مکرر پیام های خصوصی در تلگرام نظارت می شود!

  • توسط: admin


پیام رسان تلگرام بی سر و صدا بخشی از سیاست های خود را به روز کرده است تا کاربران بتوانند چت های خصوصی را گزارش دهند.

به گزارش فارس، رسانه ها می گویند این اقدام تلگرام ارتباطی با بازداشت مدیر عامل تلگرام در فرانسه ندارد. حدود 10 روز پیش پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام در فرودگاهی در فرانسه دستگیر و بازداشت شد.

پیام رسان که حدود 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، مدت هاست که به نظارت حداقلی بر تعاملات کاربران مشهور است. تا به حال، تلگرام در صفحه پرسش و پاسخ خود گفته بود که چت های خصوصی در برابر درخواست های تعدیل محافظت می شوند.

در همین حال، روز پنجشنبه تلگرام صفحه پرسش و پاسخ خود را به روز کرد و گفت: تمامی چت های تلگرام دارای دکمه های «گزارش» هستند که به شما امکان ارسال محتوای غیرقانونی برای مدیران تلگرام را می دهد.

تغییر سیاست به دنبال دستگیری دوروف توسط مقامات فرانسوی صورت گرفت. این دستگیری در ارتباط با بررسی اتهامات تلگرام در خصوص عدم جلوگیری از ارسال تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان، قاچاق مواد مخدر و تراکنش های غیرقانونی ارز دیجیتال توسط کاربران صورت گرفت.

مشخص نیست که آیا این تغییر بر توانایی تلگرام در پاسخگویی به درخواست‌های مجری قانون تأثیر می‌گذارد یا خیر. این شرکت قبلاً با احکام دادگاه برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات خاصی در مورد کاربران خود همکاری کرده است.

دوروف در واکنش به بازداشت خود در کانال تلگرامی خود نوشت: متهم کردن یک مدیر عامل به جرایم ارتکابی توسط کاربران به دوران قبل از گوشی های هوشمند برمی گردد.

منتقدان تلگرام می‌گویند که این پلتفرم گروه‌های تا 200 هزار عضو را رصد نمی‌کند و آنها را برای انتشار اطلاعات نادرست، محتوای توطئه‌آمیز، نئونازی‌ها، سوء استفاده جنسی از کودکان یا تروریسم باز می‌گذارد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید