استودیوی کانادایی Hothead Games پس از ۲۰ سال فعالیت تعطیل شد

  • توسط: admin


طبق جدیدترین خبر، استودیوی بازی‌سازی کانادایی Hothead Games پس از نزدیک به دو دهه فعالیت اعلام تعطیلی کرد.

ایان ویلکینسون، رئیس و مدیرعامل این استودیو، با انتشار مطلبی در لینکدین خبر ورشکستگی شرکت را تایید کرد. او گفت:

این شرکت یک دوره خوب را پشت سر گذاشت، اما اکنون به پایان راه رسیده است.

هنوز مشخص نیست که در زمان تعطیلی، این استودیو چند کارمند داشته است.

استودیو در سال 2006 در شهر ونکوور توسط استیو بوچسکا، جیمز سرالدی و جوئل دی‌یانگ، کارکنان سابق Radical Entertainment تاسیس شد. هات‌هد گیمز ابتدا بر توسعه و انتشار بازی‌های دیجیتال برای کنسول‌ها و پی‌سی تمرکز داشت، اما در ادامه مسیر خود را به سمت ساخت بازی‌های رایگان موبایلی تغییر داد؛ تغییری که با موفقیت‌ها و شکست‌های مختلفی همراه بود.

ایان ویلکینسون در توضیح این تغییر استراتژی گفت:

ما انواع بازی‌های کوچک و کم‌هزینه را امتحان کردیم تا ببینیم کدام یک موفق می‌شود، اما متاسفانه هیچ‌کدام نتیجه‌ای نداشت. سپس به ریشه‌های خود بازگشتیم و بازی‌های ورزشی تحت برند Big Win و بازی‌های تیراندازی تحت برند Rivals at War (RAW) و در نهایت Kill Shot را توسعه دادیم. این بازی‌ها بسیار موفق بودند و بهترین سال‌های فعالیت استودیو را رقم زدند.

اما در سال گذشته، این استودیو روی ساخت یک نمونه اولیه از یک پروژه بزرگ (َََAAA) کار می‌کرد. هدف هات‌هد گیمز این بود که قراردادهایی با ناشران مختلف امضا کند تا بتواند نسخه‌های موبایل، پی‌سی و کنسول بازی را توسعه دهد. با این حال، فرآیند عقد قراردادها بیش از حد انتظار طول کشید.

ویلکینسون در این باره گفت:

دو هفته پیش آماده نهایی کردن قراردادها بودیم، اما ناشر موبایل به دلیل تغییر استراتژی خود کنار کشید. دو هفته بعد هم ناشر کنسول از پروژه کناره‌گیری کرد و ما دیگر گزینه‌ای جز اعلام ورشکستگی نداشتیم.

او در جمع‌بندی دوران فعالیت هات‌هد گیمز، تاکید کرد که موفقیت‌های این استودیو بیشتر به خاطر تیم کاری آن بود.

هات‌هد گیمز پر از افراد باهوش، بااستعداد، وفادار و سخت‌کوش بود. بسیاری از ما در اینجا دوستانی برای تمام عمر پیدا کردیم و لحظات شادی و غم را با هم گذراندیم.

ویلکینسون در پایان ابراز امیدواری کرد که اعضای تیم در آینده دوباره با هم همکاری کنند و گفت:

حتی اگر این اتفاق نیفتد، من خود را خوش‌شانس می‌دانم که 16 سال در کنار این تیم فوق‌العاده کار کردم.

نظر شما درباره تعطیلی استودیوی Hothead Games چیست؟

اقتباس برنده اسکار از کتاب فردا و فردا و فردا

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید