چگونه می‌توانیم به طور موثر از خرابی‌های مداوم در YouTube Music جلوگیری کنیم؟

  • توسط: admin


خراب شدن اپلیکیشن‌ها در تلفن‌های هوشمند به‌ویژه در سیستم‌عامل اندروید امری رایج است و اپلیکیشن YouTube Music از این قاعده مستثنی نیست. مشکلاتی که ممکن است برای YouTube Music پیش بیاید می‌تواند به‌طور تصادفی یا ناشی از مشکلات خاصی باشد. ممکن است شما در حال دانلود موسیقی برای گوش دادن به صورت آفلاین باشید یا به دلیل اتصال ضعیف بین آهنگ‌ها جابه‌جا شوید. در بیشتر موارد، این مشکلات به قدری جدی نیستند که نیاز به لغو اشتراک داشته باشید و با به‌روزرسانی اپلیکیشن می‌توان آن‌ها را برطرف کرد.

اشکالات موجود در نسخه فعلی برنامه می‌تواند منجر به عملکرد غیرمنتظره آن شود. هنگامی که برنامه یا دستگاه شما به‌روز نباشد، ممکن است با مشکلات سازگاری مواجه شوید. علاوه بر این، کمبود منابع دستگاه نیز می‌تواند به بروز خرابی‌ها کمک کند و در این صورت، حذف فایل‌ها می‌تواند به آزادسازی فضا کمک کند. در ادامه، بهترین روش‌های رفع مشکلات YouTube Music را بررسی خواهیم کرد.

بررسی اتصال اینترنت

اتصال اینترنت ناپایدار می‌تواند جریان داده‌ها بین دستگاه شما و سرور YouTube Music را مختل کند. به همین دلیل، برنامه ممکن است داده‌های مورد نیاز خود را دریافت نکرده یا زمان آن تمام شود. برای حل این مشکل، به یک اتصال Wi-Fi، داده تلفن همراه یا نقطه اتصال قوی‌تر متصل شوید. برای اطمینان از قدرت اتصال خود، می‌توانید از ابزارهای تست سرعت آنلاین مانند Speedtest by Ookla یا Fast.com استفاده کنید. در صورت ضعیف بودن اتصال Wi-Fi، می‌توانید با به‌روزرسانی سیستم عامل روتر یا جابجایی آن در منزل، بهبود ببخشید. قرار دادن روتر در مرکز خانه و دور از لوازم خانگی می‌تواند به تقویت سیگنال کمک کند.

پاک‌سازی کش و داده‌های برنامه

داده‌های ذخیره شده در حافظه پنهان می‌توانند باعث بروز خرابی در برنامه‌ها شوند. کش شامل فایل‌های موقتی مانند هنر آلبوم، فراداده آهنگ و محتوای پخش شده قبلی است که برای بارگذاری سریع‌تر کتابخانه موسیقی و فهرست‌های پخش شما ذخیره می‌شود. زمانی که این داده‌ها خراب می‌شوند، برنامه ممکن است دچار مشکل شود یا به آرامی بارگذاری شود. پاک کردن کش می‌تواند به بهبود عملکرد برنامه کمک کند بدون اینکه اطلاعات شخصی شما از بین برود.

در مقابل، پاک کردن داده‌های برنامه به معنای حذف تمام تنظیمات، تنظیمات برگزیده و محتوای دانلود شده است. این عمل باعث می‌شود که برنامه به حالت پیش‌فرض بازگردد و باید مجدداً تنظیمات و محتوای خود را دانلود کنید.

مدیریت حافظه دستگاه

گاهی اوقات، مشکلات حافظه پنهان به برنامه‌های خاص محدود نمی‌شود. حافظه پنهان به طور کلی در فضای ذخیره‌سازی دستگاه نگهداری می‌شود و در صورت کمبود فضای ذخیره‌سازی، عملکرد برنامه‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد. برای رفع این مشکل، فضای ذخیره‌سازی خود را آزاد کنید و فایل‌های قدیمی یا برنامه‌ها و رسانه‌های استفاده نشده را حذف کنید. می‌توانید فایل‌های بزرگ را به برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive منتقل کنید.

نصب مجدد برنامه

نصب مجدد برنامه می‌تواند به رفع مشکلاتی که به دلیل خرابی داده‌های برنامه به وجود آمده‌اند کمک کند. با نصب مجدد، برنامه به‌روز شده و مشکلات احتمالی برطرف می‌شود. این روش همچنین به روز رسانی آخرین نسخه از Play Store را تضمین می‌کند.

خروج و ورود مجدد به حساب

خروج از سیستم و ورود مجدد به حساب ممکن است به نظر بی‌اهمیت بیاید، اما این کار می‌تواند به تازه‌سازی جلسه و رفع مشکلات همگام‌سازی کمک کند. اگر YouTube Music را نمی‌توانید اصلاح کنید، خروج از حساب Google و ورود مجدد به آن می‌تواند آخرین راه حل باشد. برای این کار، از حساب Google خود در تلفن خارج شوید و سپس وارد حساب خود شوید.

بررسی قطعی‌های سرور

گاهی اوقات، خرابی‌های YouTube Music به دلیل قطعی‌های سرور است. در این صورت، هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید تا زمانی که ارائه‌دهنده خدمات مشکل را رفع کند. برای بررسی قطعی‌ها، می‌توانید به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی YouTube یا وب‌سایت‌های مانیتورینگ قطعی‌ها مانند Downdetector مراجعه کنید.

استفاده از وب‌سایت YouTube Music

در صورتی که اپلیکیشن YouTube Music در دسترس نباشد، می‌توانید از وب‌سایت YouTube Music به عنوان جایگزین موقت استفاده کنید. این وب‌سایت به شما امکان می‌دهد تا موسیقی را پخش کنید، لیست‌های پخش ایجاد کنید و محتوای جدید را مرور کنید.

غیرفعال کردن بهینه‌سازی باتری

بهینه‌سازی باتری اندروید ممکن است فرآیندهای پس‌زمینه را محدود کند که می‌تواند بر عملکرد YouTube Music تأثیر بگذارد. برای رفع این مشکل، می‌توانید به تنظیمات برنامه بروید و اجازه استفاده از فعالیت‌های پس‌زمینه را به YouTube Music بدهید.

به‌روزرسانی برنامه و سیستم

اطمینان از دریافت به‌روزرسانی‌های به‌موقع برای YouTube Music و سیستم عامل اندروید به حفظ سازگاری و عملکرد بهینه برنامه کمک می‌کند. از فروشگاه Google Play برای بررسی به‌روزرسانی‌های YouTube Music و از منوی تنظیمات برای بررسی به‌روزرسانی‌های سیستم استفاده کنید.

ما را دنبال کنید

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید