افزایش زیرساخت های حمل و نقل عمومی: حلقه های جدید اتصالی به خطوط متروی تهران

  • توسط: admin


با توجه به رشد روزافزون جمعیت شهر تهران و نیاز افزایشی به حمل و نقل عمومی، پروژه‌ی تکمیل خطوط جدید متروی تهران به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های شهرسازی در دستور کار قرار دارد. این پروژه شامل اتصال خطوط موجود به شبکه‌ای جدید از خطوط متروی تهران است که باعث کاهش ترافیک شهری، افزایش راحتی و کارایی، افزایش امنیت و زیبایی شهر می‌شود.

این طرح‌ها تحت عنوان پروژه توسعه‌ی متروی تهران شناخته می‌شوند و با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و استانداردهای بین‌المللی، به‌سرعت در دست اجرا قرار می‌گیرند. هدف اصلی این پروژه، ارائه خدمات حمل و نقل عمومی سریع، ایمن و موثر برای شهروندان تهران است تا باعث بهبود کیفیت زندگی اهالی این شهر شود. این توسعه‌ها نشان از رشد و پیشرفت شهری تهران در راستای توسعه پایدار می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بنا براعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) پرویز ظهراب‌زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در خصوص اقدامات اخیر برای رفع نواقص خطوط ۳ و ۴ شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت، گفت: به موازات تلاشهای صورت گرفته جهت افتتاح ایستگاه‌های جدید و همچنین پیگیری عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو تهران، برنامه رفع نقائص خطوط هفتگانه فعلی نیز با قوت دنبال می‌شود.
در همین راستا، هفته جاری سیستم تخلیه آب زائد و فاضلاب ایستگاه‌های حسین آباد و اقدسیه تکمیل و وارد شبکه بهره‌برداری شد. از طرفی دو ونیم  کیلومتر مسیر زهکش تونل نیمه شمالی خط ۳ مترو در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی (از ایستگاه نوبنیاد تا بعد از ایستگاه حسین آباد) کامل گردید و در نهایت بزرگترین سیستم اطفاء حریق پایانه‌های مترویی کشور در پایانه زیرزمینی اکباتان که مربوط به خط ۴ مترو می‌شود، افتتاح شد.
مهندس ظهراب‌زاده، شروع برخی از این پروژه‌های تکمیلی را در نیمه دوم سال جاری عنوان کرد و افزود: با تامین اعتبارات لازم، پروژه‌های تکمیلی خطوط مترو به مرور زمان در حال انجام هستند؛ به طور مثال فقط برای پروژه تامین سیستم آتش نشانی پایانه مترویی اکباتان، مبلغی در حدود ۲۸ میلیارد تومان هزینه شد که البته با توجه به ارزش بالای ناوگان حمل و نقلی مستقر در این پایانه، الزامی و ضروری بود.
پروژه احداث مسیر زهکش تونل نیمه شمالی خط ۳ مترو در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی هم ۱۷ میلیارد تومان هزینه در برداشت که ظرف یک سال به ثمر نشست.
معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران، هزینه صورت گرفته برای تکمیل سیستم تخلیه آب زائد و فاضلاب دو ایستگاه حسین آباد و اقدسیه را در مجموع ۱۴ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این دو طرح ضروری نیز از اوایل آبان ماه آغاز و ظرف مدت زمان کمتر از ۵ ماه به بهره‌برداری رسید.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید