حقیقتی که نمی‌توان نادیده گرفت: نرخ دلار همیشه در حال افزایش است!

  • توسط: admin


رضا سپهوند عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری سرگرمی روز، با اشاره به عملکرد بانک مرکزی و کنترل قیمت ارز در یکسال گذشته گفت: واقعیت این است که نوسان نرخ ارز در یکی دو سال گذشته در بازار کاهش چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال‌های قبل داشته است.

وی افزود: با توجه به مدیریت خوب بازار ارز توسط بانک مرکزی هم نوسانات قیمت ارز در بازار به حداقل رسیده و هم اینکه اگر نوسانی ناشی از مسائل سیاسی و امنیتی در بازار ایجاد می‌شود پس از چند روز بازار ثبات خود را باز می‌یابد.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس اظهار داشت: مدیریت بازار ارز و کنترل قیمت‌ها در بازار در حالی است که ما کم سابقه‌ترین و حتی بی‌سابقه‌ترین اتفاقات امنیتی منطقه را در یکی دو سال گذشته داشته‌ایم.

سپهوند خاطرنشان کرد: اتفاقاتی همچون عملیات طوفان الاقصی که در دهه‌های گذشته نظیر نداشته حمله موشکی ایران به خاک اسرائیل تحت عنوان عملیات بی‌سابقه وعده صادق و مسائل امنیتی دیگر در یمن سوریه و غیره همگی اتفاقاتی است که بر اقتصاد کشورهای منطقه از جمله ایران تاثیر گذاشته و می‌گذارد اما واقعیت این است که با وجود همه این اتفاقات، نوسانات ارز در بازار ما نسبت به دوره‌های پیشین به حداقل رسیده است.

به گفته وی، در جنایت اخیر در لبنان و حمله اسرائیل نیز امکان تغییر قیمت‌ها در بازار ارز وجود دارد اما مانند یکسال گذشته و پس از هر اتفاق امنیتی-سیاسی در منطقه، نرخ ارز جهش زیادی نخواهد داشت و بازارها به صورت پایدار به هم نمی‌ریزد.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس افزود: اگر این اتفاقات و حوادث امنیتی منطقه نبود چه بسا ما همین نوسان اندک ارز در بازار را هم نداشتیم و ثبات قیمتی بیشتری در بازار ارز حکمفرما می‌شد.

وی مجلس اظهار کرد: امیدوارم در دولت آقای پزشکیان مسیر یکی دو سال گذشته در مدیریت بازار ارز با قدرت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند و ما شاهد ثبات هرچه بیشتر و بهتر بازار ارز و کشورمان باشیم تا بستر پیش‌بینی پذیری در اقتصاد برای رشد و توسعه صنعت و تولید فراهم شود.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید