تاکسی برقی بدون پلاک: نوآوری در اقتصاد آنلاین

  • توسط: admin


تاکسی برقی به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک و سبز، اخیرا به عنوان یک گزینه پرطرفدار در شهرهای بزرگ جهان شناخته شده است. اما در برخی موارد، این وسیله نقلیه قابلیت استفاده از پلاک تاکسی را ندارد با این حال، این موانع بر امکان استفاده از تاکسی های برقی بدون مشکل تاثیر گذار است و می تواند به عدم رشد این صنعت و حمایت از خودروهای پاک و برقی منجر شود. با توجه به روند رو به رشد صنعت خودروسازی و ضرورت کاهش آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای، اهمیت اعطای پلاک به تاکسی های برقی نیز افزایش یافته است. بنابراین، لازم است قوانین و مقررات مربوط به تاکسی های برقی بازنگری شده و امکان اخذ پلاک برای این وسیله نقلیه فراهم شود.

به گزارش آدرینبه نقل از ایسنا، علی‌اصغر قائمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با قرائت متن تذکرش خطاب به زاکانی شهردار تهران گفت: همانطور که مستحضرید مدیریت شهری در سال گذشته در سه مرحله اقدام به رونمایی از تاکسی‌های برقی کرد.

وی با بیان اینکه در آذرماه سال گذشته از ۸۸ خودرو آریزو برقی که رنگ‌های مختلفی داشت در حضور شهردار تهران و وزیر صمت رونمایی شد، افزود: در دی‌ماه سال گذشته نیز در محل سازمان تاکسیرانی از ۱۹۸ خودروی جک برقی که رنگ سیاه داشتند، رونمایی شد و نکته قابل توجه این است که این خودروها یا پلاک نداشتند و یا پلاکشان شخصی بود و پلاک تاکسی نداشتند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخلاف مصوبه شورای عالی ترافیک که قرار بود رنگ خودروهای برقی آبی فیروزه‌ای باشد شاهد رونمایی از خودروهای رنگی هستیم، گفت: در اسفندماه سال گذشته نیز از تعداد خودروهای برقی وارداتی چین رونمایی شد که رنگش با رنگ مصوب همخوانی نداشت.

وی با اشاره به اینکه شهرداری هنوز در مورد نحوه خدمات پس از فروش اقدامی نکرده و شرکت خودروساز صاحب صلاحیت را نیز معرفی نکرده، اظهار کرد: حتی یک خودروی برقی هم موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده و نکته اینکه کماکان یارانه دولتی از محل ماده ۱۲ و شورای اقتصاد تعیین تکلیف نشده است و فقط وعده ورود خودرو برقی داده شده است و هنوز شواهد و گزارشی از عملکرد اجرایی این مصوبه مشخص نیست.

قائمی افزود: با صحبت، سخنرانی و بازدید مشکل حمل و نقل درون شهری حل نمی‌شود. حتی به دلیل عدم پیگیری نوسازی تاکسی‌ها مدت‌هاست که سمند سورن به عنوان تنها خودروی مناسب تاکسی وارد چرخه حمل‌ونقل نشده و نوسازی متوقف شده است.

وی تصریح کرد: هنوز وزارت کشور در مورد ون‌های اهدایی نیز اقدامی انجام نداده و شهرداری هم پیگیری‌هایش به نتیجه نرسیده و این در حالی است که قرار بود با بودجه اختصاص داده شده نوسازی ون‌ها انجام شود که نشده است که امیدواریم شهردار تهران پاسخگوی این موارد و مطالبات باشد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید