پهپاد اژدها: وقتی یک تکه فلز مذاب از آسمان به زمین می‌پاشد!

  • توسط: admin


مجموعه‌ای از ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پهپادها جریان‌هایی از فلز مذاب را از میان ردیفی از درختان به سمت مواضع تحت کنترل روسیه می‌ریزند.

سی ان ان گزارش داد که مخلوط ترمیت متشکل از پودر آلومینیوم و اکسید آهن در دمای 4000 درجه فارنهایت (2200 درجه سانتیگراد) می سوزد و به سرعت درختان و گیاهان را به آتش می کشد که پوششی برای حملات سربازان روسی ایجاد می کند.

ایجاد یک تهدید جدید در میدان نبرد

ترمیت شلیک شده توسط پهپاد یا پهپاد شبیه آتشی است که از دهان اژدهای افسانه ای خارج می شود.

به گفته نیکلاس دراموند، تحلیلگر صنعت دفاعی متخصص در جنگ زمینی و افسر سابق ارتش بریتانیا، تاثیر اولیه پهپادهای موریانه اوکراین احتمالا روانی است تا فیزیکی.

دراموند گفت در حالی که موریانه بسیار مخرب است، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای انتقال آن رویکردی نوآورانه است و انتظار می‌رود که تأثیر بیشتری بر ایجاد ترس داشته باشد تا آسیب فیزیکی. او همچنین خاطرنشان کرد که اوکراین ظرفیت محدودی برای استقرار ترمیت دارد که آن را به جای یک سلاح اصلی، به یک قابلیت ویژه تبدیل می کند.

ترمیت می تواند تقریباً هر چیزی از جمله فلز را بسوزاند و دفاع در برابر آن دشوار است. این ماده در سال 1890 توسط یک شیمیدان آلمانی برای جوشکاری خطوط راه آهن کشف شد و کاربرد نظامی آن به سرعت پدیدار شد. در طول جنگ جهانی اول، آلمانی ها آن را به عنوان بمب روی بریتانیا انداختند.

دقت بمب های ترمیت، همراه با توانایی پهپاد در دور زدن دفاع های سنتی، آنها را به ابزاری بسیار موثر در جنگ های مدرن تبدیل می کند. ترمیت یکی از انواع سلاح های آتش زا است. دفتر خلع سلاح سازمان ملل خاطرنشان می کند که سلاح های آتش زا می توانند صدمات و تخریب قابل توجهی به محیط زیست وارد کنند.

با این حال، در حالی که ترمیت طبق قوانین بین المللی برای استفاده نظامی ممنوع نیست، استفاده از آن در اهداف غیرنظامی به دلیل اثرات شدید آن بر بدن انسان ممنوع است.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید