تویوتا LFA جدید چه مشخصاتی دارد؟ + تصاویر

  • توسط: admin


تویوتا LFA که ابتدا در هفته خودرو مونتری به نمایش درآمد و سپس با نمایش کابین در نمایشگاه Japan Mobility Show دوباره ظاهر شد، از موتور افسانه‌ای V10 استفاده نمی‌کند. اما این مدل تویوتا چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش تجارت نیوز، کانسپت تویوتا LFA به یک سامانه قوای محرکه تمام‌برقی مجهز است که همچنان در مرحله توسعه قرار دارد. با معرفی تویوتا  GR GT اکنون اطلاعات بیشتری درباره ساختار فنی این خودرو در دسترس قرار گرفته و مشخص شده که شاسی آن از نوع تمام‌آلومینیومی است. این انتخاب تفاوتی اساسی با نسل قبلی LFA ایجاد می‌کند، زیرا آن خودرو به یک شاسی بسیار گران‌قیمت فیبرکربنی متکی بود.

چنین ساختاری تاثیر مثبتی بر وزن نهایی خودرو نمی‌گذارد، به‌ویژه وقتی مشخص می‌شود نسخه V8 تویوتا GR GT هم‌اکنون وزنی در حدود 1750 کیلوگرم دارد. این عدد در نسخه لکسوس حتی افزایش پیدا می‌کند، زیرا سامانه تمام‌برقی به‌مراتب سنگین‌تر از قوای محرکه درون‌سوز عمل می‌کند. در نتیجه، بعید به نظر می‌رسد LFA جدید بتواند شهرت فوق‌سبک نسل اول را تکرار کند.

سکوی آزمایشی باتری‌های حالت‌جامد تویوتا

با این حال، می‌توان با اطمینان گفت این خودرو به سکوی آزمایشی پیشرفت‌های تویوتا در حوزه باتری‌های حالت‌جامد تبدیل می‌شود. این فناوری به گفته خود تویوتا، به مرحله‌ای بسیار نزدیک به تولید انبوه رسیده است. تویوتا اعلام می‌کند این باتری‌ها از سال ۲۰۲۸ وارد محصولات تولیدی می‌شوند و احتمال زیادی وجود دارد که نخستین حضور آن‌ها در یک سوپراسپرت آینده لکسوس، بر پایه همین کانسپت، رقم بخورد.

باتری‌های حالت‌جامد جهشی بزرگ در فناوری خودروهای برقی محسوب می‌شوند. این باتری‌ها چگالی انرژی بالاتری ارائه می‌دهند، عملکرد یکنواخت‌تری در بازه دمایی گسترده‌تری دارند و در صورت بروز تصادف پایداری بیشتری از خود نشان می‌دهند. این نسل جدید باتری‌ها همچنین وزن خودرو را کاهش می‌دهند و برد حرکتی مدل‌های الکتریکی را افزایش می‌دهند.

صدای موتور V10 این بار از بلندگوها به گوش می‌رسد

در کنار این موارد، لکسوس روی توسعه صدای شبیه‌سازی‌شده پیشرانه و تعویض دنده‌های مصنوعی نیز تمرکز دارد. این دو عنصر با هدف افزایش درگیری راننده در خودروهای برقی طراحی می‌شوند. بنابراین، ایده شنیدن صدایی شبیه V10 کاملاً کنار گذاشته نمی‌شود، با این تفاوت که این‌بار صدا نه از یک موتور بنزینی، بلکه از طریق بلندگوهای یاماها پخش می‌شود.

این اطلاعات تازه، نخستین نگاه ما به کابین واقعی خودرو در نمایشگاه Japan Mobility Show  را کامل‌تر می‌کند. در آن نمایشگاه، زبان طراحی جدید و سیستم نمایشگر تازه لکسوس معرفی شد و این مجموعه قرار است در تمام محصولات آینده این برند مورد استفاده قرار گیرد. محور اصلی این تحول، رابط دیجیتال جدیدی است که از یک نمایشگر چندبخشی تشکیل می‌شود و هم نمایش اطلاعات و هم کنترل عملکردهای کلیدی رانندگی را بر عهده می‌گیرد.

لکسوس همچنین ایده تفکیک تجربه راننده و سرنشین را دنبال می‌کند. این رویکرد شامل تغییر رنگ محیط راننده و خم شدن داشبورد به سمت او می‌شود. لکسوس پیش‌تر از همین تکنیک در کوپه LC استفاده کرد؛ مدلی که در سال ۲۰۲۴ از برخی بازارهای جهانی کنار رفت. گرچه تویوتا هنوز زمان مشخصی برای ورود این سوپراسپرت تمام‌برقی به خط تولید اعلام نکرده است، اما همچنان بر تعهد خود برای تولید نهایی آن تاکید می‌کند.

برای مطالعه بیشتر گزارش «سیتروئن از کانسپت رادیکال ELO رونمایی کرد» را در تجارت‌نیوز بخوانید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید