تا سه لیتر را حذف کنند. این بخشی از دستورالعمل اتحادیه اروپا است که در سال 2018 اعلام شد و هدف آن کاهش زباله‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف است.

درپوش‌های نامتصل به‌عنوان بخشی از یک طرح بزرگ‌تر برای مقابله با زباله‌های پلاستیکی در اروپا ممنوع شده است. این اتحادیه می‌گوید که آن‌ها از پرتکرارترین زباله‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف در سواحل هستند. در حال حاضر مقادیر زیادی از این زباله‌ها بازیافت نشده و به اقیانوس‌ها می‌رسند. محققان تخمین می‌زنند که تولید و سوزاندن پلاستیک، بیش از 850 میلیون تن گاز گلخانه‌ای را در سال 2019 به جو وارد کرده است.

درپوش‌های پلاستیکی جدید تنها یکی از مجموعه اقداماتی است که اتحادیه اروپا در حال پیگیری است. بسته‌بندی میوه و سبزیجات تازه، لوازم آرایشی کوچک هتل‌ها و فست فود در رستوران‌ها به زودی بر اساس قوانینی که در ماه مارس به تصویب رسید، ممنوع خواهد شد؛ اگرچه نبردی سخت پیرامون قرارداد سبز اروپاست. امید این است که با وصل بودن درپوش، افراد کمتر آن‌ها را دور بیاندازند. در واقع باید کل بطری همراه با درپوش آن دور انداخته شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا آزادند که طراحی خود را تغییر دهند و تعیین کنند اما «درپوش‌ها و درب‌ها در طول مرحله استفاده از محصولات، باید به ظروف متصل باشند». بنابراین، طرحی که در حال حاضر روی نوشیدنی‌هایی مانند کوکاکولا می‌بینیم، تنها طرح ممکن نیست، اگرچه با توجه به تسلط آن‌ها در بازار، رایج‌ترین طراحی خواهد بود. اکنون دیگر شرکت‌های بزرگ نوشیدنی، طرح کوکاکولا را پذیرفته‌اند و تولید می‌کنند.

چرا بریتانیا حتی پس از برگزیت به درپوش‌های جدید رو آورده است؟

اتحادیه اروپا این سیاست را برای خلاص شدن از شر زباله‌ها وضع کرده است، اما در کشورهای دیگر نیز تأثیرات زیادی داشته است. شرکت‌ها بطری‌ها را به صورت انبوه تولید می‌کنند، بنابراین ساخت مدل‌های مختلف درپوش برای کشورهای مختلف کاری پیچیده است. در نتیجه، شرکت‌های بزرگ نوشیدنی در کشورهایی که در اتحادیه اروپا نیستند مانند بریتانیا، محدودیت‌های جدیدی را اعمال خواهند کرد، حتی اگر از نظر قانونی موظف به این کار نباشند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید