تکنولوژی FSR 4 اکنون برای اکثر بازی‌های مدرن قابل استفاده است

  • توسط: admin


صاحبان کارت‌های گرافیک سری RX 9000 با درایور جدید AMD اکنون می‌توانند فناوری FSR 4 را در اکثر بازی‌هایی که از FSR 3.1 بهره می‌برند به کار برند.

فناوری FSR 4 نسخه تکامل‌یافته‌ای از تکنیک آپسکیلینگ و فریم جنریشن FSR است که برای رقابت نزدیک‌تر با DLSS انویدیا، از الگوریتم‌های ماشین لرنینگ و معماری سخت‌افزار RDNA 4‌ استفاده می‌کند. به همین دلیل و بر خلاف نسخه‌های پیشین FSR، نسخه چهارم این تکنولوژی در انحصار سری کارت گرافیک جدید ای‌ام‌دی یعنی RX 9000 قرار دارد. با این حال به‌نظر می‌رسد تلاش‌های این شرکت برای بهبود عملکرد این فناوری موثر واقع شده‌اند و طبق بررسی‌ها، FSR 4 عملکردی به‌مراتب بهتر از نسخه‌های پیشین دارد و حالا یک رقیب جدی برای DLSS محسوب می‌شود.

حال AMD با انتشار درایور ۲۵.۹.۱ به یکی از وعده‌های بزرگ خود عمل کرد. طبق توضیحات این درایور، FSR 4 با اضافه شدن بازی‌های Borderlands 4 و Hell is Us اکنون در بیش از ۸۵ بازی به‌صورت رسمی پشتیبانی می‌شود. اما این تکنولوژی محدود به این ۸۵ بازی نمی‌شود؛ در بازی‌هایی که از DirectX 12 استفاده می‌کنند و مجهز به FSR 3.1 هستند، بازیکنان می‌توانند FSR 3.1 را فعال کرده و سپس از طریق نرم‌افزار AMD Software: Adrenalin Edition آن را با FSR 4 جایگزین کنند. این شرکت تاکید کرده است که بازی‌هایی که از Vulkan استفاده می‌کنند مشمول این ویژگی نخواهند شد.

لازم به‌ذکر است که FSR 4 به‌زودی راهی کنسول پلی استیشن ۵ پرو خواهد شد تا جایگزین فناوری PSSR شود.

DNS چیست؟ | چگونه کار می کند و چطور آن را تغییر دهیم؟

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید