آیا اپل از توپ نخورد؟ – اقتصاد آنلاین
اپل به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری دنیا، همواره در رده برتر تولیدکنندگان دستگاههای الکترونیکی بوده است. اما اخیرا مشاهده میشود که این شرکت در برخی بازارها عقبنشینی کرده و سهم بازار خود را به سایر شرکتها مانند سامسونگ و هواوی از دست داده است. این امر ممکن است به دلیل عدم نوآوری کافی در محصولات جدید، افزایش رقابت در بازار یا حتی ابتلا به مشکلات تولیدی و تامینی باشد.
به نظر میرسد که اپل در حال حاضر در تلاش است تا با معرفی محصولات جدید با قابلیتها و ویژگیهای منحصر به فرد، دوباره به رونق خود بازگردد. این شرکت همچنین در حال تلاش است تا با ارائه خدمات ارزشافزوده و بهبود کیفیت پشتیبانی مشتریان، بازار خود را گسترش دهد و دوباره جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشگامان صنعت فناوری بازیابی کند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، با کمک این روش اپلیکیشن ها می توانستند حق اشتراک را به طور مستقیم در وب سایت های خود به مشتریان عرضه کنند و کارمزد ۳۰درصدی اپل را دور بزنند.
به نقل از مهر، این شرکت به نگرانی های پیچیده امنیتی و حریم خصوصی به عنوان دلایل اصلی تصمیم گیری برای حذف وب اپ ها که در نمایشگر موبایل ظاهر می شدند، اشاره کرد. اپل در پستی در وب سایت خود اعلام کرد: پیش بینی می شود اپلیکیشن ها با آپدیت iOS.۱۷.۴ در اوایل مارس ۲۰۲۴ میلادی دوباره بازگردند.
شرکت در این باره گفت: ما درخواست هایی دریافت کردیم تا پشتیبانی برای وب اپلیکیشن ها در iOS را ادامه دهیم و بنابراین وب اپ های فعلی در اتحادیه اروپا همچنان ارائه می شوند.
کمیسیون اتحادیه اروپا که بازوی اجرایی این منطقه نیز است، در اواخر فوریه اعلام کرد مشغول بررسی اقدام اپل است. این شرکت مدعی شده بود مسدودسازی وب اپلیکیشن ها بخشی از تلاش اش برای پیروی از قوانین بازارهای دیجیتال منطقه است.