با استفاده از این ترفندها، نمکدان و فلفلدانتان را به سادگی باز کنید!

  • توسط: admin


برای رفع گرفتگی سوراخ فلفلدان و جلوگیری از مسدود شدن سوراخ نمکدان می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با ترفندهای رفع گرفتگی سوراخ فلفلدان و نمکدان آشنا شوید.

ترفندهای رفع گرفتگی سوراخ فلفلدان و نمکدان

تجمع رطوبت در نمکدان و قرار گرفتن آن در معرض بخار آب، موجب مسدود شدن سوراخ نمکدان و جلوگیری از خروج آن می‌شود. در ادامه این بخش به بهترین ترفندهای رفع گرفتگی سوراخ فلفلدان و نمکدان اشاره شده است.

۱- از دانه‌های فلفل استفاده کنید

برای رفع گرفتگی سوراخ فلفلدان می‌توانید چند عدد دانه فلفل درسته داخل آن بیندازید. این کار به تازه ماندن پودر فلفل کمک می‌کند و مانع مسدود شدن سوراخ فلفلدان می‌شود.

۲- از برنج استفاده کنید

به منظور رفع گرفتگی سوراخ نمکدان و باز کردن سوراخ‌های آن می‌توانید چند عدد برنج خشک داخل نمکدان بریزید. برنج رطوبت را به خود جذب می‌کند و مانع ایجاد رطوبت در نمکدان می‌شود.

۳- از نخود کمک بگیرید

یکی دیگر از روش‌های باز کردن سوراخ‌های نمکدان و فلفلدان استفاده از چند عدد نخود ریز است. در این روش می‌توانید چند عدد نخود داخل نمکدان بیندازید تا سوراخ نمکدان شما باز شود. برخورد نمک به سوراخ نمکدان مانع گرفتگی آن می‌شود و از مسدود شدن سوراخ‌ها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: کاربردهای عجیب دهانشویه در خانه‌داری

۴- درب نمکدان و فلفلدان را با سرکه بشویید

یکی از مهم‌ترین دلایل گرفتگی سوراخ نمکدان و فلفلدان زنگ زدگی درب آن است. برای رفع این مشکل می‌توانید درب نمکدان را در سرکه داغ قرار دهید تا تکه‌‌های زنگ زده جدا شوند. در ادامه ظرف را با دقت بشویید و خوب خشک کنید. در ادامه برای جذب رطوبت داخل نمکدان از مقداری برنج استفاده کنید تا مشکل شما برطرف شود.

۵- از جعفری خشک استفاده کنید

راهکار بعدی برای رفع گرفتگی سوراخ نمک پاش استفاده از مقداری جعفری خشک است. جعفری مانع ایجاد رطوبت در نمکدان می‌شود و علاوه بر طعم دار کردن نمک، از مسدود شدن سوراخ نمکدان نیز جلوگیری می‌کند. در این روش نباید جعفری را پودر کنید. بهتر است جعفری خشک را به صورت درشت در نمکدان بریزید تا در زمان استفاده از نمک، جعفری از آن خارج نشود.

۶- نمک را حرارت دهید

اگر نمکی که استفاده می‌کنید، مرطوب شده است، بهترین راهکار از بین بردن رطوبت نمک است. برای این کار باید نمک را در یک سینی یا قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا رطوبت نمک از بین برود. در ادامه صبر کنید تا نمک خنک شود و بعد آن را در نمکدان خشک و تمیز بریزید.

بیشتر بخوانید: روش‌های رسوب زدایی چای ساز

۷- از قهوه استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های جذب رطوبت داخل نمکدان و جلوگیری از گرفتگی سوراخ آن استفاده از قهوه است. در این روش باید چند عدد دانه قهوه داخل نمکدان بیندازید تا سوراخ نمکدان شما به طور کامل باز شود.

نکته‌ای که در این روش وجود دارد این است که پس از مدتی نمک عطر قهوه را به خود جذب می‌کند و از همین رو افرادی که از بوی قهوه خوششان نمی‌آید، بهتر است از این روش استفاده نکنند.

۸- چند عدد لوبیا در نمکدان بریزید

راهکار بعدی برای جلوگیری از گرفتگی سوراخ فلفلدان و نمکدان استفاده از چند عدد لوبیا است. در این روش باید چند عدد لوبیا داخل نمکدان یا فلفلدان بریزید. برای این کار می‌توانید از لوبیا سفید یا لوبیا قرمز استفاده کنید. لوبیا مانع بسته شدن سوراخ نمکدان می‌شود و از تجمع رطوبت در آن نیز جلوگیری می‌کند.

۹- از میخک کمک بگیرید

انداختن چند تکه میخک در نمکدان نیز می‌تواند از بسته شدن سوراخ نمکدان و فلفلدان جلوگیری کند. در این روش باید تکه‌های میخک را در اندازه بزرگ‌تر خرد کنید و در نمکدان بیندازید تا رطوبت را به خود جذب کند و از سوراخ نمکدان نیز بیرون نریزد.

بیشتر بخوانید: ترفندهای فوری برای خلاص شدن از شر بوی بد غذا در خانه

۱۰- از کراکر نمکی استفاده کنید

جالب است بدانید که قرار دادن یک تکه کراکر نمکی یا چوب شور در نمکدان یا فلفلدان رطوبت اضافه را به خود جذب می‌کند و مانع گرفتگی سوراخ فلفلدان و نمکدان می‌شود.

در این روش باید هر ۱۰ تا ۱۵ روز یک بار کراکر را بردارید و یک تکه کراکر جدید داخل نمکدان بیندازید تا نمک شما همیشه تازه و خشک باقی بماند. به خاطر داشته باشید که در این روش حتما باید کراکر را عوض کنید، زیرا پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهد و دیگر تاثیری بر جذب رطوبت نخواهد داشت.

نکاتی که باید در مورد روش‌های جلوگیری از گرفتگی سوراخ فلفلدان و نمکدان بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی در مورد روش‌های جلوگیری از گرفتگی سوراخ فلفلدان و نمکدان اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای جلوگیری از گرفتگی سوراخ فلفلدان و نمکدان از نمکدان‌های درب دار یا نمکدان‌هایی که سوراخ ریزتری دارند استفاده کنید.برای نگهداری نمک سعی کنید از نمکدان‌های فلزی استفاده نکنید، زیرا ممکن این ظروف پس از مدتی زنگ بزنند.استفاده از نمکدان‌های پلاستیکی ممکن است برای سلامت مضر باشند و از همین رو بهتر است برای نگهداری نمک و فلفل از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید.سعی کنید نمکدان و فلفلدان را در مکانی خشک، تاریک و خنک نگهداری کنید. بهترین مکان برای نگهداری نمکدان و فلفلدان، داخل کابینت است.به منظور جلوگیری از نم دار شدن نمک و فلفل سعی کنید آن‌ها را دور از اجاق گاز یا فر قرار دهید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی آدرینبه مهم‌ترین ترفندهای رفع گرفتگی سوراخ فلفلدان و نمکدان اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از گرفتگی سوراخ نمکدان باید آن را از رطوبت دور نگه دارید و در صورت نیاز از موادی مثل میخک، برنج، لوبیا و نخود برای باز کردن گرفتگی آن استفاده کنید. شما از چه روش‌هایی برای باز کردن گرفتگی سوراخ فلفلدان و نمکدان استفاده می‌کنید؟

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید