تبدیل عوارض به فرصت: رونق اقتصاد آنلاین در دنیای امروز

  • توسط: admin


الکترونیکی شدن دنیای آدرینعوارض و پیامدهای متعددی برای جوامع و افراد به همراه دارد. از جمله این عوارض می‌توان به خطرات امنیتی نظیر سرقت اطلاعات، هک و فروش اطلاعات شخصی اشاره کرد. علاوه بر این، الکترونیک شدن اقتصاد می‌تواند باعث افزایش نرخ جرم‌های سایبری و تقلبات اینترنتی شود. همچنین، این فرآیند ممکن است منجر به افزایش هزینه‌ها و کاهش اشتغال شود. به عنوان مثال، تجارت الکترونیکی می‌تواند باعث افزایش رقابت و کاهش قیمت‌ها، توقف فروشگاه‌های سنتی و ایجاد بحران اقتصادی برای آن‌ها شود. از این رو، برای حفظ تعادل و پایداری اقتصاد آنلاین، لازم است تدابیر امنیتی و تخصصی اتخاذ شود و پیش بینی‌های دقیق اقتصادی انجام شود.

به گزارش آدرینبه نقل از مهر، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: به دنبال الکترونیکی کردن تمام عوارضی آزادراه‌ها هستیم و از (۲۵ اسفندماه) تمام عوارضی‌ها الکترونیکی شدند البته زیرساخت اکثر آزادراه‌ها برای دریافت الکترونیکی عوارضی تکمیل شده اما در اتصال به شبکه مشکلاتی وجود دارد و موضوع مهم این است که برخی از سرمایه گذاران آزادراهی هم دغدغه پرداخت عوارض الکترونیک را را دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: اگر عوارضی‌ها افزایش پیدا کند قطعاً سطح کیفیت سرویس بهتر خواهد شد؛ همچنین تعدادی از سازمان‌های بازرسی هم پیگیر الکترونیکی شدن عوارضی‌ها بودند به همین دلیل ابلاغ کردیم که تمام آزادراه‌ها باید عوارضی الکترونیکی داشته باشند، در غیر این صورت با آنها برخورد و پیگیری حقوقی انجام می‌دهیم.
خادمی با بیان اینکه تا کنون ۱۶ عوارضی آزادراهی الکترونیکی شده، گفت: عده‌ای از رانندگان نسبت به پرداخت عوارضی اقدام نمی‌کنند البته هم‌اکنون وضعیت پرداخت‌ها بهتر شده اما در آزادراهی که قیمت عوارضی کم است تا حدود ۸۰ درصد عوارضی‌های الکترونیکی پرداخت اما ازآنجایی که مردم عوارضی‌ها با قیمت بالاتر را به صورت الکترونیکی پرداخت نمی‌کنند. در مجموع حدود ۶۰ درصد از تردد کنندگان از آزادراه‌های الکترونیکی عوارضی پرداخت کردند و ۴۰ درصد نی. پرداخت نکردند.
وی افزود: آزادراه تهران – شمال هر چند مجهز به عوارضی الکترونیکی شد اما فقط ۱۸ درصد از ترددکنندگان از این مسیر عوارضی را پرداخت کردند و مابقی عوارضی را نپرداختند و سرمایه گذار هم پس از سه ماه که از کار که شاهد عدم پرداخت عوارضی‌ها بود با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری از مسیر، دوباره نسبت به اخذ عوارضی دستی اقدام کرد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید