جادویی که در State of Play پلی‌ استیشن شاهد آن شدید

  • توسط: admin


همین هفته بود که سونی، مدتی پس از معرفی کنسول میان نسلی خود یعنی Playstation 5 Pro اعلام کرد که قصد دارد یک رویداد State of Play را در ماه سپتامبر برگزار کند. این مراسم که در تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۳ و در ساعت ۱:۳۰ بامداد برگذار شد، آثار جذابی را چه برای کنسول پلی‌استیشن ۵ و چه هدست واقعیت مجازی PSVR2 به تصویر کشید و در نهایت با معرفی یک عنوان غیرمنتظره به پایان رسید. در ادامه مطلب، با هم این مراسم را مرور خواهیم کرد. با ویجیاتو همراه باشید.

رویداد استیت آو پلی مهرماه سونی، با معرفی بسته‌الحاقی بازی محبوب این روزهای پلی‌استیشن، یعنی AstroBot آغاز شد. Niolas Doucet، رئیس استودیو Team Asobi طی معرفی این بزای اعلام کرد که تیم سازنده این اثر، شگفتی‌های بسیاری را در بسته الحاقی رایگان این بازی قرار داده که بازیکن‌ها به هنگام تجربه‌اش هیجان‌زده خواهند شد. این بسته الحاقی که شامل ۵ مرحله اسپیدران منحصر به فرد و ۱۰ شخصیت جدید خواهد بود و در پاییز سال جاری، در دسترس قرار خواهد گرفت.

پس از آستروبات، نوبت به یک بازی متفاوت یعنی The Midnight Walk رسید. این بازی که به صورت دستی و با روش استاپ موشن تصویربرداری شده است، شما را در نقش موجودی به نام The Burnt One قرار می‌دهد که ظاهرا به تازگی از گور برخاسته و قدم در یک مسیر ترسناک با حال و هوای فانتزی و کتاب‌های محبوب اروپایی می‌گذارد. این بازی از نظر هنری بسیار جذاب به نظر می‌رسد و تکنولوژی به کار رفته در آن، خبر از یک بازی منحصر به فرد می‌دهد که در بهار سال جاری، برای کنسول پلی‌استیشن ۵ و هدست واقعیت مجازی PSVR2 در دسترس قرار خواهد گرفت.

جاناتان ژاک-بللت، کارگردان هنری Deus Ex: Human Revolution که در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که روی یک بازی متفاوت‌ کار می‌کند، حال به طور کامل از عنوان Hell Is Us رونمایی کرد. این بازی که حال و هوای آخرالزمانی و چرنوبیل گونه‌ای دارد، شما را در برابر گروهک‌های مختلف و البته موجودات ترسناک و عجیب قرار می‌دهد که باید با آن‌ها مبارزه کرده و مسیر را پیش ببرید. مبارزات این بازی بی‌شباهت به آثار سولزلایک نیست و ابزارهای مختلفی، از جمله یک پهباد همه‌کاره در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا دشمنان خود را به شکل‌های مختلف از پا درآورده و با باس‌فایت‌های بازی دست و پنجه نرم کنید.

همانطور که وعده داده شده بود، هدست واقعیت مجازی سونی در این مراسم نمایش‌های جذابی را دریافت کرد که یکی از آن‌ها، عنوان Metro Awakening بود که بالاخره تاریخ انتشار دریافت کرد. این بازی واقعیت مجازی که در دنیای سری بازی‌های مترو جریان دارد، در تاریخ ۱۷ آبان ۱۴۰۳ برای هدست‌های واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌آر ۲ ، متاکوئست و هدست واقعیت مجازی استیم در دسترس قرار می‌گیرد و بازیکنان را به یک سفر جذاب هدایت خواهد کرد.

یکی از شگفتی‌های این مراسم، بازگشت سری ArcheAge پس از ۱۳ سال غیبت بود. بازی ArcheAge Chronicles، یک عنوان آنلاین خواهد بود که به بازیکنان اجازه خواهد داد تا علاوه بر مبارزه با موجودات افسانه‌ای مختلف تعامل با یک دیگر، به انجام کارهایی مانند خانه‌سازی، شخصی‌سازی کاراکتر خود و نهایت ارتقا مهارت‌های اجتماعی خود از طریق تعامل با بازیکنان دیگر و جهان پویای این بازی بپردازند. هنوز اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس قرار نگرفته و باید تا انتشار اطلاعات جدیدی از این عنوان صبر کرد.

در این میان چند نمایش کوتاه داشتیم، از جمله معرفی پورت کنسول پلی‌استیشن ۵ بازی Palworld که این روزها حواشی بسیاری به پا کرده است. همچنین یک بسته کامل از سری بازی‌های Lunar با نام Remastered Collection معرفی شد که این سری بازی را با بهبودهای گرافیکی در اختیار شما قرار می‌دهد. در این میان هم بد نیست به بسته‌الحاقی جدید بازی TMNT: Shredder’s Revenge یعنی Radical Reptiles اشاره کنیم که علاوه بر معرفی شخصیت‌های جدید، ترک‌های موسیقی تازه‌ای را به بازی اضافه می‌کند. بازی FANTASIAN Neo Dimension نیز، آخرین نمایش کوتاهی بود که پس از بسته‌الحاقی لاک‌پشت‌های نینجا به تصویر کشیده شد.

اما در این میان، یک نمایش جذاب دیگر از گیم‌پلی بازی مورد انتظار Dragon Age: The Veilguard داشتیم که مبارزه شخصیت‌های بازی با باسی به نام Blighted Dragon را به تصویر می‌کشید. این بازی که ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری X|S و پی‌سی منتشر می‌شود، با وجود نمایش‌های جذاب خود سطح انتظارات را بسیار بالا برده و باید دید که BioWare نهایتا چه محصولی در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.

رمدی هم بسته الحاقی دوم بازی الن ویک ۲ را معرفی کرد. در این بسته الحاقی، استودیو رمدی تغییرات بزرگی در آلن ویک ۲ ایجاد کرده‌ و دنیای ماورایی آن را با دنیای Control ترکیب کرده‌ است. در این بسته‌ الحاقی با نام Lake House که در ماه اکتبر منتشر می‌شود، بازیکنان یک مکان جدید به نام Cauldron Lake را کشف خواهند کرد. در ادامه این بسته نیز، تریلری از نسخه VR بازی HITMAN World of Assassination به تصویر کشیده شد که تجربه جالبی به نظر می‌رسید.

ادامه مراسم به معرفی‌های کوتاهی از ریمستر کالکشن بازی Soul Reaver، عنوان منحصر به فرد Fear the Spotlight و قابلیت‌های جدید لگو فورتنایت گذشت و با نمایشی جدید از گیم‌پلی بازی مورد انتظار سونی یعنی Dynasty Warriors: Origins ادامه یافت. این بازی در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۷ دی ۱۴۰۳)، در دسترس طرفداران کنسول پلی‌استیشن قرار خواهد گرفت.

بازی Monster Hunter Wilds، عنوان Towers of Aghasba و لگو هورایزن دیگر بازی‌هایی هستند که در ادامه مراسم به تصویر کشیده شدند. پس از نمایش این آثار، نوبت به بازی Horizon و البته ریمستر عنوان Horizon Zero Dawn رسید. نسخه بازسازی شده Horizon Zero Dawn در ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) عرضه خواهد شد و بازیکنانی که قبلا نسخه PS4 را دارند می‌توانند با قیمت ۱۰ دلار آن را ارتقاء دهند.

با توجه به ویژگی‌های اضافی، نسخه ریمستر شده ۱۰ ساعت موشن کپچر مکالمه ضبط شده و بهبودهای گرافیکی را به همراه خواهد داشت که بازی را به همان سطح وفاداری بصری Horizon Forbidden West می‌رساند. همکاری بازی Stellar Blade با عنوان NieR طی بسته الحاقی پیش روی این بازی در دسترس قرار خواهد گرفت و ویژگی Photo Mode، جدیدترین قابلیتی است که این بازی اضافه خواهد کرد.

اما گل سرسبد این مراسم را می‌توان بازی جدید استودیو ساکرپانچ دانست که در دنیایی مشابه عنوان Ghost of Tsushima در جریان است. در بازی Ghost of Yotei بازیکنان کنترل یک شخصیت زن به نام آتسو را بر عهده خواهند داشت. آتسو علاوه بر شمشیر کاتانا خود، یک واکی زاشی در اختیار دارد. بر اساس توضیحات تریلر، شخصیت اصلی بازی یعنی آتسو به نزدیکی کوه یوئتی سفر خواهد کرد و به شکار یک سری از افراد خواهد پرداخت . به نظر می‌رسد که در این دنباله خبری از جین ساکای نیست و Ghost of Yotei در بازه زمانی کاملا متفاوتی جریان دارد. نکته مهمی که در این تریلر توجه را به خود جلب می‌کند، استفاده آتسو از سلاح‌های مختلف و یک سلاح گرم است که تنوع بسیار خوبی به بازی خواهد بخشید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید