بازی‌های Warhammer 40K: راهی برای کسانی که عاشق اثار فانتزی و اکشن هستند

  • توسط: admin


سری بازی Warhammer 40K از پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از نمادین‌ترین فرنچایزهای ویدیوگیم و بردگیم برخوردار است. این مجموعه طی سالیان اخیر طرفداران وفادار بسیاری کسب کرده و عناوین موفق زیادی از لحاظ تجاری و انتقادی به جامعه گیمرها ارائه داده. تعداد بالای بازی‌های این سری و گسترده بودن‌ در چند ژانر مختلف باعث شده هر قشری از گیمرها بتواند به تجربه آن‌ها بپردازد. دنیای فانتزی، علمی تخیلی و پهناور Warhammer چیزهای زیادی برای ارائه به تازه واردهای فرانچایز دارد، فرقی هم نمی‌کند که شما عاشق ویدیوگیم باشید یا کتاب و حتی بازی‌های رومیزی. ژانرهای متعددی نظیر هک اند اسلش، استراتژیک نوبتی و شوتر اول شخص تا به الان میزبان آثار این مجموعه بوده‌اند. در این متن از ویجیاتو قصد داریم ۵ بازی برتر مجموعه Warhammer 40K را معرفی کنیم که مخصوص افراد تازه وارد این فرانچایز است. با ما همراه باشید.

Space Marine ۲

تاریخ انتشار: ۹ سپتامبر ۲۰۲۴

توسعه‌دهنده: Saber Interactive

این بازی آخرین عنوان مجموعه Warhammer 40K است که می‌تواند میزبان خوبی برای تازه واردهای مجموعه‌اش باشد. Space Marine ۲ چند روزی‌ست که منتشر شده و شدیدا مورد ستایش هواداران و منتقدین قرار گرفته است. این اثر ترکیب نابی از مکانیک‌های هک اند اسلش، اکشن نقش‌آفرینی و شوتر سوم شخص را تحویل مخاطب می‌دهد. مبارزات اسپیس مارین ۲ فوق‌العاده بی‌نقص و لذت بخش هستند و حالت‌های مولتی‌پلیر و کوآپ متعددی برای تجربه کردن دارد.

بازی سیستم مبارزات قوی، تنوع بسیار بالای سلاح و گیم‌پلی دلنوازی در خود جای داده و گزینه‌های شخصی‌سازی آن واقعا حرف ندارند. با این که اسپیس مارین ۲ دنباله مستقیم عنوان قبلی‌اش است و بیش از یک دهه در دست ساخت بوده، شما بدون هیچ مشکلی قادر هستید به تجربه آن بپردازید. اگر شما تا به الان هیچ عنوانی از سری Warhammer 40K را تجربه نکرده‌اید، اسپیس مارین ۲ با دنیای جذاب و داستان معرکه‌اش می‌تواند نقطه شروع فوق‌العاده مناسبی برایتان باشد.

Warhammer 40K: Boltgun

تاریخ انتشار: ۲۳ می ۲۰۲۳

توسعه‌دهنده: Auroch Digital

Boltgun یک شوتر سوم شخص نوستالژی محور است که شباهت خاصی به سری کلاسیک Doom دارد. جالب‌ترین مورد درباره این اثر جلوه‌های بصری رترویی آن به حساب می‌آید که واقعا معرکه طراحی شده‌اند. رنگ‌های محیط بولت‌گان براق و چشمگیر هستند و سبک گرافیکی آن به زیبایی با جو بازی سازگاری دارد. برای کسانی که می‌خواهند با گذشته سری Warhammer 40K آشنا شوند، داستان بولت‌گان گزینه‌ای ساده و البته اساسی به حساب می‌آید.

بولت‌گان شامل چندین سلاح خفن است که استفاده از آن‌ها حس خاصی به شما می‌دهد و همچنین مبارزات پرمعنایی برای مخاطب طراحی شده که دشمنان را فراتر از شخصیت‌های سطحی نشان می‌دهند. بازی سختی آن چنان بالایی ندارد، اما همواره لشکر عظیمی از دشمنان را به سوی‌تان می‌فرستد که مداما شما را با اکشن مشغول خود کند. با وجود این که بولت‌گان شامل نوآوری زیادی نشده، اما یک بومر شوتر خفن و قابل ستایش داخل دنیای Warhammer است که طرفداران ژانر شوتر اول شخص نباید هرگز آن را از دست بدهند.

Warhammer ۴۰K: Darktide

تاریخ انتشار: ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲

توسعه‌دهنده: Fatshark

عنوان Darktide شباهت قابل توجهی با Warhammer: Vermintide 2 دارد، ولی تفاوت‌های عظیمی هم بین‌شان مشاهده می‌شود. این بازی به خاطر روایت خاصش خیلی خوب در دنیای 40K قرار داده شده و سیستم شخصی‌سازی آن به جای ویرایش یک کلاس به خصوص، اجازه تنظیم کامل کاراکترها را به شما می‌دهد. همچنین در دارک‌تاید، بازیکنان قادر هستند تا ۳ نفر از دوستان خود را برای کشتن دشمنان آلوده با خود همراه کنند.

نابود کردن ارتش عظیم دشمنان همراه با موسیقی متن محشر و دوستان خود تجربه‌ای متفاوت و عالی برایتان رقم می‌زند. همچنین بازی پیچیدگی خاصی برای مخاطب ندارد و بیشتر محبوبیت آن به سادگی خیلی از المان‌ها بر می‌گردد. شروع این اثر برای تازه واردها اصلا کار سختی نخواهد بود، چون نه تنها به هیچ اطلاعاتی از گذشته مجموعه Warhammer نیازی ندارید، بلکه نقش دنباله مستقیم عنوان دیگری را هم بازی نمی‌کند.

Warhammer 40K: Mechanicus

تاریخ انتشار: ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸

توسعه‌دهنده: Bulwark Studios

اگر طرفدار ژانر استراتژیک نوبتی هستید، Warhammer 40K: Mechanicus بهترین بازی ممکن برای شماست تا وارد فرانچایز شوید، به خصوص که اخیرا اعلام شد دنباله این اثر در دست ساخت است. بازیکنان کنترل یک اسکواد از Tech Priestها را در دست می‌گیرند که قابلیت شخصی‌سازی بالایی در زمینه‌های اسلحه، آیتم و نقش‌شان در گروه‌ها دارند. داستان بازی حول این گروه گریزان می‌چرخد که شخصیت‌پردازی خیلی خوبی دارند و تجربه‌ای عمیق و لذت بخش به شما ارائه می‌دهند.

مکانیک‌های مبارزه به خوبی ساخته شده‌اند و مراحل بسیار زیادی جلوی مخاطب است که هر کدام طراحی نقشه مختص خود را دارند. همچنین ویژوال چشم‌نواز و موسیقی متن زیبای Mechanicus، تجربه بازی را چند برابر لذت بخش‌تر می‌کند. متاسفانه این اثر به عنوان یک بازی استراتژیک زیادی ساده است. اگر شما مهارت‌های مدنظر را اول مسیر کسب کنید، فان بودن بازی بیشتر به سمت کشتن دشمنان می‌چرخد تا اعمال تاکتیک‌های ظریف. به جز این مورد، همه المان‌های بازی یک اثر قوی را در ژانر استراتژیک و فرانچایز Warhammer خلق می‌کنند که برای تازه واردها هم گزینه جذابی‌ست.

Warhammer 40K: Dawn of War 2

تاریخ انتشار: ۱۹ فوریه ۲۰۰۹

توسعه‌دهنده: Relic Entertainment

عنوان Dawn of War 2 تصمیم جنجال برانگیزی برای حذف کردن یک سری المان‌ بازی اول گرفت. اما خیلی زود مشخص شد که این تصمیم حرکت درستی بوده و باعث شد تا داون آو وار ۲ بین برترین عناوین سری Warhammer قرار داده شود. ما در نقش تفنگداران فضایی پا به بازی می‌گذاریم و باید داخل کمپین‌های بین سیاره‌ای متعددی مشغول مبارزه شویم. با این که داون آو وار ۲ شامل هیچ ساختمانی به عنوان پایگاه نمی‌شود، اما المان‌های Real-Time Strategy جذابی همراه با حالت‌های بازی مختلف نظیر کوآپ و مولتی‌پلیر، ۴ جناح نظامی متفاوت و چندین ساعت محتوای خفن جلوی مخاطب قرار می‌دهد.

داون آو وار ۲ یک اثر بی‌نظیر است که داستان جذابی از دنیای Warhammer را همراه گیم‌پلی قدرتمند و کلاسیکی در ژانر RTS ارائه می‌دهد. مثل اکثر عناوین این فرانچایز، بازیکنان به گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی دسترسی دارند، تنوع بالایی از اسلحه و آرمور پیش روی‌شان هست و آیتم‌های متعددی را می‌توانند به کل ارتش اختصاص بدهند. سیستم عمیق مهارت‌ها و مقیاس بزرگ این اثر، به راحتی می‌توانند ساعت‌های بی‌شماری از زمان شما را مشغول خود کنند. داون آو وار ۲ یک بازی معرکه حتی بیرون از فرانچایز Warhammer است و جزو بهترین گزینه‌ها برای تازه واردهای این مجموعه محسوب می‌شود.

خب دوستان نظر شما چیست؟ دیگر چه عناوینی می‌توانند در لیست ما قرار بگیرند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.       

بیشتر بخوانید: 

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید