ذائقه‌ی تند و ملس: طعم‌های شور و شیرین ترشی بادمجان و موسیر جنوبی

  • توسط: admin


ترشی‌های جنوبی جزو ترشی‌های خاصی است که بسیار طرفدار دارد. ترشی بادمجان و موسیر جنوبی هم یک طعم خاص و متفاوتی با هر ترشی بادمجانی که تا به حال امتحان کردید، دارد. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه این ترشی ملس و تند را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی بادمجان و موسیر جنوبی

برای درست کردن این ترشی به مواد زیر نیاز دارید:

بادمجان قلمی۵ کیلوسرکه قرمز ۵ لیترتمرهندییک کیلونمکیک و نیم قاشق غذاخوریموسیر۲ لیوانفلفل سبز تندنیم کیلوهویجیک کیلو

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مواد لازم برای داخل شکم بادمجان

ادویه ترشیبه میزان لازمسیر خرد شده۵ بوته بزرگموسیر آسیاب شده۲ لیوان

 طرز تهیه ترشی بادمجان و موسیر جنوبی

برای تهیه این ترشی مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: بادمجان را آماده کنید

ابتدا بادمجان‌ها را به خوبی بشویید سپس لبه‌های سبز کلاهک را با چاقو جدا کنید. دقت کنید که خود کلاهک را نباید از بادمجان جدا کنید. یک برش افقی از وسط بادمجان بزنید به صورتی که سر به هم وصل باشد و جدا نشود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خیارشور فوری یک ساعته

مرحله دوم:بادمجان را بجوشانید

در یک قابلمه آب و سرکه بریزید و همراه بادمجان‌ها روی گاز قرار دهید. اجازه دهید نیم ساعت سرکه و بادمجان روی گاز بجوشند، سپس قابلمه را از روی بردارید. بادمجان‌ها در یک آبکش بریزید و آب سرکه را نگه دارید تا خنک شود.

مرحله سوم: مواد داخل شکم را آماده کنید

در این مرحله سیر و موسیر را خیلی ریز خرد کنید و ۲ تا ۳ قاشق ادویه ترشی به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: شکم بادمجان را پر کنید

با ترکیب سیر، موسیر و ادویه ترشی، داخل شکم بادمجان‌ها را با دقت پر کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا بادمجان‌ها آسیب نبینند. بعد از اینکه مواد را داخل بادمجان‌ها قرار دادید، لبه‌های آن را به هم نزدیک کنید تا مواد به بادمجان‌ها بچسبد.

مرحله پنجم: بادمجان را در قابلمه بچینید

در این مرحله باید یک لایه از بادمجان‌ها را کف قابلمه بچینید و روی آنها، هویج حلقه شده، موسیر و فلفل ترشی خرد شده بچینید. سپس یک قاشق ادویه ترشی را روی کل مواد بپاشید و دوباره بادمجان‌ها را یک لایه دیگر بچینید. این کار را تا زمانی که مواد تمام شود ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی قارچ و زیتون

مرحله ششم: عصاره تمرهندی را بگیرید

در یک کاسه تمرهندی را بریزید و سرکه خنک شده را به آن اضافه کنید. با دست به آرامی تمرهندی را چنگ بزنید تا به خوبی در سرکه حل شود. سپس مواد را از یک صافی رد کنید تا عصاره تمرهندی به دست آید.

 

مرحله هفتم: عصاره را اضافه کنید

عصاره تمرهندی را روی مواد داخل قابلمه بریزید به طوری که کل مواد را بپوشاند. سپس روی مواد نمک بپاشید و اجازه دهید برای نیم ساعت مواد داخل قابلمه روی گاز بجوشد. سپس قابلمه را از روی گاز بردارید تا ترشی خنک شود.

نکات کلیدی برای تهیه ترشی بادمجان و موسیر جنوبی:

برای تهیه این ترشی حتما از بادمجان‌های قلمی یا کوتاه و تپل استفاده کنید.بهتر است از تمرهندی درجه یک سیاه استفاده کنید تا آب ترشی غلیظ‌تر شود.در هر ۲ مرحله پخت، بیشتر از نیم ساعت بادمجان‌ها را نپزید زیرا موجب له شدن آنها می‌شود.می‌توانید موسیر خشک را جایگزین موسیر تازه کنید ولی ۵ ساعت قبل از استفاده آن را در آب خیس کنید.اگر ذائقه شما طعم تند را نمی‌پسندد، از فلفل سبز معمولی استفاده کنید.

در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه ترشی بادمجان و موسیر جنوبی را آموزش دادیم. این ترشی را می‌توانید در هر فصلی از سال درست کنید و از طعم ملس و تند آن لذت ببرید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید