آخرین بازی کیتا تاکاهاشی در فروش ناموفق بوده است
بازی To a T، جدیدترین اثر کیتا تاکاهاشی، خالق مشهور Katamari Damacy، در فروش موفق عمل نکرد. این عنوان، که داستان کودکی گرفتار در حالت همیشگی T-pose را روایت میکند، به موضوعاتی چون ناتوانی جسمی و تلاش برای پذیرفتهشدن با ظاهری متفاوت میپردازد. با این حال، این ایده نتوانست ارتباط لازم را با مخاطبان برقرار کند و در نهایت کیتا تاکاهاشی را مجبور کرد خانه خود در کالیفرنیا را ترک کند و به ژاپن برگردد.
کیتا تاکاهاشی در گفتوگوی خود، درباره شرایط فعلی خود چنین توضیح داد:
میدانم بازیهایم با جریان اصلی فاصله دارند. اخیرا به ژاپن بازگشتم و یکی از دلایل اصلی این تصمیم، فروش ضعیف بازی To a T بود. این یکی از ریسکهای مستقل بودن است و من آن را میپذیرم. معتقدم مسئله اصلی، نه جایگاه خاص یا سنتی، بلکه علاقه مردم است. هنوز هم جا برای ایدههای تازه وجود دارد اما متاسفانه To a T انتخاب مناسبی نبود. با این حال، واقعیت همین است.
او همچنین افزود که هدف اصلیاش در حال حاضر حمایت از فرزندان و پیدا کردن مدرسهای برای آنها در ژاپن است. سپس تصمیم خواهد گرفت که آیا همچنان علاقهمند به ادامه فعالیت در صنعت بازیسازی هست یا خیر و در صورت فقدان علاقه، به حوزه دیگری روی خواهد آورد.
در حالی که منتقدان To a T را با نمره ۸ از ۱۰ به عنوان یکی از شادترین بازیهای دنیا معرفی کردند، بازیکنان کمتری نسبت به انتظار به سراغ آن رفتند:
از سناریویی عجیب به سناریویی دیگر، To a T به همان اندازه که عجیب و غریب است، احساسبرانگیز و شخصی هم جلوه میکند. حس غالب اما شادی است و این بازی انتخابی عالی برای لحظات سخت به شمار میرود.

امید است در آینده بازیکنان بیشتری بازی To a T را تجربه کنند و کیتا تاکاهاشی با انرژی و خلاقیت خود، آثار منحصر بهفرد بیشتری به دنیای بازیهای ویدیویی اضافه کند.

- برچسب ها:











