نینتندو به دنبال انتقام؛ شکایت از سازنده بازی Palworld!

  • توسط: admin


پل ورلد (Palworld) یکی از موفق‌ترین بازی های سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود که شباهت آن به سری پوکمون از همان اول حاشیه‌ساز بود. 

اکنون شرکت‌های نینتندو و پوکمون اعلام کردند که یک شکایت‌نامه حقوقی به دلیل نقض قوانین کپی رایت علیه توسعه‌دهنده بازی Palworld، استودیو Pocketpair، در دادگاه ناحیه توکیو ثبت کرده‌اند.  در این شکایت، نینتندو به دنبال جلوگیری از ادامه نقض حقوق و همچنین جبران خسارات ناشی از آن هست. 

طبق ادعای نینتندو، بازی Palworld چندین حق اختراع مربوط به این شرکت‌ها را نقض کرده است. نینتندو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما برای حفاظت از مالکیت‌های فکری که در طول سال‌ها با تلاش فراوان به دست آورده‌ایم، اقدام‌های لازم را انجام خواهیم داد.»

بازی Palworld که در ژانویه از طریق Steam Early Access و Xbox Game Preview منتشر و با استقبال بزرگی روبرو شد. پل ورلد در اولین ماه انتشار خود توانست ۲۵ میلیون بازیکن را جذب کند. اما این موفقیت بزرگ باعث شد بحث‌هایی پیرامون شباهت‌های طراحی شخصیت‌های این بازی با بازی‌های پوکمون ایجاد شود. 

با وجود تفاوت‌های گسترده در گیم‌پلی این دو بازی، برخی از طرفداران معتقدند که طراحی شخصیت‌های Palworld به طور چشمگیری از پوکمون تاثیر گرفته است، به‌خصوص مدل‌های سه‌بعدی شخصیت‌ها که گفته می‌شود مشابه کاراکترهای پوکمون هستند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که شکایت نینتندو بیشتر روی حق اختراع تمرکز دارد و نه کپی‌رایت، به همین خاطر به نظر می‌رسد تمرکز این شکایت بیشتر بر روی نوآوری‌های مرتبط با گیم‌پلی باشد.

تاکورو میزوبه، مدیرعامل Pocketpair، در پاسخ به این اتهامات گفته بود که Palworld تمام بررسی‌های حقوقی را پشت سر گذاشته است و این شرکت به طور قانونی از حقوق خود دفاع می‌کند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید