تزئین مدادهای معمولی برای مدرسه با 7 ایده جذاب و خلاق

  • توسط: admin


تزیین مداد یکی از روش‌های جذاب و ساده برای خوشحال کردن بچه‌ها و سر ذوق آوردن آن‌ها برای درس خواندن است. برای درست کردن کاردستی تزیین مداد به حدود نیم ساعت زمان نیاز دارید و می‌توانید تزیینات شگفت انگیزی را با مواد اولیه در دسترس مثل کاغذ رنگی، مقوا و کاموا آماده کنید. در این مقاله از بخش دانستنی در مجله آدرینمی‌توانید با تزئین مدادهای ساده برای مدرسه با ۷ ایده خلاقانه آشنا شوید.

۱- تزیین مداد سیاه با نوار چسب رنگی

برای جلوه بخشیدن به ظاهر مدادهای ساده، می‌توانید از نوار چسب‌های نواری و رنگی استفاده کنید. در این روش تنها باید چند بسته نوار چسب با طرح و رنگ جذاب تهیه کنید و آن را روی مدادهای ساده بچسبانید. برای این کار بهتر است از کودکان کمک بگیرید و بعد ببینید که با همین کار ساده، کودک چقدر ذوق زده می‌شود.

۲- تزیین مداد با عروسک‌های نمدی

درست کردن عروسک‌های کوچک و رنگی با نمدهای رنگی، ساده‌ترین کاری است که می‌توانید در عرض چند دقیقه انجام دهید. برای این کار باید طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ادامه باید الگوی طرح مورد نظرتان را روی کاغذ ببرید و بعد آن را روی نمدهای رنگی قرار دهید و برش دهید.

حالا می‌توانید تکه‌های نمد را برش دهید و سپس با دوخت یا چسب حرارتی به هم متصل کنید. این روش تزیین مداد برای هدیه نیز بسیار مناسب است و در انتها می‌توانید عروسک‌های نمدی خارق‌العاده‌ای خلق کنید.

بیشتر بخوانید: چک لیست کامل خرید لوازم التحریر مدرسه

۳- تزیین مداد با پم پم رنگی

برای تزیین مدادهای ساده می‌توانید از پم پم‌های رنگی استفاده کنید و بعد آن‌ها را روی مدادهای ساده بچسبانید. برای جذاب‌تر به نظر رسیدن مداد می‌توانید با استفاده از پم پم‌های کاموایی، کاپ کیک‌های رنگی درست کنید. در این روش ابتدا باید کاموا را دور چنگال بپیچید و بعد وسط آن را با یک کاموا ببندید تا شبیه یک پاپیون شود. حالا دو طرف کامواها را برش دهید و آن‌ها را از هم باز کنید تا پم پم شما آماده شود.

می‌توانید این پم پم را داخل یک کاغذ کوچک مخصوص کاپ کیک قرار دهید و یک گلوله رنگی هم روی آن بچسبانید. حالا می‌توانید این کاردستی را با چسب گرمایشی روی مداد بچسبانید و از اثری که خلق کرده‌اید لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: ۳ لقمه متفاوت و خوشمزه برای مدرسه کودکان

۴- تزیین مداد با خمیر گل چینی

برای تزیین مدادهای ساده برای مدرسه می‌توانید خمیر گل چینی درست کنید و بعد مجسمه‌های رنگی و جذاب درست کنید و آن را روی مداد قرار دهید. برای تهیه خمیر گل چینی تنها به ۱ پیمانه پودر نشاسته، ۱ پیمانه چسب چوب، ۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین و مقدار کمی وازلین نیاز دارید.

برای شروع باید همه مواد را ترکیب کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. سپس مواد را روی شعله ملایم قرار دهید و آنقدر هم بزنید تا خمیر سفت شود و دیگر چسبنده نباشد. در انتها شعله گاز را خاموش کنید و بعد از خنک شدن خمیر، آن را ورز دهید تا یکدست شود. حالا خمیر را به چند تکه تقسیم و هر تکه را به رنگ دلخواه درآورید.

در این مرحله می‌توانید با کمک بچه‌ها مجسمه‌های جذابی با خمیرهای رنگی درست کنید و آن را برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت در معرض هوا قرار دهید تا خشک شوند. برای چسباندن قسمت‌های مختلف خمیر باید از چسب چوب استفاده کنید. می‌توانید مجسمه‌هایی که درست کردید را روی مداد بچسبانید یا قسمت انتهای مجسمه را به اندازه مداد سوراخ کنید تا بعد از خشک شدن داخل مداد قرار بگیرد.

۵- تزیین مداد با فوم‌های رنگی

برای تزیین مداد برای کلاس اولی‌ها می‌توانید با کمک آن‌ها کاردستی‌های کوچک و جذابی با فوم‌های رنگی درست کنید و بعد آن‌ها را روی مداد بچسبانید. کودکان از انجام این کار و همچنین استفاده از مدادی که خودشان آن را تزیین کرده‌اند، بی‌نهایت لذت می‌برند.

۶- تزیین مداد با کاموا

اگر به دنبال ایده تزیین مداد با کاموا هستید و از قلاب بافی و بافتنی هم سردرمی‌آورید، می‌توانید با استفاده از کامواهای رنگی عروسک‌های کوچک درست کنید. در ادامه این عروسک‌ها را روی مداد نصب کنید.

۷- تزیین مداد با مقوا

برای تزیین کردن مداد با مقوا می‌توانید اشکال مختلفی آماده کنید و بعد آن‌ها را به مداد متصل کنید. می‌توانید کاردستی‌های مقوایی را با همکاری کودک آماده کنید تا او بیشتر از نتیجه کار لذت ببرد.

در این مقاله به انواع تزیین مدادهای ساده برای مدرسه با ۷ ایده خلاقانه اشاره شد. اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، می‌توانید برای تزیین مداد و خودکار مدرسه می‌توانید از هر چیزی که در دسترس دارید استفاده کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید