چه بشاشت! مردها یک سری از بیماری‌ها رو نمی‌شناسن

  • توسط: admin


مردان، بر خلاف زنان، حساسیت کمتری نسبت به مسائل بهداشت عمومی دارند و اغلب تمایل دارند علائم اولیه بیماری ها را نادیده بگیرند یا در مواجهه با مشکلات مختلف سلامتی خود احساس ناراحتی کنند.

به گزارش سرگرمی روز به نقل از آزمایشگاه رادکلیف، این رفتار سلامت آنها را به خطر می اندازد. این مشکل نیاز به تغییر درک و رویکرد به سلامت عمومی آنها را برجسته می کند. مشکلات سلامتی ممکن است بر هر کسی، زن یا مرد تأثیر بگذارد. ربطی به مردانگی شما نداره بنابراین، وقت آن است که کلیشه ها را بشکنید و قبل از اینکه بدترین اتفاق بیفتد، با آنها مقابله کنید.

در این مقاله، برخی از مشکلات عمده سلامتی مشترک مردان را که اغلب نادیده می‌گیرند، اما باید به آن توجه زیادی داشته باشند، به اشتراک می‌گذاریم.

بیماری های قلبی عروقی

در حالی که بیماری‌های قلبی عروقی تبعیض قائل نمی‌شوند و مردان و زنان را تقریباً به یک اندازه تحت تأثیر قرار می‌دهند، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که احتمال ابتلای مردان به این بیماری در سنین پایین‌تر و احتمال ابتلا به بیماری‌های مادرزادی قلبی بیشتر است. مردان به دلیل ماهیت و خلق و خوی متفاوتشان نسبت به زنان، اغلب علائم اولیه مانند ناراحتی قفسه سینه یا تنگی نفس را نادیده می گیرند. بنابراین، بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان است. اما با اقدامات صحیح می توانند وضعیت قلبی خود را بهبود بخشند و تا حد زیادی از مرگ بر اثر سکته قلبی جلوگیری کنند.

چگونه از خود در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت کنیم؟

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و مطمئن شوید که غذایی که می خورید دارای چربی اشباع کم است.

چکاپ های منظم سلامتی را با بهترین دوست خود انجام دهید.

از سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل خودداری کنید.

تغییرات در سطح کلسترول و فشار خون را بررسی کنید.

سلامت پروستات

یکی دیگر از شرایطی که اغلب نادیده گرفته می شود و مردان از صحبت آشکار در مورد آن می ترسند، سلامت پروستات است. فقط باید بگوییم که راز راه حل نیست. سرطان پروستات مانند هر سرطان دیگری طبیعی است و با مراقبت مناسب و توجه به موقع می توان آن را به خوبی مدیریت کرد.

چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

معاینات منظم پروستات را در نظر بگیرید.

فعالیت بدنی خود را حفظ کنید تا خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهید.

برای حداکثر فواید، سبزیجات بخورید.

سلامت روان

مردان اغلب در آشکار کردن احساسات خود مردد هستند، که منجر به شیوع بیشتر مشکلات روانی در بین آنها می شود. طبق یک مطالعه، حدود 40 درصد از مردان هرگز در مورد سلامت روان خود به دلیل خجالت یا انگ منفی صحبت نکرده اند. در نتیجه، عوارضی مانند افسردگی، اختلالات اضطرابی و استرس می تواند به طور قابل توجهی بر رفاه، آسایش و سلامت عمومی آنها تأثیر بگذارد.

چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

در مورد سلامت روان خود صحبت کنید.

تکنیک های کاهش استرس را تمرین کنید.

از درخواست کمک دریغ نکنید.

بیماری های مرتبط با الکل

مصرف الکل در بین مردان بیشتر از زنان است و در نتیجه موارد بیشتری از مشکلات سلامتی مرتبط با الکل را به همراه دارد. مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث سرطان دهان، گلو، کبد و روده بزرگ شود که در صورت عدم تشخیص به موقع می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

از نوشیدن الکل خودداری کنید.

اگر با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می کنید، به دنبال کمک حرفه ای یا گروه های حمایتی باشید تا به شما کمک کنند تا الکل را ترک کنید.

دیابت

آقایان عزیز، اگر دندان شیرینی دارید، یک خبر نه چندان شیرین برای شما داریم: مردان بیشتر از زنان در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. اگر سطح قند خون کنترل نشود، می تواند منجر به مشکلات زیادی برای قلب، چشم، کلیه ها و اعصاب شود.

چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

مطمئن شوید که وزن متعادلی دارید.

تمرینات را ترک نکنید؛ آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

سطح قند خون خود را به طور منظم برای اندازه گیری، نظارت و مدیریت مشکلات بررسی کنید.

سرطان

پس از بیماری قلبی، سرطان دومین عامل بیماری است که بیشتر افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. طبق یک بررسی، شایع ترین سرطان های تشخیص داده شده در مردان که نیاز به توجه اولیه برای جلوگیری از عوارض دارند، سرطان پوست، ریه، پروستات و روده بزرگ است. اما متاسفانه مردان کمتر به علائم هشدار دهنده سرطان توجه می کنند. [آشنایی با ۱۵ علامت سرطان که مردان نادیده می‌گیرند]چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

ایمنی در برابر آفتاب را تمرین کنید، کلاه بپوشید، هنگام نشستن در آفتاب از چتر استفاده کنید، عینک آفتابی بزنید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

روزانه غذای سالم بخورید و ورزش کنید.

برای تشخیص زودهنگام علائم احتمالی سرطان، معاینات منظم سلامت را در اولویت قرار دهید.

ناباروری مردان

یکی دیگر از مشکلات رایج سلامتی در این لیست، ناباروری مردان است. این عارضه اغلب نادیده گرفته می شود، اما وجود دارد و می تواند بر باروری تأثیر بگذارد. معمولاً می تواند تحت تأثیر ژنتیک، عوامل محیطی یا انتخاب سبک زندگی باشد و توجه به موقع به این وضعیت برای درمان و رفع مشکل ضروری است.

چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

همیشه نمی توانید از آن جلوگیری کنید، اما برخی اقدامات احتیاطی می تواند کمک کننده باشد.

اسپرم خود را فریز کنید.

عادت سیگار کشیدن را ترک کنید.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

قرار گرفتن در معرض گرما و سموم را محدود کنید.

سرطان بیضه

سرطان بیضه که با رشد غیرطبیعی سلول در بیضه ها و توده یا تورم بدون درد مشخص می شود، قابل درمان ترین سرطان در مردان است. تشخیص ناهنجاری ها در مراحل اولیه امکان مداخله به موقع و نتیجه مثبت را فراهم می کند.

چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

برای معاینات منظم بروید.

در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری یا نگرانی، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

سرطان ریه

سرطان ریه یکی از شایع ترین انواع سرطان در مردان در سراسر جهان است. از آنجایی که بیماری همیشه علائم قابل مشاهده را نشان نمی دهد، غربالگری منظم برای تشخیص ناهنجاری ها (در صورت وجود) در مرحله قابل درمان ضروری است.

چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

سیگار را ترک کنید و از دود دست دوم سیگار خودداری کنید (با فردی که سیگار می کشد بمانید تا از تنفس دود خود جلوگیری کنید) زیرا عامل اصلی سرطان ریه است.

قرار گرفتن در معرض آلاینده های محیطی را به حداقل برسانید.

تغذیه سالم را به یک عادت تبدیل کنید.

برای معاینات منظم بروید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید