خوردنی‌های کم چرب که غیرسالم هستند – آیا آنها واقعا بهترند؟

  • توسط: admin


برخی از غذاهای کم چرب یا رژیمی ممکن است آنطور که فکر می کنید سالم نباشند.

به گزارش همشهری، به گفته کارشناسان سلامت، غذاهای کم چرب احتمالا بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر دارد. در حالی که قبلاً این ایده وجود داشت که کاهش چربی باعث کاهش کالری (و در نتیجه کاهش وزن می شود)، اکنون می دانیم که همه چربی ها برابر نیستند. برخی از اینها، مانند اسیدهای چرب امگا 3 و چربی های تک غیراشباع، مزایای سلامتی فوق العاده ای مانند کاهش التهاب و ارتقای سلامت قلب دارند. حتی مشخصات سلامتی چربی های اشباع شده بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد.

صرف نظر از نوع، چربی به هیچ وجه مضر نیست، بلکه یک درشت مغذی ضروری برای زندگی انسان است. (و اکنون مشخص شده است که خوردن چربی شما را چاق نمی کند.) با این حال، برخی از تولیدکنندگان مواد غذایی به تولید نسخه های کم چرب محصولات خود ادامه می دهند. برای برخی از افرادی که به دلایل پزشکی به رژیم غذایی کم چرب نیاز دارند، این می تواند یک موهبت باشد. اما برای بسیاری از ما، غذاهای کم چرب نه تنها ضروری نیستند، بلکه به طور بالقوه مضر هستند. اغلب، با حذف چربی طبیعی، تولیدکنندگان مواد غذایی باید آن را با سایر پرکننده‌ها، امولسیفایرها و سایر مواد کمتر سالم جایگزین کنند.

قبل از اینکه غذای «رژیمی» یا «رژیمی» را از قفسه فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید، این لیست از 9 غذای کم چرب را که آنقدرها هم فکر می کنید سالم نیستند، بررسی کنید.

بستنی کم چرب

وقتی بستنی با شیر کامل و واقعی درست می شود، حاوی کلسیم و پروتئینی است که بدن شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. حتی برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف لبنیات پرچرب به طور کلی با افزایش خطر افزایش وزن، بیماری قلبی یا دیابت نوع 2 مرتبط نیست.

کره بادام زمینی کم چرب

از چربی موجود در کره بادام زمینی نترسید! طبق گفته هاروارد هلث، کره بادام زمینی پرچرب دارای نسبت چربی اشباع به غیراشباع مشابه روغن زیتون است و آن را به یکی از سالم ترین غذاهای موجود تبدیل می کند. در واقع، هاروارد گزارش می دهد که بسیاری از مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم کره بادام زمینی می خورند در مقایسه با افرادی که به ندرت آن را می خورند، خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع 2 کمتری دارند.

همچنین، برای خلاص شدن از شر چربی کره بادام زمینی، باید برخی از مهم ترین مواد را حذف کنید: بادام زمینی!

سس مایونز کم چرب

سس مایونز سنتی غنای خود را از زرده تخم مرغ به دست می آورد که هر کدام حدود 5 گرم چربی دارد. پس چگونه می توان بدون آنها ساندویچ درست کرد؟ غوطه ورهای کم چرب اغلب غلیظ کننده هایی مانند نشاسته غذایی اصلاح شده را اضافه می کنند و برای نرمی به جای تخم مرغ به روغن سویا تکیه می کنند. اگرچه خطرناک نیستند، اما فاقد مواد مغذی زرده تخم مرغ هستند که حاوی ویتامین هایی مانند A، B12 و D، به علاوه آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین، زآگزانتین و سلنیوم هستند.

میله های انرژی کم چرب

به راحتی می توان باور کرد که میله های انرژی زا ماهیتی تغذیه ای دارند. اما همیشه اینطور نیست. میله های انرژی کم چرب می توانند بسیار فرآوری شده و پر از مواد بدبو باشند. میله های انرژی ممکن است کم چرب باشند و فقط 2 گرم چربی در هر بار داشته باشند، اما فهرست مواد تشکیل دهنده آنها مانند فرمول شیمیایی طعم دهنده ها، رنگ ها، شربت ها و روغن های مصنوعی است.

کوکی های کم چرب

باور کنید یا نه، مصرف زیاد قند بیشتر با افزایش وزن مرتبط است تا مصرف چربی بالا. از آنجایی که کوکی‌های کم‌چرب اغلب سرشار از شکر هستند، انتخاب آن‌ها یک معامله است که احتمالاً ارزش درست کردن ندارد.

مارگارین

دلیل خوبی وجود دارد که محبوبیت مارگارین از زمان اوج خود در دهه 1970 کاهش یافته است. برخی از مارگارین ها ممکن است چربی کمتری نسبت به کره واقعی داشته باشند، اما هر دو کالری بالایی دارند.

سس سالاد کم چرب

سس سالاد به راحتی می تواند کالری زیادی به سالاد اضافه کند. به هر حال، بیشتر سس های سالاد با کره درست می شوند! بنابراین منطقی است که نسخه کم چرب به شما کمک کند کالری دریافتی خود را کاهش دهید.

با این حال، مراقب سس های کم چرب باشید. برخی با افزودن شیرین کننده ها و نشاسته های اضافی، محتوای چربی کم را جبران می کنند.

سوپ آماده با چربی کم

فقط به این دلیل که یک سوپ “کم چرب” است به این معنی نیست که سالم است. بسیاری از سوپ های آماده هنوز پر از سدیم هستند.

چیپس و چوب شور کم چرب

اگرچه چیپس، چوب شور یا پفک کم چرب ممکن است کالری کمتری نسبت به همتایان پرچرب خود داشته باشند، اما یک چیز تغییر نمی کند: این غذاها هنوز هم معمولاً به شدت فرآوری شده هستند. برای اینکه یک غذاخور باهوش و سالم باشید، به برچسب ها نگاه کنید تا ببینید چه چیزی را وارد بدن خود می کنید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید