خبر خوش: یک پیروزی بزرگ برای سیستان و بلوچستان
تأیید شدن طرح اقتصادی جدیدی که به منظور تحریک توسعه و رونق اقتصادی در استان سیستان و بلوچستان طراحی شده است، میتواند به عنوان یک خبر خوش برای ساکنان این منطقه محسوب شود. این طرح شامل اقداماتی برای توسعه صنایع محلی، افزایش اشتغال و بهبود شرایط زندگی مردم این منطقه است. با اجرای این طرح، انتظار میرود که بخشهای مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت، و خدمات در سیستان و بلوچستان رونق یابند و این استان به عنوان یکی از مناطق پیشتاز در حوزه توسعه و رشد اقتصادی شناخته شود. این طرح میتواند به جامعه محلی امید و انگیزه بیشتری بدهد و به توسعه پایدار این استان کمک کند.
به گزارش آدرینبه نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در ارتباط تصویری زنده با دانش آموزان اعتکاف علمی پایگاه ام ابیها شهرستان چابهار دیدار و پاسخگوی سوالات دانش آموزان بود.
رضامراد صحرایی ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در پاسخ به سوالات دانش آموزان مبنی بر افزایش سهمیه استخدامی ماده ۲۸, سهمیه کنکور دردانشگاه فرهنگیان، استخدامی معلمین تخصصی بومی و ماندگار گفت: فضا و نیروی انسانی ماندگار از محورهای اصلی در این استان است که در مجموعه وزارتخانه به آنها بیشتر توجه کرده که در همین راستا برای بحث نیروی انسانی پایدار و ماندگار، پذیرش دانشجو معلم از بوم برای بوم برای دانشگاه فرهنگیان بوده که اجرایی شده است.
وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار نفر سهمیه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است که معادل میزان استخدامی آزمون فراگیر کل دستگاهای اجرایی کشور در سال گذشته است.
وی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در این استان گفت: دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان به شایستگی میتوانند در میدانهای علمی، کنکور و امتحانات نهایی حرفی برای گفتن داشته باشند و تمام کاستیهای این استان به زودی با دستان دانش آموزان رفع خواهد شد.
وی در پایان گفت: در مدرسه سازی سهم استان متفاوت با کل کشور است و تعداد مدارس ساخته شده در این استان قابل مقایسه با هیچ استانی نیست.
لازم به ذکر است در پایان گفتگوی زنده، ضرغام پرنیان مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی کشور که بعنوان نماینده ویژه وزیر در جنوب استان حضور دارند، گزارشی از روند اجرای طرح شهید عجمیان در هفت شهرستان جنوبی استان به وزیر آموزش و پرورش ارئه کرد.
[
- برچسب ها: