تجربه جدید: صدور شناسنامه هوشمند در دنیای اینترنت
صدور شناسنامه هوشمند یکی از اقدامات مهم و اساسی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با هدف افزایش سهولت و سرعت انجام امور اداری و افزایش امنیت اطلاعات شخصی مردم، به حیات انداخته شده است. این سند هوشمند تمام اطلاعات شخصی فرد را در خود جای میدهد و امکان دسترسی سریع و آسان به این اطلاعات را فراهم میکند. با صدور شناسنامه هوشمند، امکانات جدیدی ارائه میشود که به شهروندان کمک میکند تا از خدمات دولتی آنلاین بهرهمند شوند و از وقت و هزینه صرفهجویی کنند. این ابزار هوشمند، بهبودی بزرگ در رفاه و راحتی شهروندان ایجاد میکند و به تعهد دولت نسبت به ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره دارد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با اجرای طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه، زمینه تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه فراهم خواهد شد.
هاشم کارگر در تشریح طرح صدور هوشمند شناسنامه نوزاد و طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه، گفت: در طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه، اطلاعات از دفاتر پیشخوان بصورت الکترونیک به واحد چاپ شناسنامه متمرکز در مرکز استان ها ارسال میشود و پس از کنترل و تأیید اطلاعات فرد با اسناد هویتی موجود در بانک های اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور، نسبت به فرآیند چاپ و صدور شناسنامه اقدام خواهد شد.
وی افزود: این طرح به منظور تکریم ارباب رجوع، تسهیل و تسریع در صدور شناسنامه و در نهایت ارتقاء بهره وری سازمان از طریق بهبود فرآیندها اجرایی شده است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه اصلاح و بهبود فرآیند صدور شناسنامه و حذف مراحل زائد، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت سطح نظارت بر عملکرد فرآیند اجرایی، کاهش زمان ارائه خدمات و ایجاد امکان مدیریت ارتباط با مشتری در طول فرآیند از مزایای این طرح است، ادامه داد: طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در استانهای تهران، سمنان، قزوین، خوزستان و فارس بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
کارگر تأکید کرد: اجرای این طرح زمینه تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه را فراهم می کند.
- برچسب ها: شناسنامه